• دوشنبه / ۶ مرداد ۱۳۹۹ / ۱۹:۱۲
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 99050604480

عضو شورای اسلامی شهر مشهد مطرح کرد

کمک به ورزش قهرمانی شهر ضرورت دارد یا کمک به افراد دوره‌گرد؟

کمک به ورزش قهرمانی شهر ضرورت دارد یا کمک به افراد دوره‌گرد؟

ایسنا/خراسان رضوی عضو شورای اسلامی شهر مشهد گفت: شاید بعضی از اقدامات شهرداری و شورا هیچ ضرورتی نداشته باشد، اما جمع کردن زباله‌گردها، کارتن‌خواب‌ها، گدایان و... ضرورت دارد. گدا، کارتن‌خواب، زباله‌گرد و... زیبنده چهره شهر امام رضا(ع) نیست.

غلامحسین صاحبی امروز، 6 مردادماه، در نطق پیش از دستور نود و نهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد که در تالار شهر برگزار شد، اظهار کرد: صحبت‌های امروز من از نگاه و جناح سیاسی نیست. من امروز از منظر دغدغه‌های شخصی خود و به عنوان نماینده مردم شهر در شورا صحبت می‌کنم. جایگاه شورای اسلامی شهر مشهد بالاتر و جدای از جایگاه‌های شورای اسلامی دیگر شهرها است. ما در شهر مشهدالرضا(ع)، عضو شورای شهر هستیم.

وی با بیان اینکه مشهد شهر شهادت است، عنوان کرد: وجود و نگاه به مشهد بدون امام رضا(ع) معنا ندارد. مشهد الرضا چه خصوصیاتی باید داشته باشد؟ حضرت علی بن موسی الرضا چه انتظاری از ما مسئولان شهری دارد؟ آیا ما به دغدغه‌ای که مقام معظم رهبری نسبت به مشهد الرضا(ع) دارند، جامه عمل پوشانده‌ایم؟

این عضو شورای اسلامی شهر مشهد خاطرنشان کرد: متاسفم این را می‌گویم اما در شهر ما، متدکیان، بی‌خانمان‌ها، دوره‌گردها و زباله‌گردها برای گذران زندگی در سطل آشغال‌های شهر می‌گردند. من در نیمه‌های شب این شهر خانم‌هایی را دیدم که با چادر در سطل آشغال به دنبال غذا می‌گردند. ما در اینجا چه کار می‌کنیم؟ درست است که برای حل این مسئله متولیانی در شهر وجود دارند، اما شورا به بسیاری از موضوعات ورود پیدا ‌کرده که وظیفه‌اش نبوده و متولی داشته است.

صاحبی با طرح این سوال که جمع کردن این افراد برای شهرداری چقدر کار دارد و هزینه آن چقدر است، تصریح کرد: حل این مشکل اساس فرهنگ اجتماعی شهر است. ما باید این افراد را از خیابان جمع کنیم. این افراد کسانی هستند که زندگی آن‌ها نابود شده است. در این مدت دوره‌گردانی در شهر می‌بینم که چهره و شخصیت آن‌ها نشان می‌دهد از ابتدا دوره‌گرد نبودند، اما مشکلات و اتفاقات زندگی آن‌ها سبب این مسئله شده است.

وی بیان کرد: بعضی از اقدامات شهرداری و شورا شاید هیچ ضرورتی نداشته باشد، اما جمع کردن این افراد ضرورت دارد. کمک به ورزش قهرمانی شهر مشهد ضرورت دارد یا کمک و نجات افراد دوره‌گرد و خانواده‌های آن‌ها؟ گدا، کارتن‌خواب، زباله‌گرد و... زیبنده چهره شهر امام رضا(ع) نیست. از فرماندار خواهشمندم که مدیران شهرستان را به‌خط کنند تا با هماهنگی یک‌دیگر این مسئله را حل نمایند.

این عضو شورای اسلامی شهر مشهد افزود: بیایید کمک کنید تا این مسئله جمع شود. در این راه هرچقدر که نیاز است، هزینه کنید. نباید کارهایی که ضرورتی برای شورا ندارد را اجرا کنیم. پروژه‌های عمرانی و اقتصادی که به چشم دیده نمی‌شود را کنار بگذارید تا به هرشکلی این معضل را حل کنیم. مردم از ما توقع دارند و می‌خواهند. از نماینده ولی فقیه درخواست می‌کنم پای کار بیایند و دستگاه‌های دیگر را نیز در این خصوص هماهنگ کنند. به نظر من مهم‌ترین مسئله امروز شهر ما، جمع کردن این افراد از سطح شهر است.

صاحبی گفت: سرعت کارهایی که برای مناطق محروم و کم‌برخوردار انجام می‌شود، نسبت به گذشته کم است. طرح کال کشف‌رود از زمان اولین سال شورا آغاز شده است. در آن زمان این طرح سرعت خوبی پیدا کرد. ما در شورای چهارم شهر مشهد تعهد کردیم که حدود 24 کیلومتر کال کشف‌رود را اجرایی کنیم که تا آن زمان حدود 17 کیلومتر از آن اجرایی شد. در بازدید اخیر ما از این منظقه، متاسفانه بعد از آن زمان، کار تقریبا متوقف و متاسفانه به دلیل اختلافات با آب‌منطقه‌ای تنها حدود 10 هکتار درختکاری جدید انجام شده است.

وی ادامه داد: من شنیدم که شهرداری حدود 80 کیلومتر تعهد جدید ایجاد کرده است. در سفر اول هیئت دولت به مشهد، دولت 160 میلیارد تومان بودجه برای ساماندهی کشف‌رود تخصیص داد. تا پایان دوره قبلی شورا، دولت یک ریال آن را نداد اما نمی‌دانم که شورای پنجم توانسته آن را از دولت بگیرد یا خیر. چرا ما تعهداتی را برای خود ایجاد می‌کنیم که اساسا در محدوده شهر نیست. بگذارید دولت برای این امر پای کار بیاید و بودجه‌ها را برای روستاها بگذاریم. به نظر من شورا باید قسمت کشف‌رود که در محدوده منطقه شهری است را جمع کند.

این عضو شورای اسلامی شهر مشهد بیان کرد: من برای دستگاه آب و فاضلاب شهری متاسفم. با تصویب طرح تبصره سه در شورای چهارم، قرار بود دستگاه آب و فاضلاب با اعتبار حدود 720 میلیاردتومان به مدت 5 سال طرح اگو شهر را انجام داده و جمع کند. در دو سال و نیم ابتدایی این طرح، سرعت این پروژه بسیار خوب بود. در گذشته این دستگاه، 90 درصد پروژه‌های شهری را انجام می‌داد، اما در حال حاضر اجرای پروژه‌های شهری را متوقف کرده‌اند. در آن مصوبه ناظر اجرای پروژه شورای شهر است.

صاحبی اضافه کرد: این طرح باید تا امروز به اتمام می‌رسید، اما هنوز نیمی از آن باقی‌مانده است. اعتبار این طرح در کجا خرج شده است؟ اجرای کامل طرح اگو ضرورت شهر است. در حوزه مشکلات مناطق محروم و کم‌برخوردار، مشکل بهداشت و جاری شدن فاضلاب در سطح معابر از موضوعات مهم شهری بوده، باید دستگاه متولی را بیاوریم و از او بپرسیم چرا به تعهد خود عمل نکرده است.

وی با اشاره به اینکه در سطح شهر روزبازارها و شب‌بازارهایی وجود دارند که سبب اشتغال برای مردم شده‌اند، تصریح کرد: در بازدیدهای اخیر متوجه شدم که کار اکثر این افراد تعطیل شده است. این افراد می‌گویند فروشی در این بازارها نداشتند، اما ماهانه باید بیش از 500 هزار تومان برای فضایی که شهرداری در اختیار آن‌ها قرار داده، پرداخت کنند. اگر به مشکل این افراد رسیدگی نکنیم، همین افراد دوره‌گرد می‌شوند. امیدوارم با طرح دوفوریتی که ارائه خواهیم کرد، مشکل این افراد نیز حل شود.

این عضو شورای اسلامی شهر مشهد خاطرنشان کرد: از اعضای شورا تقاضا دارم که در سال آینده، رویکرد ویژه‌ای نسبت به بازگشایی معابر، خیابان‌ها، پیاده‌روسازی و... داشته باشند. باید در جهت اصلاح پیاده‌روها در مناطق کم‌برخوردار، حرکتی جهادی کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha