• دوشنبه / ۱۸ فروردین ۱۳۹۹ / ۱۰:۵۸
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 99011809311
  • خبرنگار : 50163

/در هیاهوی کرونا مواظب سودجویان باشیم/

برخورد شدید با فروشندگان کودهای یارانه‌ای در بازار آزاد

برخورد شدید با فروشندگان کودهای یارانه‌ای در بازار آزاد

ایسنا/زنجان رئیس جهادکشاورزی ابهر گفت: با فروشندگانی که کودهای یارانه‌ای را در بازار آزاد به فروش می‌رسانند، به شدت برخورد خواهد شد.

مجید قزوینیان در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این‌که در سال زراعی جاری ۱۸۰۰ هکتار از اراضی آبی و ۳۸ هزار هکتار از اراضی دیم شهرستان ابهر به زیرکشت گندم رفته است، اظهار کرد: جهت تغذیه بهینه گندم و سایر محصولات، از مجموع ۲۸۰۰ تن از سهمیه ابلاغی کود اوره بهاره تا ۱۷ فروردین امسال، مقدار ۱۵۵۰ تن وصول شده و مابقی سهمیه به محض تولید و تحویل از شرکت‌های پتروشیمی از مبادی حمل به عوامل توزیع در شهرستان تحویل خواهد شد.

وی با بیان این‌که تعطیلی دو ماهه شرکت‌های پتروشیمی در زمستان، قاچاق کود به کشورهای همسایه و بالا رفتن هزینه سوخت، چند برابر شدن کرایه‌های حمل و نقل و کندی کار تولید در اثر شیوع کرونا ویروس باعث شد که با کمبود کودهای شیمیایی یارانه‌ای مواجه شویم، ادامه داد: این مشکل از دو ماه قبل پیش‌بینی شده بود، لذا به کشاورزان توصیه می‌کنیم برای جبران کمبود کود اوره و جلوگیری از کاهش تولید ضمن مشاوره با کارشناسان جهادکشاورزی، از سایر کودهای ازته موجود در بازار مانند کود اوره مایع، نیترات آمونیوم و سولفات آمونیوم و سایر کودهای ریزمغذی مثل اسید هیومیک و کودهای ۲۰ _ ۲۰ و غیره استفاده کنند.

قزوینیان افزود: در همین راستا مدیریت جهادکشاورزی شهرستان ابهر جهت تنظیم بازار، طی بازدیدهای مستمر کمیته نظارت بر نهاده‌های کشاورزی، به تک‌تک فروشندگان غیرمجاز، اخطاریه کتبی داده و در صورت مشاهده و یا دریافت گزارش‌های مردمی، فروشندگان متخلف به اداره تعزیرات معرفی خواهند شد و ضمن اعمال جریمه‌های سنگین، فروشگاه عرضه کود آزاد پلمب می‌شود.

مدیر جهادکشاورزی ابهر با اشاره به رایزنی با دبیر صنعت پتروشیمی کشور و مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی و مدیریت زراعت استان و فرماندار ابهر، تدابیر لازم را جهت جذب به موقع سهمیه ابلاغی و توزیع به موقع آن انجام می‌دهد، بیان کرد: با فروشندگان کودهای یارانه‌ای به قیمت آزاد به شدت برخورد خواهد شد.

این مسئول خاطرنشان کرد: امیدواریم با همکاری همه جانبه کشاورزان بتوانیم از این شرایط خاص کشور که در اثر اعمال تحریم‌های ناجوانمردانه به وجود آمده، عبور کرده و به یاری خداوند بتوانیم گام مهمی در تامین امنیت غذایی و خودکفایی کشور برداریم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha