• سه‌شنبه / ۱۴ آبان ۱۳۹۸ / ۱۴:۵۲
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 98081408612
  • خبرنگار : 50051

اسکان بیش از ۵۷ هزار زائر اربعین در موکب علی‌ بن‌ موسی‌الرضا(ع) گلستان

اسکان بیش از ۵۷ هزار زائر اربعین در موکب علی‌ بن‌ موسی‌الرضا(ع) گلستان

ایسنا/گلستان مدیر موکب علی بن موسی‌الرضا(ع) استان گلستان، فعالیت‌های این موکب را در ایام اربعین امسال در کربلای معلی تشریح کرد.

رضا جعفری در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: خادمین موکب علی بن موسی‌الرضا(ع) گلستان در ایام اربعین امسال در کربلای معلی، مجموعاً از ۲۱۸ هزار و ۷۵۸ زائر پذیرایی کردند. در این مدت خدمات پذیرایی صبحانه به ۴۳ هزار و ۸۰۲ زائر، ناهار ۴۸ هزار و ۶۹۰ زائر، میان وعده ۷۵ هزار و ۴۹۰ زائر و شام به ۵۰ هزار و ۷۷۶ نفر ارائه شد.

وی با اشاره به چهارمین سال استقرار این موکب در منطقه حی العباس کربلا، افزود: ۶۳ هزار و ۹۷۵ قرص نان، ۱۳۴ هزار و ۱۷۰ چای و ۶۷ هزار و ۲۹۰ بطری آب‌معدنی  بین زائران توزیع شد.

مدیر موکب علی بن موسی‌الرضا(ع) گلستان با اشاره به اینکه این موکب از ۱۲ مهرماه دایر و تا دو روز پس از اربعین به زائران خدمات‌رسانی کرد، گفت: طی این مدت ۲۱ هزار ۹۸۷ زائر خواهر و ۳۲ هزار و ۷۰ زائر برادر در موکب اسکان داده شدند و ۳ هزار و ۳۴۹ نفر نیز در اطراف موکب اسکان داده شدند.

جعفری در ادامه بابیان اینکه امسال ۲۲۰ خادم در موکب علی بن موسی‌الرضا (ع) گلستان حضور داشتند، تصریح کرد: تجهیزات و اقلام غذایی مورد نیاز برپایی موکب توسط ۲۵ کامیون و تریلی به‌صورت داوطلبانه به کربلا ارسال شد.

وی خاطرنشان کرد:‌ برگزاری یادواره سرداران و ۴۰۰۰ شهید استان گلستان، مراسم زیارت عاشورا، مراسم روضه‌خوانی، مراسم دسته روی، نمایشگاه، مراسم زیارت اربعین و پاسخگویی به سؤالات شرعی از جمله اقدامات فرهنگی این موکب در ایام اربعین بوده است.

مدیر موکب علی بن موسی‌الرضا(ع) گلستان با تقدیر از تلاش‌های خادمین موکب و حمایت خیرین، گفت: از همکاری‌های مؤثر و کارآمد مردم نجیب استان که با اهدای نذورات حسینی، توفیق خدمت‌گذاری به زائرین اباعبدالله الحسین(ع) را فراهم آوردند، تقدیر و تشکر می‌کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha