• چهارشنبه / ۸ آبان ۱۳۹۸ / ۱۴:۳۲
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 98080804126
  • خبرنگار : 50034

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا:

باید به سمت الکترونیکی کردن سلامت و نسخه نویسی برویم

باید به سمت الکترونیکی کردن سلامت و نسخه نویسی برویم

ایسنا/همدان رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا با تأکید بر اینکه باید نگاهمان به صنعت بیمه در کشور تغییر کند، گفت: در حوزه بیمه نیازمند تغییر نگاه در کشور هستیم و باید به سمت الکترونیکی کردن سلامت و نسخه نویسی برویم.

به گزارش ایسنا، دکتر رشید حیدری مقدم چهارشنبه 8 آبان در همایش هفته بیمه سلامت استان همدان، با بیان اینکه نسخه نویسی الکترونیکی به شدت هزینه های درمان و درخواست های القایی را کاهش می‌دهد، اظهار کرد: هزینه های درمان در کشور بسیار بالاست و اگر نگاهمان تغییر نکند با چالش جدی روبرو خواهیم شد.

وی با اشاره به اینکه پرت منابع در کشور زیاد است، تصریح کرد: در حال حاضر کشور در شرایط جنگ تمام عیار به سر می‌برد و اقتصاد ما اقتصادی تک محصولی و  وابسته به نفت است.

وی با بیان اینکه هر حکومتی که بخواهد با ابزارهای دیروز ساختار کشور را مدیریت کند، با چالش مواجه خواهد شد، افزود: با توجه به توسعه آی تی در دنیا بین پنج تا هفت سال آینده ۷۰ درصد مشاغل دنیا از بین خواهد رفت بنابراین اگر به دیجیتالیزیشن تن ندهیم روزی می رسد که به اجبار باید بپذیریم بنابراین اگر زیرساخت های دیجیتال را نداشته باشیم، شکست خواهیم خورد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا خاطرنشان کرد: اگر با ابزارهای گذشته و دفترچه کاغذی به مردم خدمات دهیم با شکست مواجه خواهیم شد بنابراین نگاهمان باید به صنعت بیمه تغییر کند.

وی با اشاره به اینکه اگر علمی فکر کنیم و به دانشگاه ها اعتبار دهیم کشور می‌تواند چهار برابر جمعیت تحت پوشش بدون نیاز به بودجه نفت خدمات دهد، یادآور شد: تا وقتی سیطره دولت بر ساختار اداری وجود داشته باشد به هیچ‌ عنوان رشد نخواهیم کرد.

حیدری مقدم با تأکید بر اینکه باید به سمت دولت الکترونیک در همه ابعاد حرکت کنیم، گفت: باید به سمت نسخه‌نویسی و پرونده الکترونیک حرکت کنیم و هر چه زودتر به این سمت برویم در این صورت مشکلات ما کمتر خواهد بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha