• چهارشنبه / ۸ مرداد ۱۳۹۹ / ۱۹:۵۳
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 99050806345
  • خبرنگار : 50188

قیمت جدید نان و شیر در رفسنجان اعلام شد/

هشدار فرماندار رفسنجان نسبت به افزایش خودسرانه قیمت ها

هشدار فرماندار رفسنجان نسبت به افزایش خودسرانه قیمت ها

ایسنا/کرمان در روزهای اخیر، قیمت های برخی اقلام از جمله نان و شیر که جزء سبد اصلی هر خانوار محسوب می شوند، افزایش یافته است که در این زمینه جلسه کارگروه تنظیم بازار شهرستان رفسنجان عصر امروز ۸ مرداد ماه به در فرمانداری رفسنجان تشکیل شد.

فرماندار رفسنجان در جلسه کارگروه تنظیم بازار شهرستان رفسنجان اظهار کرد: در شرایط فعلی کسی حق افزایش نرخ کالا و خدمات ارزاق عمومی را ندارد و هر نوع افزایشی ظلم به اقشار مختلف مردم است.

فصیحی هرندی بر اهمیت مشارکت مردم در جلوگیری از افزایش خودسرانه قیمت کالاها تاکید کرد و گفت: حساسیت مردم در این حوزه و اطلاع‎رسانی به دستگاه‎های نظارتی  از بروز گرانی و افزایش قیمت کالا جلوگیری می‎کند.

فرماندار رفسنجان در ادامه با هشدار نسبت به افزایش خودسرانه قیمت ها در شهرستان، تاکید کرد: برخی تولیدکنندگان شیر در روزهای اخیر بدون هماهنگی ستاد تنظیم بازارر شهرستان و بصورت خودسرانه قیمت شیر را افزایش داده اند که در صورت تکرار چنین اقدامی با آنها برخورد خواهد شد.

فصیحی هرندی بیان کرد: هر گونه افزایش قیمت مواد لبنی به صورت تخصصی توسط ستاد تنظیم بازار استان و شهرستان صورت می گیرد و اجازه نمی دهیم کسانی به صورت خودسرانه به افزایش قیمت در این حوزه اقدام کنند و قیمت ارزاق عمومی مانند شیر و نان که در سبد اصلی خانوارها قرار دارند از قیمت های متوسط کشوری بیشتر باشد.

فرماندار رفسنجان قیمت جدید هر کیلوگرم شیر خام برای مصرف کننده در شهرستان رفسنجان را ۳۵۰۰ تومان اعلام کرد  و افزود: این مصوبه از فردا پنجشنبه ۹ مرداد ماه قابل اجرا است.

رئیس ستاد تنظیم بازار شهرستان رفسنجان به نرخ جدید نان در شهرستان اشاره و تصریح کرد: نان تافتون با وزن چانه ۴۲۰ گرم با قیمت ۹۰۰ تومان، نان دوار ماشینی  با وزن چانه ۴۵۰ گرم با قیمت ۹۰۰ تومان، نان حرارتی با وزن چانه ۵۲۰ گرم  با قیمت ۱۰۰۰ تومان، نان بربری با وزن چانه ۴۷۰ گرم با قیمت ۹۰۰ تومان و نان سنگک با وزن چانه ۴۷۵ گرم  با قیمت ۱۲۵۰ تومان عرضه می شود.

فصیحی هرندی دلیل افزایش قیمت نان را وزن بیشتر چانه نان و بالارفتن قیمت خرید تضمینی گندم عنوان کرد و در عین حال افزود: نانوایان به درخواست مشتری می توانند وزن چانه نان را افزایش داده و به ازای این افزایش وزن چانه، قیمت نان را بالاتر ببرند که همانگونه بیان شد فقط این موضوع باید به درخواست مشتری صورت بگیرد.

فرماندار رفسنجان خاطرنشان کرد: قیمت نان را به خبازی‌های شهرستان رفسنجان اعلام کرده‌ایم و این مصوبه از امروز چهارشنبه ۸ مرداد قابل اجراست البته خبازی ها وظیفه دارند نان مرغوب را با قیمت اعلام شده پخت کنند و در اختیار شهروندان قرار دهند.

وی تاکید کرد: بازرسان اداره صمت و تعزیرات حکومتی دقیقا به این مسئله رسیدگی خواهند کرد و مردم نیز در صورت مشاهده هرگونه تخلف، داشتن شکایت و انتقاد با شماره ۱۲۴ تماس بگیرند.

رئیس ستاد تنظیم بازار شهرستان رفسنجان خاطرنشان کرد: گشت های ویژه ای از فردا توسط ادارات صنعت، معدن و تجارت و تعزیرات حکومتی تشکیل شده و قیمت ها را رصد خواهند کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha