• یکشنبه / ۲۴ آذر ۱۳۹۸ / ۱۴:۳۳
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 98092417903
  • منبع : نمایندگی قزوین

در قزوین؛

تفاهم‌نامه همکاری بین جهاد دانشگاهی و بهزیستی امضا شد

تفاهم‌نامه همکاری بین جهاد دانشگاهی و بهزیستی امضا شد

ایسنا/قزوین صبح امروز تفاهم‌نامه همکاری بین جهاد دانشگاهی و بهزیستی استان قزوین در حوزه‌های آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و عمرانی به امضای فرشاد پیله‌چی رئیس جهاد دانشگاهی استان و علیرضا وارثی مدیرکل بهزیستی استان قزوین رسید.

فرشاد پیله‌چی، رئیس جهاد دانشگاهی استان قزوین در حاشیه انعقاد این تفاهم‌نامه، اظهار کرد: این تفاهم‌نامه در بخش‌های مختلف فرهنگی، آموزشی و اجتماعی بین جهاد دانشگاهی و بهزیستی باهدف حرکت به سمت کمک به جامعه هدف بهزیستی منعقد شد.

وی افزود: با توجه به گستره آسیب‌های اجتماعی در سطح استان قزوین جهاد دانشگاهی این آمادگی را دارد که در حوزه افکار سنجی وارد شود و با بررسی وضعیت موجود در زمینه آسیب‌های اجتماعی برای بسترسازی فرهنگی ورود کند، در حوزه آموزش نیز ما روی مهارت و اشتغال تمرکز داریم و در این حوزه نیز برنامه‌های خوبی تدوین‌شده است.

پیله‌چی تصریح کرد: با توجه به وضعیت موجود، اشتغال یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های جامعه هدف بهزیستی است ما نیز با آموزش مهارت‌های لازم می‌توانیم زمینه ورود این افراد به بازار کار را مهیا کنیم، در حال حاضر نیز در حوزه زنان سرپرست خانوار وارد شدیم و ضمن آموزش مهارت زمینه اشتغال را نیز فراهم آوردیم.

وی تأکید کرد: خبرگزاری ایسنا یکی از ظرفیت‌های جهاد دانشگاهی است که به دنبال مطالبه‌گری و شفافیت است و به‌صورت تخصصی در حوزه اجتماعی و فرهنگ وارد شده است، در حوزه اجتماعی سعی شده است که موضوعات را به‌صورت علمی دنبال کنیم اگر جریان و هدف مشخص باشد می‌توانیم کمک کنیم و به دیده بان بهزیستی تبدیل شویم.

رئیس جهاد دانشگاهی استان قزوین بیان کرد: جهاد دانشگاهی قزوین آمادگی دارد که به‌صورت جهادی با بهزیستی همکاری کند و بهزیستی می‌تواند ما را یار خود بداند و هر جا که نیاز باشد از توانمندی و ظرفیت جهاد دانشگاهی استفاده کند.

مرکز کاریابی معلولین توسط جهاد دانشگاهی ایجاد شود

علیرضا وارثی، مدیرکل بهزیستی استان قزوین نیز در این جلسه تصریح کرد: من خود را از بدنه جهاد دانشگاهی می‌دانم و به مدت هشت سال در جهاد دانشگاهی مشغول به فعالیت بودم بنابراین به توانمندی این نهاد باور دارم، نظم خوبی در جهاد دانشگاهی برقرار است و این ظرفیت ارزشمندی است.

وی افزود: جهاد دانشگاهی می‌تواند در حوزه آگاه‌سازی که نقش مهمی در کاهش آسیب‌های اجتماعی و معلولیت دارد به ما کمک کند درواقع می‌توانیم از ظرفیت آموزشی این نهاد به‌ویژه در امر اعتیاد و معلولیت و همچنین در حوزه مداخلات اجتماعی نیز می‌توان از ظرفیت افکار سنجی و بخش پژوهش جهاد دانشگاهی در بخش آسیب‌شناسی استفاده کنیم.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین اظهار کرد: جهاد دانشگاهی اگر تمایل به تأسیس مراکزی از قبیل کمپ تخصصی اعتیاد دارد می‌توانیم مجوز مرکز بدون یارانه صادر کنیم، منابع ما محدود است اما برای تأمین منابع نیز تلاش می‌کنیم و در صورت امکان تسهیلات و کمک‌هایی نیز پرداخت می‌شود.

وی یادآور شد: جهاد دانشگاهی همواره در بخش آموزش قوی ظاهر شده است و در حوزه‌هایی مانند نسخه خوانی و دستیار دندان‌پزشک که موردنیاز بود ولی آموزشی وجود نداشت ورود پیداکرده است، این نهاد همواره درصدد افزایش مهارت کاربردی منتهی به اشتغال است ما نیز در این حوزه ظرفیت ریالی پیش‌بینی می‌کنیم تا آموزش مهارت لازم برای کار در مجموعه بهزیستی صورت بگیرد.

وارثی تأکید کرد: پیشنهاد می‌شود با توجه به ظرفیتی که جهاد دانشگاهی در حوزه مهارت‌آموزی دارد مرکز کاریابی ویژه معلولین تأسیس شود تا این افراد بعد از کسب مهارت بتوانند جذب بازار کار شوند، در صورت تأسیس این مرکز نیز تسهیلات ویژه برای آن در نظر گرفته می‌شود.

وی بیان کرد: جهاد دانشگاهی ممکن است بتواند در حوزه ساخت مسکن نیز ورود پیدا کند، با توجه به تأسیس کلینیک‌های درمانی خوب توسط جهاد دانشگاهی قزوین معاونت توان‌بخشی نیز می‌تواند بخشی از فعالیت‌های خود را به‌صورت برون‌سپاری به جهاد دانشگاهی بسپرد.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین عنوان کرد: بهزیستی متولی اصلی حوزه سلامت اجتماعی است و ۱۵۰ خدمت در این حوزه ارائه می‌دهد، هر معاونت سازمان بهزیستی نیز در حوزه خود برنامه‌هایی دارد که جهاد دانشگاهی می‌تواند به ما کمک کند، برای مثال جهاد دانشگاهی می‌تواند در ساخت سایت درمان زخم بستر ورود کند که یکی از نیازهای جدی روز است و در این حوزه نیز بهزیستی کمک می‌کند و از محل تأمین منابع حمایت می‌کند.

راحله جاتن معاون توان‌بخشی اداره کل بهزیستی استان نیز در این جلسه تأکید کرد: یکی از مشکلات ضایعه نخاعی و سالمندان مشکل زخم بستر است که اغلب در بیمارستان به وجود می‌آید، آموزش پرسنل بیمارستان برای جلوگیری از زخم بستر بیماران مسئله مهمی است که باید توسط آموزش جهاد دانشگاهی موردتوجه قرار بگیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha