• پنجشنبه / ۲۶ دی ۱۳۹۸ / ۱۲:۲۵
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 98102620329
  • منبع : استانداری آذربایجان شرقی

استاندار آذربایجان شرقی:

ساختار پایش و نظارت بر عملکرد دستگاه‌ها در توسعه فضای سبز شهری ایجاد شود

ساختار پایش و نظارت بر عملکرد دستگاه‌ها در توسعه فضای سبز شهری ایجاد شود

ایسنا/آذربایجان شرقی استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر اهتمام جدی همه دستگاه‌ها برای صیانت از فضای سبز شهری، ایجاد ساختاری برای پایش وضعیت فضای سبز و عملکرد دستگاه‌ها در حفظ و توسعه این فضاها در همه شهرهای استان را خواستار شد.

محمدرضا پورمحمدی در جلسه ستاد صیانت از فضای سبز کلانشهر تبریز، با قدردانی از اهتمام و علاقه‌مندی مسئولان به حفاظت از محیط زیست، گفت: در حال حاضر حضور شاهد پویایی و جدیت در حوزه فضای سبز تبریز هستیم که منشأ اثرات مهمی در این حوزه خواهد بود.

وی بر تشکیل کارگروه تخصصی پایش و نظارت بر عملکرد دستگاه‌ها در زمینه حفاظت از فضای سبز شهری تاکید کرد و گفت: این موضوع نباید منحصر به شهر تبریز باشد و در همه شهرهای استان نیازمند اهتمام جدی در این زمینه هستیم.

وی با بیان اینکه محیط زیست از مهم‌ترین سرمایه‌های جامعه است، افزود: امروز شهرهای ما از نظر زیست‌محیطی، در معرض مخاطره و تهدید است و تلاش جدی همگانی برای مقابله با این تهدید ضروری است.

استاندار آذربایجان شرقی، اقدامات انجام شده برای توسعه فضای سبز در شهر تبریز را ارزشمند دانست و گفت: بسیاری از باغات اطراف و داخل شهر تبریز در سال‌های گذشته از بین رفته است که یکی از علل افزایش آلودگی هوای تبریز هم همین موضوع است؛ بنابراین در کنار توسعه فضای سبز شهری، باید جلوی تخریب باغات هم گرفته شود.

وی با بیان اینکه فضای سبز یکی از منابع تجدیدناپذیر است، افزود: تعریف و ایجاد کمربندی سبز برای همه شهرها ضروری است و در این زمینه باید از تدابیر و تجارب بین‌المللی نیز استفاده شود.

سرانه فضای سبز واقعی در شهر تبریز کمتر از هفت مترمربع است

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی نیز در این جلسه با بیان اینکه سرانه فضای سبز واقعی در شهر تبریز کمتر از هفت مترمربع است، افزود: بخشی از فضای سبز موجود نیز با شرایط اقلیمی منطقه سازگار نیست و لازم است در مورد گونه‌های گیاهی مورد استفاده در فضای سبز دقت کافی صورت گیرد و به مردم نیز آگاهی‌بخشی شود.

جواد رحمتی همچنین بر توسعه فضای سبز در حریم شهرها برای تثبیت محدوده شهرها و جلوگیری از ساخت‌وسازهای غیرمجاز تاکید کرد و گفت: هدف ما توسعه فضای سبز است نه مالکیت آن، بنابراین باید از مشارکت مردم در توسعه فضای سبز با مالکیت خود آنان نیز استفاده کنیم.

15 پارک محله‌ای در تبریز در حال ساخت است

شهردار تبریز نیز در این جلسه با بیان اینکه هم‌اکنون 15 پارک محله‌ای در تبریز در حال ساخت است، افزود: در سال آینده نیز احداث بیش از 40 پارک در دستور کار قرار دارد.

به گزارش روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، ایرج شهین باهر با اشاره به اینکه آلودگی هوا، مشکلات زیادی برای شهروندان تبریزی ایجاد کرده است، افزود: دستگاه‌های اجرایی باید به موضوع توسعه فضای سبز به عنوان یک وظیفه انسانی نگاه کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha