• دوشنبه / ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ / ۰۹:۲۷
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 98112115190
  • منبع : نمایندگی همدان

در پی بارش برف در همدان اتفاق افتاد؛

جاده‌های همدان لغزنده است/ رانندگان فاقد زنجیرچرخ جریمه می‌شوند

جاده‌های همدان لغزنده است/ رانندگان فاقد زنجیرچرخ جریمه می‌شوند

ایسنا/همدان معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان از بارش شدید برف در محورهای مواصلاتی استان خبر داد و گفت: در حال حاضر گردنه‌های استان همدان برفی و مه‌آلود است.

حمیدرضا پرورشی‌خرم در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: از ساعت ۵ صبح امروز بارش برف شدید در اسدآباد آغاز شده و بعد از آن در تمام شهرستان های جنوبی و شمالی بارش انجام شد که بلافاصله نمک‌پاشی و عملیات راهداری صورت گرفت.

وی با تأکید بر اینکه تمام جاده‌های استان باز است، تصریح کرد: با توجه به برودت هوا سطح جاده‌های استان همدان لغزنده است.

وی با اشاره به بارش برف در گردنه‌ها، ادامه داد: در حال حاضر در گردنه اسدآباد، آوج، سوباشی، دولایی و گرین بارش شدید برف و مه گرفتگی وجود دارد البته در گردنه سوباشی علاوه بر بارش و مه و کولاک نیز وجود دارد.

پرورشی خرم یادآور شد: برودت هوا شدید است و رفته رفته هوا سردتر نیز خواهد شد بنابراین توصیه می‌شود رانندگان برای تردد در سطح گردنه‌ها حتماً تجهیزات زمستانی همراه داشته باشند.

معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان تأکید کرد: ممکن است در برخی از محورها مجبور به اعمال محدودیت تردد شویم اما در حال حاضر تردد روان است.

کلیه محورهای همدان لغزنده است

رئیس پلیس راه استان همدان نیز به خبرنگار ایسنا گفت: کلیه محورهای همدان لغزنده هستند بنابراین توصیه می شود رانندگان با سرعت مطمئنه حرکت کنند.

سرهنگ رضا عزیزی با بیان اینکه کلیه محورهای برون شهری استان، لغزنده بوده و بارش برف در همه محورها وجود دارد، افزود: به علت بارش برف و برودت هوا، با وجود نمک پاشی شدن جاده ها همچنان لغزندگی وجود دارد.

وی با بیان اینکه رانندگانی که قصد تردد در محورهای برون شهری را دارند حتماً با زنجیرچرخ وارد این محورها شوند، تأکید کرد: خوشبختانه تاکنون تصادفی در محورهای برون شهری گزارش نشده است.

رانندگان فاقد زنجیر چرخ جریمه می‌شوند

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان نیز در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه از امروز بعدازظهر امکان یخ زدگی معابر وجود دارد بنابراین به رانندگان توصیه می شود با سرعت مطمئنه حرکت کنند، اظهار کرد: خوشبختانه تاکنون شاهد هیچ گونه تصادفی در معابر درون شهری نبوده ایم.

سرهنگ علی فکری با اشاره به بارش برف و لغزندگی معابر استان طی ۲۴ ساعت گذشته بیان کرد: عوامل شهرداری در حال نمک و شن پاشی هستند و تردد در تمامی محورهای درون و برون شهری بدون زنجیرچرخ امکان پذیر است اما داشتن آن برای رانندگان الزامی است.

وی اعلام کرد: همراه داشتن زنجیرچرخ توسط رانندگان الزامی است چرا که ممکن است بارش ها بیشتر شود و نیاز به زنجیرچرخ وجود داشته باشند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان با تأکید بر اهمیت داشتن زنجیرچرخ در روزهای برفی توسط رانندگان اذعان کرد: همکاران ما در معابر برون شهری این موضوع را کنترل می کند و اگر خودرویی زنجیر چرخ همراه نداشته باشد، قطعاً جریمه خواهد شد.

تعطیلی مدارس همدان

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش استان همدان نیز به علت بارش برف و برودت هوا مراکز پیش دبستانی و مدارس ابتدایی در نواحی ۱ و ۲ همدان، اسدآباد، تویسرکان و قلقلرود در نوبت صبح روز دوشنبه ۲۱ بهمن ماه تعطیل شدند. 

همچنین به علت بارش برف، برودت هوا و لغزندگی معابر عمومی مراکز پیش دبستانی، مدارس ابتدایی و متوسطه اول در نواحی ۱ و ۲ همدان، مراکز پیش دبستانی و مدارس ابتدایی در بهار، لالجین، اسدآباد، تویسرکان، نهاوند، و کبودراهنگ در نوبت بعدازظهر تعطیل شدند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha