• سه‌شنبه / ۲۴ تیر ۱۳۹۹ / ۱۴:۰۴
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 99042418043

امام جمعه یزد تأکید کرد:

لزوم توجه بیشتر به معماری ایرانی اسلامی در ساخت و سازهای شهری

لزوم توجه بیشتر به معماری ایرانی اسلامی در ساخت و سازهای شهری

ایسنا/یزد امام جمعه یزد با بیان این‌که امروزه هیچ نمادی از معماری ایرانی اسلامی در نقاط جدید شهر یزد دیده نمی‌شود گفت: معماری ایرانی اسلامی مهمترین نماد معرفی هویت اجتماعی در ساخت و سازهای شهری است که باید بیش از پیش مورد استفاده قرار گیرند.

آیت‌الله «محمدرضا ناصری‌یزدی» در جریان دیدار با رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد با اشاره به این‌که یزد سبک معماری خاص و منحصر به فردی دارد اظهار کرد: حجم تخلفات ساختمانی در یزد اصلا خوب نیست و به‌ویژه ساختمان های با کیفیت پایین می‌تواند خطرات بسیاری برای مردم داشته باشد.

وی با تاکید برتقویت نظارت بر ساخت و ساز و همچنین تسهیل کردن روند صدور پروانه ساخت افزود: تعرفه های پروانه ساخت و ساز و نظارت بر آن باید به گونه‌ای باشد که برای مردم خیلی مشکل‌ساز نشود.

امام جمعه یزد با تاکید بر ضرورت حفظ نقاط قوت سبک معماری اصیل یزد، گفت: به‌ویژه در شرایط فعلی که بحث مدیریت انرژی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، باید سعی کنیم نقاط قوت‌ها خانه‌های قدیمی را بروزرسانی کرده و در ساختمان‌های جدید استفاده کنیم.

ناصری یزدی تصریح کرد: در گذشته ساختمان‌هایی ساخت می‌شد که در طول روز به هیچ عنوان احتیاج به نور نداشت و در هر قسمت از خانه به اندازه کافی نور طبیعی وجود داشت و این موضوع بالاترین نوع مدیریت مصرف انرژی است.

نماینده ولی فقیه در استان یزد با اشاره به این‌که بازار قدیم یزد با وجودی که سرپوشیده است، در طول روز روشن و خوب است، خاطرنشان کرد: این در حالی است که امروزه به محض ورود به یک پاساژ و بازار مسقف در شهر چه در روز و چه در شب باید هزاران لامپ روشن کرد که چشم انسان بتواند ببیند.

وی اظهار کرد: علاوه بر این در حوزه سرما و گرما هم ساختمان‌های قدیمی با وجودی که وسایل سرمایش و گرمایش پیشرفته امروزی را نداشتند، هوای نسبتا خوبی را برای مردم به ارمغان می‌آوردند؛ در حالی که الان برای گرم کردن یا خنک کردن خانه‌ها باید مقدار بسیار زیادی انرژی استفاده کرد.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی دفتر امام جمعه یزد، نماینده ولی فقیه در استان یزد با اشاره به این‌که تقسیم‌بندی‌های شهری هم در مسائلی از جمله بلندمرتبه‌سازی در طول سال‌های گذشته خیلی مراعات نشده تصریح کرد: امروزه هیچ نمادی از معماری ایرانی اسلامی در نقاط جدید شهر یزد دیده نمی‌شود، در حالی که ما باید از این نمادها برای معرفی هویت خود بیش از پیش بهره‌گیری کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha