• چهارشنبه / ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ / ۱۰:۳۲
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 99052216200
  • خبرنگار : 50233

مدیر عامل بنیاد نیکوکاران راه آسمان عنوان کرد:

راهی که از بروز نیمی از سرطان‌ها پیشگیری می کند

راهی که از بروز نیمی از سرطان‌ها پیشگیری می کند

ایسنا/سمنان مدیرعامل بنیاد نیکوکاران راه آسمان بر ضرورت آگاهی‌بخشی به خانواده‌ها از طریق رسانه‌ها تاکید کرد و گفت: افزایش آگاهی‌ها و شناخت از دلایل بروز و عوامل موثر در سرطان‌، ابتلا به این بیماری را تا 50 درصد کاهش می‌دهد.

احمد صدیقی در گفت‌وگو با خبرنگاران از پیشگیری از ابتلا به سرطان به عنوان یکی از اصلی‌ترین سرفصل‌های کاری این بنیاد خیریه موفق نام برد و اظهار کرد: در همین راستا هسته‌های آموزشی 50 نفره‌ای در قالب تیم‌های آموزشی در استان تشکیل و فعالیت آموزشی خود را آغاز کردند.

وی از شکل‌گیری 10 هسته آموزشی ذیل این بنیاد خیریه خبر داد و خاطرنشان کرد: عموم مردم ، جامعه هدف ما در این بخش مهم هستند و بنیاد هر جایی که زمینه‌ای باشد با هدف آگاهی‌بخشی به مردم حاضر خواهد شد.

مدیر عامل بنیاد نیکوکاران راه آسمان با اذعان به اینکه با افزایش آگاهی می‌توان تا 50 درصد از سرطان‌ها جلوگیری کرد ادامه داد: برای کاستن از سرطان‌ها باید در نحوه و سبک زندگی تغییرات اساسی ایجاد کنیم.

وی تحرک و ورزش، تغذیه، امید به زندگی، نشاط اجتماعی و...را در ابتلا و عدم ابتلا به انواع سرطان‌ها بسیار موثر ارزیابی و خاطرنشان کرد: متاسفانه در برخی حوزه‌ها، ابتدایی‌ترین الفبای آگاهی نیز در بین مردم وجود ندارد.

صدیقی از دخانیات به عنوان یکی از عوامل موثر در بروز سرطان نام برد و گفت: براساس تحقیقات انجام شده مواد دخانی عامل 13 نوع سرطان است و این در حالی است که متاسفانه هیچ اراده‌ای برای مبارزه با آن در سطح ملی نیست.

وی بر لزوم فراهم کردن شرایط لازم برای تحرک بیشتر در جامعه تاکید و تصریح کرد: تحرک، ورزش و نشاط نقش بسیار اساسی در جلوگیری از ابتلا به سرطان دارد. بدیهی است که تحرک و ورزش نیازمند زیرساخت است که دولت موظف است زمینه را برای توسعه ورزش های همگانی فراهم کند.

این خیر حوزه سلامت، استرس را از دیگر عوامل مهم در بروز سرطان‌ها دانست و تصریح کرد: هم دولت و هم ما مردم باید در راستای کاهش عوامل استرس‌زا تلاش کنیم.

بیش از 43 درصد سرطان‌ها قابل پیشگیری‌اند

مدیر عامل بنیاد نیکوکاران راه آسمان با اشاره به تحقیقات علمی انجام شده در حوزه سرطان گفت: براساس این تحقیقات می‌توان از ابتلا به  43.7درصد از سرطان‌ها جلوگیری کرد به عبارتی کمی بیش از نیمی از سرطان‌ها خارج از ید ما است.

وی همچنین با اشاره به لزوم نشاط اجتماعی در جامعه و تاثیر آن در سلامت مردم خاطرنشان کرد: مسوولان وظیفه دارند که در حوزه نشاط اجتماعی برنامه‌ریزی کنند.

صدیقی با بیان اینکه بنیاد نیکوکاران راه آسمان در 30 ماه اخیر افزون بر 12 هزار نفر را تحت آموزش قرار داده اضافه کرد: در گام نخست همه مردم استان سمنان و در گام‌های بعدی استان‌های همجوار و منطقه و در گام دیگر آموزش سراسری در کشور را در برنامه داریم.

هر سال 120 هزار نفر بر سرطانی‌ها افزوده می‌شود

وی از وجود 700 هزار سرطانی در کشور خبر داد و گفت: متاسفانه هر سال 120 هزار مبتلای جدید به سرطان در کشور داریم که آمار بالایی است.ضمن اینکه تقریبا یک درصد مبتلایان  در استان سمنان هستند.

 مدیر عامل بنیاد نیکوکاران راه آسمان در پاسخ به پرسشی در خصوص فراوانی سرطان‌ها در کشور و استان تصریح کرد: شایع‌ترین سرطان در بین زنان، سرطان پستان و در بین آقایان سرطان پرستات ، معده و...است.

وی همچنین سرطان پوست را از سرطان‌های شایع در استان برشمرد و گفت: این نوع از سرطان به دلیل شرایط اقلیمی خاص استان، تابندگی شدید خورشید و وجود بیش از 300 روز آفتانی و...در استان سمنان شایع است.
دکتر صدیقی با بیان اینکه برای اعلام قطعی شایع‌ترین سرطان‌ها در استان و چرایی بروز آن نیازمند کار پژوهشی است ادامه داد: بنیاد راه آسمان در مرکز جامع مبارزه با سرطان امید به طور ویژه‌تر به این بخش ورود و دپارتمان پژوهشی ایجاد خواهد کرد.

کلنگ‌زنی مرکز جامع مبارزه با سرطان امید در ماه آینده

مدیر عامل بنیاد نیکوکاران راه آسمان با بیان اینکه ارائه این آموزش‌ها نیازمند ایجاد یک سخت‌افزار و زیرساخت است ادامه داد: در همین راستا ساخت مرکز جامع مبارزه با سرطان امید در سمنان را در برنامه داریم.

وی با اشاره به تاخیر در کلنگ‌زنی این ابرپروژه به دلیل شیوع کروناویروس گفت: این پروژه ظرف ماه آینده در سمنان با حضور خیرین استانی، ملی و بین‌المللی کلنگ‌زنی خواهد شد.

دکتر صدیقی از خرید زمین برای راه اندازی این مرکز جامع خبر داد و افزود: زمین مورد نیاز توسط یک خیر غیربومی با قیمت 5 میلیارد تومان خریداری و در اختیار بنیاد قرار گرفته است. همچنین نقشه‌کشی و طراحی‌های طرح نیز از سوی تیم فنی بنیاد به ریاست دکتر خیرالدین انجام شده است.
وی با گلایه از مسوولان خاطرنشان کرد: ما انتظار داشتیم که مسوولان دولتی برای این فعالیت خیرخواهانه حداقل زمین مورد نیاز را به صورت رایگان در اختیار ما قرار دهند اما متاسفانه این زمین با قیمت بالایی در اختیار بنیاد قرار گرفت.

مرکز جامع مبارزه با سرطان امید 100 میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد

وی با اشاره به برآوردهای انجام شده برای ساخت مرکز جامع مبارزه با سرطان امید افزود: این مرکز جامع با قیمت‌های امروز، 100 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد. این ابرپروژه 40 میلیارد تومان برای ساخت بنا و 60 میلیارد تومان برای تجهیز نیاز دارد. البته تهیه تجهیزات در حال حاضر پرهزینه‌تر از قبل شده اما با این وجود اطمینان داریم که با همراهی خیرین هم‌وطن در ایران و سراسر جهان و همچنین با مشارکت خیرین استان این اعتبارات تامین خواهد شد.

مدیر عامل بنیاد نیکوکاران راه آسمان از برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی دپارتمان پژوهشی راه آسمان در مرکز جامع مبارزه با سرطان امید در آینده خبر داد و گفت: فعالیت‌های تحقیقاتی و پژوهشی نقش بسیار مهمی در درمان و پیشگیری خواهد داشت و راه آسمان در این بخش برنامه‌ریزی ویژه خواهد داشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha