• پنجشنبه / ۲۹ خرداد ۱۳۹۹ / ۱۶:۰۶
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 99032918649

امام جمعه یزد تأکید کرد:

لزوم ایجاد زمینه احیای روستاها و مهاجرت معکوس روستاییان در یزد

لزوم ایجاد زمینه احیای روستاها و مهاجرت معکوس روستاییان در یزد

ایسنا/یزد امام جمعه یزد با بیان این‌که مدیریت مصرف آب باید با جدیت در روستاها دنبال شود گفت: زمینه احیای روستاها و مهاجرت معکوس روستاییان باید توسط مسئولان و دست اندرکاران اجرایی ایجاد شود.

 آیت الله «محمدرضا ناصری یزدی» در دیدار با مدیران و معاونین جهاد کشاورزی استان یزد اظهار کرد: در حوزه جهش تولید باید مراقبت لازم را داشته باشیم که روندهای دست و پاگیر اداری ما را از حرکت به سمت جلو بازندارد.

وی با اشاره به این‎‌که تحقق جهش تولید نیازمند ترویج روحیه جهادی در جامعه است، افزود: الان در هیچ کاری نمی توان بدون توجه به نوآوری و خلاقیت حرکت کرد و حتما باید تمام عرصه ها به صورت مداوم به دنبال ایجاد نوآوری باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان یزد با بیان این‌که متاسفانه سیستم آموزشی در ایران به گونه‌ای است که این نوآوری و خلاقیت در بین دانش آموزان و دانشجویان نهادینه نمی شود، گفت: برخی افراد همیشه از وجود کشاورزی در یزد ایراد می گیرند و به بهانه های مختلف به آن انتقاد می کنند در حالی که اگر همین میزان کشاورزی را در استان نداشته باشیم سبب گرم تر و خشک تر شدن یزد می شود.

ناصری یزدی تصریح کرد: لازم است متخصصان و نخبگان این حوزه در استان بنشینند و راهکارهای استفاده بهتر از منابع آبی برای افزایش سطح بهره وری و کاهش و مدیریت مصرف آب را بررسی کرده و اقدامات لازم را انجام دهند.

امام جمعه یزد گفت: در طول تاریخ یزد با مشکلات بسیار زیادی در حوزه خشکسالی و کم آبی روبرو بوده ولی با تمام سختی ها و کمبود امکانات، پیشینیان ما با توجه به کشاورزی و درختکاری، نگذاشتند یزد به کویر بدون آب و علف تبدیل شود.

وی با تاکید بر این‌که همه مسئولان باید نسبت به روستاها و زمینه سازی مهاجرت معکوس به آن توجه داشته باشند ادامه داد: در روستاها بحث مدیریت آب ضعیف است در حالی که از اهمیت بالایی برخوردار است و می توان با برنامه ریزی دقیق، تمام روستاها را مجددا احیا کرد.

نماینده ولی فقیه در استان یزد خاطرنشان کرد: در صورتی که مدیریت مصرف آب داشته باشیم و از سیستم های آبیاری نوین بهره گیری کنیم، در طول چند مدت، زمینه احیای مجدد روستا و بازگشت روستاییان فراهم می شود.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی دفتر امام جمعه یزد، ناصری یزدی با اشاره به این‌که مهمترین مسئله در هر کشوری بحث امنیت غذایی است گفت: باید به این موضوع توجه ویژه ای داشته باشیم و به گونه ای برنامه ریزی و فعالیت کنیم که در بحث مواد غذایی هیچ وابستگی به بیگانگان نداشته باشیم و زمینه خودکفایی کامل کشور در این عرصه فراهم شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha