• چهارشنبه / ۲ مهر ۱۳۹۹ / ۱۳:۱۶
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 99070201464
  • منبع : نمایندگی چهارمحال و بختیاری

افتتاح باغ موزه دفاع مقدس در چهارمحال و بختیاری

افتتاح باغ موزه دفاع مقدس در چهارمحال و بختیاری

ایسنا/چهارمحال و بختیاری فاز نخست فاز نخست موزه دفاع مقدس همزمان با هفته دفاع مقدس در چهارمحال و بختیاری افتتاح شد.

اقبال عباسی دوم مهرماه در آیین افتتاح فاز نخست مرکز و موزه دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری با گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس اظهار کرد: مسئولان می‌توانند به بهانه‌های مختلف مراسمات خود را در این مکان برگزار کنند و از طرفی این مجموعه باید به مردم شناخته شده و مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان این که این موزه در مساحت ۵۰ هزار هکتاری در حال ساخت است و امروز ۶۵ درصد این موزه تکمیل شده است، افزود: پیگیری اعتبارات لازم برای تکمیل این پروژه به‌صورت جدی باید صورت بگیرد.

استاندار چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: در آینده‌ای نزدیک مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری یکی از پررنگ‌ترین و پرنقش‌ترین مراکز فرهنگی و گردشگری در استان خواهد شد و این مجموعه می‌تواند در انتقال فرهنگ دفاع مقدس بسیار موثر عمل کند و البته کمترین کار در راستای ادای دین به خانواده شهدا و رزمندگان است.

در ادامه سرهنگ منوچهر ذوالفقاری، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان با اشاره به اینکه مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مکانی برای ارائه‌ دقیق زوایای گوناگون جنگ، نقش قدرت‌های خارجی، علل شروع و پایان آن، حماسه‌آفرینی‌های مردم در طول سالیان دراز جنگ تحمیلی است، بیان کرد: از کارکردهای دیگر این مجتمع فرهنگی آن است که یک راهکار علمی برای پرکردن اوقات فراغت اقشار جامعه و به ویژه نسل جوان این استــان ارائه  دهد.

ذوالفقاری ادامه داد: اسناد، فیلم، عکس‌ها، آثار به جا مانده از شهدا و منطقه عملیاتی، ایجاد فضاهای مفهومی مانند کلاس بمباران شده، سنگر اجتماعی، پست امداد جبهه، کمک‌های مردمی، اعزام‌ها، انواع لباس‌ها و البسه نظامی، تمبر، تابلو های نقاشی، نقش برجسته، نقاشی کودکان و ماکت‌های عملیاتی از جمله بخش‌های مختلف این مرکز فرهنگی عظیم است.

وی به تشریح وضعیت موزه دفاع مقدس پرداخت و گفت: عملیات کلنگ‌زنی این مجموعه از سال ۱۳۹۰ آغاز و زمینی حدود ۵ هکتار در ضلع شمالی پارک تهلیجان در ۷ طبقه و ۸ تکه برای این مرکز فرهنگی در نظر گرفته شد  که متشکل از گالری، مرکز اسناد، سالن آمفی تئاتر و ... بوده و محوطه این سالن آمفی‌تئاتر روباز بوده و از نظر نوع سازه و تنوع مراکز فرهنگی و گردشگری در سطح کشور بی‌نظیر است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha