• چهارشنبه / ۲۲ آبان ۱۳۹۸ / ۱۶:۱۱
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 98082214682

قائم مقام ایمیدرو مطرح کرد

روند صعودی مشارکت سرمایه‌گذاری در منطقه ویژه اقتصادی لامرد

روند صعودی مشارکت سرمایه‌گذاری در منطقه ویژه اقتصادی لامرد

ایسنا/فارس قائم مقام ایمیدرو با اشاره به روند صعودی مشارکت سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی در منطقه ویژه اقتصادی لامرد، گفت: ایمیدرو با توجه به حجم سرمایه‌گذاری‌های جدید در این منطقه مبادرت به توسعه و ارتقاء زیرساخت‌ها و اعطای مشوق به متقاضیان می‌کند.

عباس نعیمی چهارشنبه ۲۲ آبان در حاشیه بازدید از منطقه ویژه اقتصادی لامرد در استان فارس، با اشاره به اینکه این منطقه میزبان صنایع بزرگ و حیاتی است، توسعه و ارتقاء زیرساخت‌های آن را اولویت ایمیدرو ذکر کرد.

نعیمی گفت: منطقه ویژه اقتصادی لامرد از مهمترین مناطق صنعتی ایمیدرو محسوب می‌شود که در حال حاضر زیرساخت‌های برق، گاز، آب، مخابرات و جاده‌ها در دسترس سرمایه گذاران است و متقاضیان سرمایه گذاری از حمایت این سازمان برخوردار هستند.

وی  با اشاره به فرصت های شغلی فراروی توسعه منطقه ویژه اقتصادی لامرد گفت: با توجه به طرح‌های پیش بینی شده در این منطقه، زمینه جذب نیرو در این کانون صنعتی با اولویت نیروهای بومی فراهم است و در چارچوب مقررات و همزمان با تداوم و گسترش سرمایه گذاری معضل بیکاری در مناطق پیرامونی مرتفع می شود.

نعیمی بر نقش آفرینی این منطقه در توسعه جنوب استان پهناور فارس  تاکید و اضافه کرد: هم اکنون کارخانه آلومینیوم جنوب در منطقه ویژه لامرد با میزان سرمایه‌گذاری با سرمایه گذاری ۱.۲ میلیارد دلار و اشتغال  بیش از یک هزار و ۲۰۰ نفر با مشارکت ۴۹ درصدی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران و ۵۱ درصدی شرکت سرمایه‌گذاری غدیر در مرحله بهره برداری قرار گرفته است که باعث رشد چشمگیری در این منطقه می شود.

وی با اشاره به اینکه فاز نخست آلومینیوم جنوب با حضور مقامات رسمی کشور بهره برداری می رسد، ادامه داد: در فاز نخست قرار است ۳۰۰ هزار تن شمش آلومینیوم تولید شود که در مرحله اول از ۸۶ دیگ در فاز نخست نیز ۱۰ دیگ آن وارد مدار تولید می شود و تلاش می شود که این کارخانه تا پایان سال به ظرفیت کامل تولید در فاز نخست برسد.

مجری طرح صنایع انرژی بر لامرد و پارسیان و مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد نیز ضمن قدردانی از حمایت‌های ایمیدرو در توسعه این مناطق، گفت: رایزنی‌های لازم با هیئت مدیره سندیکای آلومینیوم برای فعال کردن صنایع پائین دست آلومینیوم انجام شده است و امیدوارم این حمایت از سوی سایر بخش‌ها هم ادامه یابد.

فدایی دولت با اشاره به اینکه طرح ایجاد ساختمان های درمانگاه و آتش نشانی، فضای سبز و روشنایی منطقه ویژه اقتصادی لامرد در دست اجرا است، از ایمیدرو خواست تا این طرح ها با توجه به بهره برداری آلومینیوم در اولویت اجرا قرار گیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha