• دوشنبه / ۲۵ آذر ۱۳۹۸ / ۱۵:۴۶
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 98092518962

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی گلستان خبرداد:

فعالیت ۱۹ مرکز تحقیقاتی در دانشگاه علوم پزشکی گلستان

فعالیت ۱۹ مرکز تحقیقاتی در دانشگاه علوم پزشکی گلستان

ایسنا/گلستان معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی گلستان با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۹ مرکز تحقیقاتی در دانشگاه علوم پزشکی گلستان مشغول به فعالیت هستند، ‌گفت: در سالجاری تاکنون ۲ میلیارد تومان اعتبار به بخش تحقیقاتی دانشگاه اختصاص یافت که پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان سال این مبلغ به ۳ میلیارد تومان افزایش یابد.

محمدرضا هنرور ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان با اشاره به اینکه شعار امسال هفته پژوهش "پژوهش اثربخش، فناوری ارزش‌آفرین و رونق تولید" است، اظهار کرد: سال گذشته در بخش تحقیقات ۳۵۱ طرح مصوب داشتیم که ۱۱۲ مورد نهایی شده و مجموعاً ۲ میلیارد تومان در این بخش هزینه شد. یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان از این مبلغ به پروژه‌های دانشجویی پرداخت شد.

وی با اشاره به فعالیت ۳۰۵ عضو هیئت‌علمی در دانشگاه علوم پزشکی گلستان، افزود: دانشگاه دارای یک مرکز رشد است که در حال حاضر ۱۱ واحد فناور و سه شرکت دانش‌بنیان در آن مشغول به فعالیت هستند.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی گلستان بیان کرد: سال گذشته ۲۸۹ مقاله توسط اعضای هیئت‌علمی این دانشگاه داشتیم که ۲۲۰ مورد آن مقالات ISI بوده است. در چشم‌انداز دانشگاه تا سال ۱۴۰۴ به دنبال این هستیم که در بخش تحقیقات جزو پنج دانشگاه علوم پزشکی برتر شویم.

هنرور با اشاره به اینکه در سال ۹۷ استنادات به مقالات محققین این دانشگاه ۵۸۴۷ مورد بوده است، گفت: دانشگاه علوم پزشکی گلستان سال گذشته برای نخستین بار در لیست یک درصد دانشگاه‌های برتر جهان ازنظر میزان استناد مقالات قرار گرفت. تاکنون تنها ۱۶ دانشگاه و موسسه زیر نظر وزارت بهداشت موفق به قرار گرفتن در این جایگاه شده بودند.

وی با اشاره به فعالیت ۱۹ مرکز تحقیقاتی در این دانشگاه، بیان کرد: جلوی رشد کمی مراکز تحقیقاتی را گرفتیم و محققینی که قصد فعالیت دارند را در همین مراکز به کار می‌گیریم.

وی یادآور شد: موضوع فضای فیزیکی یکی از چالش‌های مراکز تحقیقاتی دانشگاه است و با بودجه‌ای که دانشگاه دارد، نمی‌توان این مشکل را برطرف کرد. امیدواریم مسئولان استان و خیرین از این مراکز تحقیقاتی حمایت کنند.

هنرور با اشاره به همکاری‌های مشترک تحقیقاتی با محققین دیگر استان‌ها و محققین خارجی، گفت: سال گذشته علاوه بر ۲ میلیارد تومانی که دانشگاه در اختیار بخش تحقیقات قرار داد، ۵ میلیارد تومان بودجه نیز از سایر دانشگاه‌ها با انجام کار مشترک تحقیقاتی داشتیم. سال گذشته اغلب مقالات با همکاری دانشگاه‌های دیگر داخلی و حتی بین‌المللی انجام‌شده است.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی گلستان تصریح کرد: مجوز ایجاد مرکز نوآوری در دانشگاه اخذ شده و کارهای نهایی آن سپری می‌شود. در سفر دکتر ستاری به استان، مبلغ ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار از سوی معاونت علمی ریاست جمهوری برای این مرکز در نظر گرفته شد.

هنرور با اشاره به سیل ابتدای امسال، به فعالیت‌های دانشگاه علوم پزشکی گلستان در ذیل کمیته سیلاب اشاره کرد و گفت: دانشگاه علوم پزشکی گلستان با توجه به ارائه گزارش و اطلاع‌رسانی که داشته به‌عنوان فوکال پوینت برنامه‌های سلامت در سیل کشور انتخاب شد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تأکید بر اهمیت رعایت اخلاق در پژوهش‌ها، اظهار کرد: بدون رعایت اصول اخلاقی پزشکی، پژوهش هیچ ارزشی نخواهد داشت. در پژوهش‌ها باید توجه داشت که حداقل آسیب به افراد وارد شود و فرد رضایت داشته باشد.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی گلستان خاطرنشان کرد: سال گذشته ۱۲۵۰ عنوان کتاب بااعتبار ۱۴۷ میلیون تومان در اختیار کتابخانه دانشگاه قرار گرفت. همچنین سال قبل ۳۱ هزار عنوان کتاب الکترونیک به مجموعه افزوده شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha