• پنجشنبه / ۷ آذر ۱۳۹۸ / ۰۹:۲۲
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 98090704602
  • خبرنگار : 50167

۱۱ شکارچی زنجانی به دام محیط بانان افتادند

۱۱ شکارچی زنجانی به دام محیط بانان افتادند

ایسنا/زنجان سرپرست روابط‌عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان گفت: طی یک هفته اخیر ۱۱ شکارچی و صیاد متخلف در استان زنجان دستگیر شدند.

علی مرشدی در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با دستگیری ۱۱ شکارچی و صیاد متخلف طی هفته اخیر، اظهار کرد: طی یک هفته اخیر ۱۱ شکارچی و صیاد متخلف از سوی محیط‌بانان استان دستگیر شدند که از این صیادان و شکارچیان غیرمجاز ۲۰ حلقه تور زنده‌گیری پرنده، ۳ عدد قفس، ۵ قبضه سلاح شکاری، ۲۴ تیر فشنگ ساچمه، ۳ تیر فشنگ چارپاره، یک رشته قطار فشنگ چرمی، یک قبضه چاقو، یک دستگاه دوربین چشمی، یک دستگاه پروژکتور، لاشه یک سر خرگوش و ۲ قطعه کبک، کشف و ضبط شد.

وی افزود: افراد خاطی در سطح شهرستان‌های خرم‌دره، ابهر، ماه‌نشان و زنجان، دستگیر شده و حوالی ساعت ۳ بامداد روز جمعه (اول آذرماه) محیط‌بانان شهرستان ابهر، طی گشت و کنترل در منطقه شکارممنوع خراسانلو، دو شکارچی متخلف که قصد شکار خرگوش داشتند را دستگیر کردند.

این مسئول تصریح کرد: از شکارچیان متخلف، یک قبضه سلاح شکاری ساچمه‌زنی ته‌پر دو لول روی هم مدل کوسه با کالیبر ۱۲ ساخت ترکیه، ۵ تیر فشنگ ساچمه، یک دستگاه پروژکتور، یک رشته قطار فشنگ چرمی و یک قبضه چاقو، کشف و ضبط شد.

سرپرست روابط‌عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان در رابطه با دستگیری یک صیاد در شهرستان خرم‌دره، ادامه داد: ساعت ۱۳ بامداد روز شنبه ۲ آذرماه، ماموران اجرایی یگان حفاظت محیط زیست شهرستان خرم‌دره در حین ماموریت و گشت و کنترل حوزه استحفاظی خود، یک صیاد را که از طریق پهن تور و تله‌گذاری ویژه اقدام به زنده‌گیری پرندگان می‌کرد به جرم شروع به شکار دستگیر کردند و ۲۰ حلقه تور زنده‌گیری و ۳ عدد قفس پرنده به دست آمده است.

مرشدی در رابطه با دستگیری دو شکارچی غیرمجاز در یکی از توابع شهرستان‌های زنجان، اظهار کرد: ۲ آبان‌ماه نیز ماموران یگان حفاظت شهرستان زنجان، طی گشت و کنترل در دربند روستای پرچینه موفق به دستگیری دو شکارچی غیرمجاز شدند. قابل ذکر است از این متخلفان دو قبضه سلاح شکاری غیرمجاز، ۱۵ تیر فشنگ ساچمه‌ای، ۳ تیر چارپاره، لاشه یک سر خرگوش و ۲ قطعه کبک، کشف شد.

وی در رابطه با به دام انداختن ۴ شکارچی متخلف، افزود: در غروب روز سه‌شنبه ۲۸ آبان‌ماه ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان ماه‌نشان حین گشت و کنترل در منطقه آزاد روستای اینچه سعید نظام ماه‌نشان و اراضی روستای حمزه‌خان واقع در پناهگاه حیات‌وحش انگوران، ۴ شکارچی متخلف را دستگیر کردند.

این مسئول با اشاره به اینکه از این شکارچیان غیرمجاز ۲ قبضه سلاح شکاری، ۴ تیر فشنگ ساچمه‌زنی و یک دستگاه دوربین شکاری، کشف و ضبط شد، تصریح کرد: محیط‌بانان شهرستان خرم‌دره با انجام عملیات کمین و تعقیب و گریز در شکارگاه منطقه، موفق به دستگیری یک شکارچی متخلف با سلاح قاچاق از نوع هشت پر تیر ساخت ترکیه که اقدام به شروع به شکار کرده بود، شدند و از این شکارچی تعداد ۸ تیر فشنگ ساچمه‌ای که در جان لوله و آماده برای شلیک به سمت شکار بود، کشف و ضبط شد.

سرپرست روابط‌عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان زنجان خاطرنشان کرد: برای ۱۱ شکارچی متخلف، پرونده تشکیل شده برای اعمال قانون به مراجع قضایی این شهرستان‌ها معرفی شدند.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha