• چهارشنبه / ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ / ۱۷:۲۸
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 99032113683
  • خبرنگار : 50042

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان:

مصوبات شورای آموزش و پرورش باید اجرا شود

مصوبات شورای آموزش و پرورش باید اجرا شود

ایسنا/گیلان مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با اشاره به اینکه مصوبات شورای آموزش و پرورش باید اجرا شود، گفت: گیلان تنها استانی است که با پیگیری‌های انجام شده امتیاز تاسیس شعبه پردیس دانشگاه شهید رجایی را دارد لذا باید از این فرصت به‌خوبی بهره گیریم.

نادر جهان‌آرای امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش استان که با حضور استاندار گیلان در سالن غدیر استانداری برگزار شد، با اشاره به اجرای برنامه‌های مختلف آموزش و پرورش در ایام کرونا، اظهار کرد: با وجود شیوع کرونا و تعطیلی مدارس فعالیت آموزشی، فرهنگی و تربیتی پیوسته چه به صورت حضوری با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و چه به صورت گسترده در فضای مجازی برگزار شد.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان افزود: امسال تعطیلات ناخواسته مدارس باعث شد، امتحانات نهایی هم به گونه دیگری برگزار شود و فقط امتحانات نهایی پایه نهم و دوازدهم به صورت حضوری در حال برگزاری است.

وی با بیان اینکه در مجموع ۲۳۹ حوزه اجرایی آزمون نهایی در استان در نظر گرفته شده که در قایسه با سال گذشته ۷۴ درصد افزایش یافته است، گفت: ۲۰ هزار و ۳۱۷ نفر از دانش‌آموزان گیلانی در رشته‌های مختلف پایه دوازدهم در حال برگزاری امتحان در این حوزه‌ها هستند.

جهان‌آرای با اشاره به اینکه مصوبات شورای آموزش و پرورش باید اجرا شود، خاطرنشان کرد: گیلان تنها استانی است که با پیگیری‌های انجام شده امتیاز تاسیس شعبه پردیس دانشگاه شهید رجایی را دارد لذا باید از این فرصت به‌خوبی بهره گیریم تا بتوانیم زمینه ارتقای تربیت نیروی انسانی متخصص برای آموزش و پرورش را فراهم کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با اشاره به اینکه توسعه فضاهای ورزشی استان به ارتقای سلامت جامعه کمک می‌کند، گفت: میانگین فضای ورزشی برای دانش‌آموزان گیلانی ۱۵.۴ درصد است و در جایگاه ۳۰ کشور قرار دارد.

وی با تاکید بر لزوم شناسایی استعداد و غنی سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان در فصل تابستان، تصریح کرد: پر کردن اوقات فراغت، شناسایی استعدادهای برتر، ایجاد فضای امن برای دانش‌آموزان، مشارکت در یک فعالیت اجتماعی، توسعه سواد حرکتی، کمک به ارتقای سلامت جامعه از اهداف تشکیل‌دهنده کانون‌های ورزشی مرتبط با آموزش ‌و پرورش است.‌ 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha