• سه‌شنبه / ۲۹ مهر ۱۳۹۹ / ۱۸:۵۵
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 99072921752
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

رئیس اداره محیط زیست اردستان:

شهرداری های شهرستان در اجرای رعایت استانداردهای مدیریت پسماند بی تفاوت هستند

شهرداری های شهرستان در اجرای رعایت استانداردهای مدیریت پسماند بی تفاوت هستند

ایسنا/اصفهان رئیس اداره محیط زیست اردستان گفت: شهرداری های شهرهای اردستان، زواره و مهاباد نسبت به اجرای رعایت استانداردهای مدیریت پسماند بی تفاوت هستند.

حسین شواخی، امروز (سه شنبه_ ۲۹ مهرماه) در کارگروه پسماند شهرستان، اظهار کرد: در شهرستان اردستان سه محله شهری پسماند وجود دارد که متولی آنها شهرداری های شهرهای اردستان، زواره و مهاباد هستند که از اداره محیط زیست مجوزهای لازم برای دفع پسماند گرفتند.

وی با بیان اینکه محل دفن پسماند در روستاهای شهرستان هیچ کدام دارای مجوز نیستند، افزود: محل دفن پسماند در روستاهای بخش مرکزی دارای ترانشه های قابل قبولی هستند ولی روستاهای بخش زواره علیرغم اینکه مجوز دفن پسماند را ندارند دارای محل غیر استاندارد نیز هستند. جمع‌آوری پسماند روستایی به خصوص در مسیر جاده‌های بین روستایی باید در اولویت بخشداران و دهیاران قرار گیرد و دهیاران نسبت به جمع‌آوری پسماند روستایی اقدام کنند.

به گزارش ایسنا، رئیس اداره محیط زیست اردستان در خصوص وضعیت پسماند در شهرهای شهرستان اردستان گفت: متاسفانه با وجود برگزاری جلسات زیاد در خصوص مدیریت پسماند، شهرداری های شهرهای اردستان، زواره و مهاباد نسبت به اجرای رعایت استانداردهای مدیریت پسماند بی تفاوت هستند و تاکنون تذکراتی به این شهرداری ها داده شده و اگر همچنان این بی تفاوتی ادامه داشته باشد به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

شواخی با بیان اینکه به طور میانگین روزانه بین ۴۰ تا ۵۰ تن زباله در سطح شهرستان اردستان تولید می شود، ادامه داد: قطعا شهرداری ها باید در جمع آوری و انتقال زباله ها ضوابط محیط زیستی را رعایت کنند و دفن با ملاحظات بهداشتی و محیط زیستی انجام شود تا شیرابه ها و سایر آلودگی ها در سطح شهرها پخش نشود. به ویژه در شرایط کرونایی رعایت این الزامات از انتشار بیماری در سطح شهرها جلوگیری می کند.

تصفیه فاضلاب شهر اردستان اصولی انجام نمی شود

رئیس اداره محیط زیست اردستان گفت: تصفیه فاضلاب شهر اردستان متاسفانه اصولی انجام نمی شود و در حال حاضر در دو لاگن سیمانی و به صورت خیلی ابتدایی و قدیمی انجام می شود که باعث آلودگی خاک و منابع آبی زیرزمینی می شود.

شواخی تصریح کرد: با توجه به پیشرفت حوزه شهری، افزایش جمعیت و کمبود بارش های سالانه و همچنین بحران کم آبی، یک سیستم کارآمد تصفیه فاضلاب می تواند کمک شایانی به بازگشت آب های تصفیه شده حداقل به چرخه کشاورزی و صنعتی کند و می تواند این حوزه بسیار پر مصرف و تشنه را سیراب کند که اداره آب و فاضلاب به عنوان متولی اصلی این موضوع باید پیگیرهای لازم را انجام دهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha