• چهارشنبه / ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ / ۱۶:۰۵
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 98112317394
  • خبرنگار : 50177

معاون استاندار: یک سوم جمعیت مرکز لرستان حاشیه‌نشین هستند

معاون استاندار: یک سوم  جمعیت مرکز لرستان حاشیه‌نشین هستند

ایسنا/لرستان معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان گفت: یک سوم جمعیت مرکز استان حاشیه‌نشین هستند.

محمود ثمینی پیش از ظهر امروز در جلسه کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت زنان و خانواده که در محل سالن جلسات استانداری لرستان برگزار شد، با بیان اینکه رسانه ملی تاثیرگذارترین رسانه در امر پیشگیری است، اظهار کرد: در اکثر جلسات ما صداو سیما حضور ندارد و علت عدم حضور آنها مشخص نیست.

وی با اشاره به اینکه عملی شدن مصوبات از ضروریات است که باید به موقع و درست اجرایی شود، گفت: هم‌افزایی دستگاه‌ها در انجام امور و مشارکت داشتند در مباحث به ما کمک خواهد کرد در حل مشکلات و کیفیت انجام امور و مصوبات اهتمام ویژه داشته باشید.

ثمینی در خصوص بیماری کرونا بیان کرد: اقداماتی را در مورد این ویروس در پدافند غیرعامل مصوب کردیم و دستگاه‌ها همزمان پیگیری لازم را دارند؛ همچنین علوم پزشکی لرستان تقاضای مبالغی را برای ایزوله‌سازی کرده بود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان گفت: خوشبختانه تاکنون نمونه‌ای در مورد کرونا اعلام نشده است.

وی با بیان اینکه مهارسازی در خارج از مرزها موثر بوده تا آمادگی لازم را برای مقابله با هر گونه اتفاقی داشته باشیم، اظهار کرد: با پیشگیری علاوه بر مهار ویروس‌هایی نظیر کرونا، می‌توان آسیب‌ها را به حداقل رساند و نباید خسارت انسانی داشته باشیم.

ثمینی با تاکید بر اینکه باید تمام توانمان را بری پیشگیری از تلفات انسانی بکارگیریم، افزود: نیازمند عزم عمومی و همگانی برای امر پیشگیری از بیماری، حادثه و هر اتفاقی هستیم و قطعا در جاهایی که تجمع افراد زیاد است(پادگان‌ها، خوابگاه‌های دانشجویی و دانش‌آموزی و ...) قطعا باید مراقبت بیشتر شود و آموزش به آنان با جدیت صورت گیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان گفت: در امر پیشگیری دانش‌آموزان در منازل بسیار تاثیرگذارند و باید این ظرفیت را جدی بگیریم.

وی با تاکید بر اینکه آموزش‌ همگانی در پیشگیری‌ها تاثیرگذار ست، عنوان کرد:  ضرورت دارد ریشه‌های خودکشی و آسیب‌ها را در استان پیدا کنیم و از ظرفیت خیرین غافل نشویم و همه دستگاه‌های اجرایی، دستگاه‌های متولی امر و خیرین در نجات جان انسان‌ها کوشا باشند.

ثمینی با بیان اینکه آسیب‌شناسی خودکشی توسط علوم پزشکی و بهزیستی لرستان انجام و وظایف دستگاه‌ها در این راستا مشخص شود، اظهار کرد: چه اتفاقی رخ می‌دهد که ظرفیت افراد ناخودآگاه پر شده و دست به خودکشی می‌زند که هم برای خانواده و هم جامعه انسانی تاسف بار است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان گفت: نباید مطرح کردن این موضوعات فقط به جلسات محدود شود بلکه باید این موارد در جامعه مطرح شود.

وی با بیان اینکه یک سوم جمعیت مرکز استان حاشیه‌نشین هستند، بیان کرد: همه ظرفیت‌ها را در اختیار متخصصین قرار دهیم برای آموزش همگانی بویژه مناطق حاشیه‌نشین استان و همچنین از ظرفیت مساجد در این راستا استفاده شود.

ثمینی گفت: با ایجاد کمیته تخصصی با  همکاری استانداری موافق هستیم و خروجی این کمیته برای اجرا ابلاغ شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha