• پنجشنبه / ۹ آبان ۱۳۹۸ / ۱۱:۵۵
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 98080904607
  • خبرنگار : 50165

استاندار زنجان عنوان کرد:

افتتاح ۷ پروژه با حضور رئیس‌جمهور در زنجان

افتتاح ۷ پروژه با حضور رئیس‌جمهور در زنجان

ایسنا/زنجان استاندار زنجان گفت: امسال ۷ پروژه با حجم سرمایه‌گذاری بیش از ۲۵۰۰ میلیارد تومان با حضور رئیس‌جمهور در استان افتتاح می‌شود.

به گزارش ایسنا، فتح‌الله حقیقی صبح امروز در آیین آغاز به کار نیروهای جدیدالورود شرکت ایران‌ترانسفو و جشن رونق تولید و اشتغال که با حضور وزیر صمت برگزار شد، اظهار کرد: بزرگ‌ترین تکلیفی که مدیریت استان دارد، ایجاد آرامش در جامعه است و برای ایجاد این فضا باید نقشه و تصمیم درست اتخاذ شود.

این مسئول ادامه داد: برای رسیدن به این مهم علاوه ‌بر مدیریت استان، باید سایر کسانی که تاثیر بالایی در تصمیم‌سازی و مدیریت استان دارند نیز، همکاری کنند.

وی با تاکید بر برگزاری منظم جلسات کارگروه تسهیل، افزود: همه جلسات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در واحدهای تولیدی تشکیل شده است؛ به ‌طوری‌که ۴۹ ستاد تسهیل به صورت عملیاتی برگزار شده است و مشکلات احصا و بررسی می‌شود.

حقیقی تصریح کرد: اگر مشکلی در داخل استان حل نشود با مدیر واحد تولیدی به پایتخت و به دیدار وزیر مربوطه می‌رویم تا مشکل هرچه سریع‌تر حل شود؛ چنین کاری سبب می‌شود که واحدهای تولیدی دلگرم شوند و باید توجه داشت که دولت به دنبال رفع مشکل است.

استاندار زنجان با بیان اینکه تاکنون هیچ واحد تولیدی در استان تعطیل نشده و علاوه بر آن، واحدهای قابل توجهی نیز به چرخه تولید بازگشته است، یادآور شد: امسال نیز دو واحد تولیدی در استان افتتاح می‌شود که یکی از آن دو، ۵۰۰ میلیارد تومان و دیگری ۱۵ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری ایجاد کرده است؛ همچنین امسال با حضور رئیس‌جمهور در استان، ۷ واحد با حجم سرمایه‌گذاری بیش از ۲۵۰۰ میلیارد تومان افتتاح می‌شود.

نماینده عالی دولت در استان زنجان عنوان کرد: در قبال حمایت‌هایی که از واحدهای تولیدی انجام می‌شود، از صاحبان آن خواسته شده که برای تامین نیروی کار از نیروهای بومی داخل استان استفاده شود؛ مگر اینکه نیروی کار و تخصص مورد نیاز در زنجان وجود نداشته باشد که برای بررسی این مهم کارگروه رصد اشتغال در استان ایجاد شده است.

وی خاطرنشان کرد: سیاست کارگروه رصد اشتغال در استان تداوم خواهد داشت تا مردم استان اشتغال‌هایی را که ایجاد می‌شود را به سهولت در جامعه احساس کند.

در ادامه، نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان نیز بیان اینکه فلسفه ارسال پیامبر اکرم (ص) برپایی عدالت بوده است، اظهار کرد: توزیع عادلانه فقر هنر نیست؛ هنر اصلی، نخست تولید ثروت و سپس توزیع عادلانه آن است.

آیت‌الله علی خاتمی ادامه داد: شرایط کنونی کشور جنگ به تمام معنا است و رزمندگان اسلام از هشت سال دفاع‌مقدس موفق بیرون آمده‌اند و امروز نوبت صنعت‌کاران کشور است.

وی با بیان اینکه وزارت علوم و صمت در خط مقدم و خاکریز جنگ اقتصادی قرار دارند، افزود: باید این وزارتخانه‌ها بیشتر تلاش کنند. تشویق‌ها توسط کارگران در این مراسم، نشانه حلاوت و شیرینی موفقیت بوده و این موفقیت با تلاش میسر شده و با چشم‌بندی محقق نشده است.

خاتمی تصریح کرد: موفقیت امروز با تلاش و کار و با خودکفایی آرمان انقلاب اسلامی محقق شده است. جای قدردانی دارد که ۲۰۰ نفر جذب شده در شرکت ایران ترانسفو بر اساس مرّ قانون انجام شده‌اند و در انتخاب این افراد، نخست علم و تخصص آن‌ها مورد توجه بوده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان با بیان اینکه در گام دوم انقلاب قرار داریم، خاطرنشان کرد: امید است همین تهدیدات به فرصت تبدیل شده و در سایه تلاش مجاهدان تولید، ایرانی آباد و آزاد داشته باشیم.

در ادامه، مدیرعامل شرکت ایران‌ترانسفو، اظهار کرد: در حوزه تامین مواد اولیه با تشدید شرایط تحریم منابع جدیدی شناسایی و برای ماه‌ها و در برخی اقلام برای سال‌های آتی ذخیره انجام شده است.

بهزاد ظهیری ادامه داد: در یک سال گذشته تولید و تحویل ابرترانسوفرماتور انجام شد؛ علاوه‌ بر آن طراحی ابرترانسفورماتور جدید برای اولین‌بار و طراحی و تولید ترانسفورماتور هوشمند توزیع، برای جلوگیری از سرقت ترانس نیز انجام شد و تداوم برنامه افزایش تولید متناسب با سفارش نیز در دستور کار است.

وی افزود: نوسازی ماشین‌آلات، خریداری ماشین‌آلات تولید و افتتاح ۳ خط تولید جدید در سال‌جاری جزو برنامه‌های پیش‌بینی شده برای این شرکت است. همچنین تقویت روند فروش ثبت رکورد و رشد فروش نیز در یک سال گذشته انجام شده است.

ظهیری از خودکفایی در تولید روغن ترانسفورماتور توزیع در این شرکت خبر داد و تصریح کرد: این خودکفایی پس از ۴۵ سال واردات این محصول در کشور محقق شد. همچنین تولید قطعات ترانسفورماتورهای قدرت، فوق‌توزیع و توزیع نیز توسط این شرکت انجام شد و امروز نیز بزرگ‌ترین آزمایشگاه تست ترانسفورماتور در ایران و دومین در منطقه راه‌اندازی می‌شود.

مدیرعامل شرکت ایران‌ترانسفو خاطرنشان کرد: اسفندماه امسال و یا فروردین‌ماه سال آتی زمینه برای جذب ۴۵۰ نفر نیروی کار جدید به‌وجود آمده و امروز نیز ۲۰۰ عضو جدید به بدنه این شرکت اضافه شده‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha