• سه‌شنبه / ۲۶ آذر ۱۳۹۸ / ۱۳:۳۲
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 98092619742
  • خبرنگار : 50295

نماینده عالی دولت در استان زنجان تاکید کرد

پژوهش قابلیت اجرا و تبدیل به ثروت را داشته باشد

پژوهش قابلیت اجرا و تبدیل به ثروت را داشته باشد

ایسنا/زنجان استاندار استان زنجان گفت: اگر می‌خواهیم برای پژوهش ارزش قائل شویم، باید پژوهش شرایطی همچون هدفمند بودن، کاربردی و قابلیت اجرا و تبدیل به ثروت را داشته باشد.

فتح‌الله حقیقی ظهر امروز در مراسم تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر استان زنجان که در سالن علامه طباطبایی دانشگاه آزاد برگزار شد، اظهار کرد: امروز و هر زمانی که ما بخواهیم موضوعی را در عمل نهادینه کنیم و هر جا که بخواهیم گفتمان غالبی را ایجاد کنیم، باید آن موضوع، گفتمان غالب مخاطبان ذی‌ربط خود قرار گیرد.

وی تصریح کرد: امسال همه ارکان و مسئولیت‌های هفته پژوهش را به دانشگاه‌ها واگذار کردیم و این کار نشان‌دهنده آن است که ما به دانشگاه‌ و فعالیت‌های پژوهشی اعتقاد داریم و این دانشگاه‌ها هستند که باید مدیریت را به خوبی انجام دهند و همه با هم ارتباط داشته باشند تا در نهایت بتوانیم پژوهش را در استان بهبود بخشیم.

این مسئول بیان کرد: موضوع اصلی امروز ما این است که در مدیریت، تصمیم چه جایگاهی دارد و تصمیم مدیر چه اولویتی دارد. ما می‌خواهیم تصمیمی بگیریم که ریسک آن کمتر باشد و ریشه مشکل را حل کند و افق‌های درازمدت را نیز ببیند و همه این تصمیم‌ها را در شرایط اطمینان، عدم اطمینان و تعارض می‌خواهیم بگیریم.

نماینده عالی دولت در استان زنجان گفت: اگر می‌خواهیم برای پژوهش ارزش قائل شویم باید پژوهش شرایطی همچون هدفمند بودن، کاربردی و قابلیت اجرا و تبدیل به ثروت را داشته باشد. همچنین ارتباط دانشگاه با صنعت باید به معنای حقیقی برقرار شود.

حقیقی در رابطه با موضوع انتخابات نیز اظهار کرد: امروز مرحله چهارم انتخابات که عبارت است از رسیدگی به صلاحیت داوطلبان انتخابات در مجلس به پایان می‌رسد و مراتب ردصلاحیت‌ها و اقدام قانونی را هیئت اجرایی انجام می‌دهد.

استاندار زنجان خاطرنشان کرد: نکته اصلی و حائز اهمیت، انتخابات، ارتقای وحدت ملی است و هیچ‌کس در این انتخابات نباید تماشاچی باشد و اصل انتخابات مشارکت فوق‌العاده مردم است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان نیز در این مراسم، اظهار کرد: امروز نیاز جامعه فراتر از دانشگاه‌های نسل اول و دوم، صرفا در جهت تربیت نیروها برای تحویل به ادارات و سازمان‌ها است.

علیرضا فیروزفر تصریح کرد: نیاز امروز ما حرکت به سمت دانشگاه‌های کارآفرین برای ایجاد نشاط و پویایی در جامعه و به نوعی برای رفع نیازهای نسل آینده در دانشگاه‌های فناور است که در این زمینه در دانشگاه آزاد اقداماتی انجام شده است.

گفتنی است؛ در پایان مراسم تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر از پژوهشگران برتر استان زنجان تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha