• یکشنبه / ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۱۴:۰۹
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 99020704896

صدور یک هزار و ۳۷۱ فقره مجوز موافقت اصولی در حوزه دامپروری فارس

صدور یک هزار و ۳۷۱ فقره مجوز موافقت اصولی در حوزه دامپروری فارس

ایسنا/فارس مدیر صدور مجوزها سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی فارس گفت: این سازمان سال گذشته هزار و ۳۷۱ فقره مجوز موافقت اصولی را با هدف تاسیس و راه‌اندازی اماکن و تاسیسات دامی در سطح استان صادر کرده است.

مصطفی اوجی یکشنبه ۷ اردیبهشت در جمع خبرنگاران گفت: بره پرواری به تعداد ۷۰۷ فقره و ظرفیت ۲۴۵هزار راس در  جایگاه نخست و گاو شیری ۲۰۷ فقره به ظرفیت ۴۷ هزار راس، گوسفند داشتی به تعداد  ۱۸۵ فقره به ظرفیت ۹۵ هزار و ۶۰۰ راس و گوساله پرواری ۱۳۳فقره به ظرفیت ۱۶هزار و ۲۰۰ راس در جایگاه‌های بعدی قرار دارند.

او تعداد کل پروانه صادره در حوزه دامپروری اعم از (صدور ،تمدید،...) در سال گذشته ۲ هزار و ۷۴۲ فقره اعلام کرد و افزود: مقایسه این آمار با سال ۹۷ حاکی از افزایش ۲ برابری مجوز  صدور تاسیس دام سبک و طیور و افزایش یک و نیم برابری مجوز صدور تاسیس دام سنگین است.

اوجی گفت: ۱۸۹ فقره پروانه تاسیس دام سبک به ظرفیت ۶۷ هزار و ۳۵۵  راس ، تعداد ۲۵ فقره پروانه تاسیس طیور به ظرفیت ۲۶۵ هزار و ۹۰۵  قطعه  و تعداد ۱۲۹ فقره پروانه تاسیس  دام سنگین به ظرفیت ۳۹ هزار و۷۸۰ راس در سال ۹۸ توسط سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان صادر شده است.

مدیر صدور مجوزهای نظام مهندسی کشاورزی فارس اضافه کرد: از مجموع هزار و ۳۷۱ مجوز صادره موافقت اصولی در سال گذشته  قریب به ۲۵ درصد آن منجر به صدور پروانه تاسیس شده است.

اوجی، حذف استعلامات، زیر ساخت‌های الکترونیکی و تسهیل در فرایندها را از عوامل افزایش این درصد برای امسال عنوان و اضافه کرد: از مجموع ۲ هزار و ۷۴۲  فقره پروانه صادره (تمدید،صدور،تاسیس...)واحد دامی سال گذشته در استان فارس بیش از ۱۰۰ پروانه به ترتیب در شهرستانهای شیراز، سپیدان، مرودشت، فیروزآباد، آباده، لار، کوار، زرین دشت و جهرم و به طور میانگین ۶۰پروانه  در دیگر شهرستاهای استان صادر شده است.

مدیر صدور مجوزهای نظام دامپزشکی استان فارس حضور بیش از یک  هزار و ۲۰۰ نفر فارغ التحصیل رشته علوم دامی عضو سازمان، مختصات جغرافیایی و اقلیم آب و هوای استان فارس از عوامل موثر در ایجاد  اشتغال و تامین نیازهای پروتینی دامی فارس برشمرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha