• یکشنبه / ۳۰ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۹:۵۳
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 99063023120
  • خبرنگار : 50180

فرمانده سپاه نبی اکرم(ص) کرمانشاه:

اینکه در مقابل آمریکا سر خم نکرده‌ایم، به برکت سالهای دفاع مقدس است

اینکه در مقابل آمریکا سر خم نکرده‌ایم، به برکت سالهای دفاع مقدس است

ایسنا/کرمانشاه  فرمانده سپاه نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه با بیان اینکه توانسته ایم ابهت پوشالی دشمن را بشکنیم، گفت: در سایه قدرت نظامی توانسته ایم تهدیدهای دشمنان که مدام می گویند دستشان روی ماشه است، را بی‌اثر کنیم.

سردار بهمن ریحانی عصر امروز(۳۰شهریور) در آستانه هفته دفاع مقدس در جمع خبرنگاران، با اشاره به ضرورت پاسداشت سالهای دفاع مقدس، اظهار کرد: سالهای دفاع مقدس نه از باب ویرانی ها و بی خانمانی هایی که در پی داشته، بلکه از باب دستاوردهای آن ارزشمند است. 

وی با بیان اینکه امروز هر چه داریم در بسترهای مختلف به برکت سالهای دفاع مقدس بدست آمده، گفت: اینکه در برابر آمریکا که خود را کدخدا می‌داند، سر خم نکرده ایم و مجهز به تجهیزات پیشرفته هستیم به برکت سالهای دفاع مقدس است.

فرمانده سپاه نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه با اشاره به برخورداری از نیروهای مسلح قدرتمند در کشور، گفت: امروز نظام جمهوری اسلامی به روزترین سلاح ها را می سازد و در سایه قدرت نظامی خود تهدیدهای دشمنان که مدام می گویند دستمان روی ماشه است، را بی تاثیر کرده است.

ریحانی با اشاره به اقتدار نظامی امروز کشور، گفت: توانسته ایم در سایه وحدت اقشار و مذاهب مختلف هیمنه و ابهت پوشال دشمن را بشکنیم.

ریحانی دفاع مقدس را برگرفته از فرهنگ عاشورا عنوان و اظهار کرد: دفاع مقدس یک حادثه بزرگ تاریخی بود که نباید بگذاریم به فراموشی سپرده شود.

وی اضافه کرد: نباید بگذاریم فرهنگ های زیبای دفاع مقدس مثل فرهنگ برخورد با رزمندگان و اسرای عراقی فراموش شوند.

ریحانی با اشاره به ضرورت بهره گیری از تجربه های سالهای دفاع مقدس،  گفت: اگر نتوانیم از تجربه های آن سالها عبرت بگیریم و آنها را به نسل جوان منتقل کنیم، بزرگترین ستم را کرده ایم.

وی سپس از شهید صیاد شیرازی، شهید همت و سردار سلیمانی به عنوان الگوهای ناب برای نسل جوان یاد کرد و افزود: باید این شهدا را از کودکی به نسل جدید بشناسانیم.

ریحانی در ادامه شرایط سخت اقتصادی کنونی را نشئت گرفته از تحریم ها و سومدیریت ها عنوان کرد و گفت: اینکه مردم ثابت کرده اند که در مواقع حساس پای نظام ایستاده اند، نشان از ولایتمداری آنان دارد. 

فرمانده سپاه نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه در ادامه اشاره ای هم به تشکیل شجره طیبه بسیج از سوی امام خمینی(ره) داشت و گفت: بسیج که برای بیمه کردن انقلاب و نظام شکل گرفت، در کوره دفاع مقدس پخته و آبدیده شد و امروز هم از برکات آن در مقابله با دشمنان استفاده می کنیم.

ریحانی در ادامه با اشاره به نقش پررنگ مردم کرمانشاه در سالهای دفاع مقدس، گفت: کرمانشاهی ها یازده گردان نیروی زمینی سپاه را در دوران دفاع مقدس راهی جبهه ها کردند.

ریحانی اضافه کرد: بیش از ۱۶۰ هزار پرونده بسیجی در استان داریم که این نشان از نقش برجسته مردم استان در سال‌های دفاع مقدس  دارد.

ریحانی با اشاره به تعبیر زیبای مقام معظم رهبری در مورد معرفی کرمانشاه، گفت: ایشان کرمانشاه را سینه ستبر و چهره زیبای ایران اسلامی نامیدند، چون مردمان این دیار چه در سالهای دفاع مقدس و چه امروز در برابر دشمنان سینه سپر کرده اند.

فرمانده سپاه نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به آغاز هفته دفاع مقدس از فردا(۳۱ شهریور)، گفت: تجلیل از بیش از ۶۵۰ نفر از پیشکسوتان دفاع مقدس در حسینیه ثارالله شهر کرمانشاه در ارتباط مستقیم با مقام معظم رهبری،  نواختن زنگ مقاومت در مدارس، دیدار با خانواده های شهدا،  برگزاری یادواره های آبروی محله، توزیع ۱۰ هزار بسته غذایی در قالب رزمایش کمک مومنانه بین نیازمندان و آسیب دیدگان از کرونا،  شناسایی هشت نقطه محروم استان و اعزام تیم های پزشکی با اولویت مناطق مرزی، اعزام کلینیک های سیار دامپزشکی و... از جمله برنامه های گرامیداشت هفته دفاع مقدس در استان کرمانشاه خواهد بود که تمامی این برنامه ها با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار خواهند شد.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha