• سه‌شنبه / ۱۲ فروردین ۱۳۹۹ / ۱۰:۲۱
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 99011205897
  • خبرنگار : 50165

زنجانی‌ها به توصیه‌های مصرف صحیح آب عمل کردند

متعادل شدن مصرف آب در روزهای پایانی سال گذشته

متعادل شدن مصرف آب در روزهای پایانی سال گذشته

ایسنا/زنجان مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: خوشبختانه با همکاری مردم در روزهای آخر سال، مصرف آب متعادل شد.

علیرضا جزءقاسمی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به مصرف آب در این استان، اظهار کرد: در بهمن ماه سال ۹۷، ۴ میلیون و ۶۶۷ هزار و ۶۶۱ لیتر و در اسفندماه همان سال نیز ۴ میلیون ۸۴۴ هزار و ۸۷۰ لیتر آب مصرف شده بود.

این مسئول با اشاره به افزایش مصرف آب در سال ۹۸، ادامه داد: در بهمن سال گذشته، ۵ میلیون و ۸۳ هزار و ۵۸۱ لیتر و در اسفند ماه ۵ میلیون و ۲۶۵ هزار و ۷۲۷ لیتر آب در استان توسط مشترکان مصرف شده است.

وی با اشاره به دلایل افزایش مصرف، افزود: افزایش تعداد مشترکان، هرساله عاملی برای افزایش مصرف در استان است، ولی در بازه‌ای نیز به خصوص در اسفندماه به دلیل مصرف بالای آب و شیوع بیماری کرونا و توصیه‌های بهداشتی مربوط به آن، افزایش داشت هرچند خوشبختانه با همکاری مردم در روزهای آخر سال، مصرف متعادل شد.

جزءقاسمی تصریح کرد: همکاری مشترکان سبب شد که در روزهای پایانی سال، افت فشار چه در سطح شهرها و چه در سطح روستاها، به حداقل ممکن برسد و این نوع رفتار از جانب مشترکان جای تقدیر دارد. همچنین از همه مشترکان درخواست می‌شود با توجه به توصیه‌هایی که در رابطه با شست‌وشوی مکرر دست برای جلوگیری از شیوع کرونا شده، در زمان شست‌وشوی دست‌ها، شیر آب را ببندند و زمان استحمام را کاهش دهند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان با بیان اینکه تقاضا می‌شود مشترکان مصارف غیرضروری خود را به دوران فروکش مصرف آب پس از بیماری کرونا موکول کنند، یادآور شد: از شهروندان درخواست می‌شود که با رعایت دستورالعمل‌های بهداشت فردی، حتی‌الامکان از مصارف غیرضروری مانند شست‌وشوی فرش، پتو، درها و پنجره‌ها فعلا خودداری کنند تا برای مصارف ضروری دچار کمبود آب نشویم و این مقطع حساس را بدون کم‌آبی و قطع آب سپری کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha