• یکشنبه / ۱۶ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۵:۲۱
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 99061611863
  • منبع : نمایندگی گیلان

نماینده ولی فقیه در گیلان:

حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش دو بال انقلاب هستند

حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش دو بال انقلاب هستند

ایسنا/گیلان نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش دو بال انقلاب هستند، گفت: همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش به معنای نجات کشور است و نباید بنشینیم دیگران برای ما نسخه تربیتی بپیچند زیرا در این باره مبنای دینی کم نداریم و نیازی به فرهنگ‌های غربی نیست.

آیت‌الله رسول فلاحتی امروز در جلسه مشترک ویدئوکنفرانس دبیرخانه ستاد همکاری آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه کشور با قدردانی از سخنان مقام معظم رهبری با وزیر و مدیران آموزش و پرورش، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب درباره آموزش و پرورش حق مطلب را ادا کردند.

وی با تاکید بر همت همه جانبه مسئولان مبنی براینکه نوجوانان و جوانان را ارزشی تربیت کنند، افزود: تلاش آموزش و پرورش مبنی بر تربیت نوجوانان و جوانان ارزشی و گوش به فرمان رهبری ملموس است.

امام جمعه رشت با بیان اینکه افق‌های خوبی در آموزش و پرورش داریم، تصریح کرد: می‌طلبد مجموعه فرمایش‌های مقام معظم رهبری در سال‌جاری به عنوان منشور برای آموزش و پرورش تبیین شود.

آیت‌الله فلاحتی به فرمایش امام(ره) مبنی براینکه معلمی شغل انبیا است، اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری از مقام معلم تمجید کردند و فرمودند دولت باید به معیشت معلمان توجه داشته باشد ضمن اینکه نسبت به مهدکودک‌ها و پیش دبستانی‌ها دغدغه داشتند.

وی تزکیه را مقدم بر تعلیم دانست و بیان کرد: امروزه بسیاری از کشورها در آموزش و پرورش بیشترین بودجه را برای مهدکودک و پیش دبستانی هزینه می‌کنند زیرا دنبال این هستند که برای جامعه خود انسان بسازند.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه خمیرمایه انسان در مهدکودک و پیش دبستانی شکل می‌گیرد، خاطرنشان کرد: مسئولیت و وظیفه مربی مهدکودک و پیش دبستانی از معلم مهم‌تر است.

آیت‌الله فلاحتی خواستار توجه به مربیان مهدکودک‌ها و پیش دبستانی شد و اظهار کرد: بنیه‌های علمی، تقوایی، معنوی و ارزشی انسان در دوران کودکی شکل می‌گیرد بنابراین نباید به دو رکن آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه نباید بی توجهی شود.

وی به گلایه مقام معظم رهبری نسبت به مهدکودک‌ها اشاره کرد و یادآور شد: مهدکودک‌ها در ایران رها شده است بنابراین مربیان را از خانواده‌های سالم جذب کنید.

رئیس کمیته همکاری آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه گیلان با اشاره به اینکه معاونت‌های پرورشی باید به طور مستمر بر مهدکودک‌ها و پیش دبستانی‌ها نظارت داشته باشند، بیان کرد: همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش به معنای نجات کشور است و نباید بنشینیم دیگران برای ما نسخه تربیتی بپیچند زیرا در این باره مبنای دینی کم نداریم و نیازی به فرهنگ‌های غربی نیست.

آیت‌الله فلاحتی، شاکله انقلاب اسلامی را الگوی رهایی بخش در دنیای امروز ذکر کرد و افزود: به اذعان همه بزرگان بدنه آموزش و پرورش سالم است و می‌تواند دانش آموز در تراز انقلاب اسلامی تربیت کند.

وی با بیان اینکه حضور دانش‌آموز سر کلاس و دیدن چهره معلم بسیار اثرگذار است، تصریح کرد: فضای مجازی نمی‌تواند جای معلم را بگیرد ضمن اینکه تمام شیوه نامه‌های بهداشتی در مدارس عملیاتی شده است.

امام جمعه رشت به فعالیت طلاب جوان سربازمعلم در آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: تلاش شود این نیروها در آموزش و پرورش جذب شوند.

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به اینکه حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش دو بال انقلاب هستند، خاطرنشان کرد: امروزه دو مرکز آموزشی حوزه و آموزش و پرورش همدیگر را درک کردند.

وی ادامه داد: معلمان دانش‌آموزان را انقلابی تربیت کنند زیرا دشمن با جنگ روایت‌ها، ترکیبی و نرم تلاش می‌کند آینده را به دست افراد بی رگ و ریشه دهد.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه در طول ۴۲ سال عمر انقلاب اسلامی به اندازه ۱۰۰ سال در کشور خدمت رسانی شده است، اظهار کرد: بیان ارزش‌های انقلاب برای دانش‌آموزان اثرگذار است.

آیت‌الله فلاحتی بر انتقال ارزش‌های انقلاب به دانش‌آموزان تاکید کرد و یادآور شد: کسی که انقلابی فکر کند، انقلابی سخن بگوید و انقلابی رفتار کند فاتح تمام میدان‌ها است بنابراین معلمانی باید انتخاب شوند که انقلابی باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha