• چهارشنبه / ۴ دی ۱۳۹۸ / ۰۹:۰۰
  • دسته‌بندی: هرمزگان
  • کد خبر: 98100402739
  • منبع : نمایندگی هرمزگان

تاریخ ۵۰۰ سال اخیر بندرعباس با احداث شهر قدیمی به نمایش درمی‌آید

تاریخ ۵۰۰ سال اخیر بندرعباس با احداث شهر قدیمی به نمایش درمی‌آید

ایسنا/هرمزگان استاندار هرمزگان گفت: گذر فرهنگی، هنری و صنایع دستی در زمین های کنار اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و موزه مردم‌شناسی خلیج‌فارس در بندرعباس، راه‌اندازی می‌شود.

فریدون همتی شب گذشته(سوم دی ماه) در نشست کارگروه امور زیربنایی استان هرمزگان با اشاره به طرح راه اندازی گذر فرهنگی، هنری و صنایع دستی در زمین های کنار اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و موزه مردم‌شناسی خلیج‌فارس، عنوان کرد: با توجه به همگرایی و همکاری خوبی که میان ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، میراث فرهنگی و اوقاف و امور خیریه در کنار شهرداری بندرعباس برای این کار به وجود آمده این طرح مهم فرهنگی و هنری در بندرعباس اجرایی می‌شود.

وی ادامه داد: این مجموعه به محلی برای عرضه محصولات فرهنگی، هنری و صنایع دستی با معماری بومی تبدیل خواهد شد.

استاندار هرمزگان افزود: با توجه به قرار داشتن اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، موزه مردم شناسی خلیج فارس و برکه های موجود در کنار آن، می توان یک مجموعه فرهنگی، هنری، گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی مناسب را در این منطقه از شهر بندرعباس ایجاد نمود.

همتی تصریح کرد: تلاش می‌کنیم این مجموعه به طور کامل تا ۹ ماه آینده با ایجاد تاسیسات مناسب و غرفه‌های زیبا، تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

وی گفت: با توجه به اینکه بندرعباس به عنوان شهر خلاق در حوزه صنایع دستی معرفی شده این گذر فرهنگی و هنری می تواند محل مناسبی جهت اجرای برنامه ها و ارائه محصولات صنایع دستی و همچنین حضور و ارائه آثار هنرمندان رشته‌های مختلف هنری باشد.

استاندار هرمزگان در ادامه از طراحی صورت گرفته جهت ایجاد شهر قدیم بندرعباس خبر داد و اظهار کرد: این مجموعه در فضایی به مساحت چهار هکتار در کنار بوستان ولایت بندرعباس ایجاد می‌شود.

همتی اضافه کرد: در مجموعه شهر قدیمی بندرعباس جلوه هایی از ساختمان ها و اماکن و جاذبه های شهر بندرعباس از جمله مساجد و بازار همراه با معماری بومی مربوط به ۵۰۰ سال گذشته به نمایش در می آید که یک مجموعه بسیار زیبا جهت معرفی تاریخ این شهر خواهد بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha