• چهارشنبه / ۲۱ آبان ۱۳۹۹ / ۰۸:۵۲
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 99082113942
  • خبرنگار : 50167

استاندار زنجان تاکید کرد

تهیه فوری دستگاه اکسیژن‌ساز مورد نیاز بیمارستان‌های زنجان

تهیه فوری دستگاه اکسیژن‌ساز مورد نیاز بیمارستان‌های زنجان

ایسنا/زنجان استاندار زنجان گفت: همه تجهیزات مورد نیاز دانشگاه علوم‌پزشکی استان در راستای مبارزه با کرونا از جمله دستگاه اکسیژن‌ساز تهیه شود و واحدهای اکسیژن‌ساز نیز باید ۲۴ ساعته فعالیت کنند.

فتح‌الله حقیقی شامگاه دیروز (۲۰ آبان‌ماه) در ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا که در محل استانداری زنجان برگزار شد، در رابطه با راه‌اندازی قرارگاه عملیاتی ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا، اظهار کرد: هدف از راه‌اندازی این قرارگاه، اجرای تدابیر ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری در چهل و یکمین جلسه ستاد ملی پیشگیری و مقابله با کرونا و تحقق محورهای هشت‌گانه ابلاغی ریاست جمهوری است.

وی با اشاره به راه‌اندازی قرارگاه عملیاتی ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا به‌صورت اجرایی در کم‌ترین زمان ممکن با مسئولیت معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان، افزود: این قرارگاه وظیفه نظارت، کنترل و اجرای مصوبات ستاد ملی و استانی پیشگیری و مقابله با کرونا را بر عهده دارد و گزارش روزانه و هفتگی از تشکیل جلسات باید به دبیرخانه ستاد ارائه شود.

نماینده عالی دولت در استان زنجان با اشاره به اینکه مصوبات اجرا نشده ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا مشخص شده و مسئول ذی‌ربط باید پاسخ‌گو باشد و طی ۴۸ ساعت این مصوبات را اجرا کنند، تصریح کرد: کمیته اطلاع‌رسانی و مدیریت جو روانی باید اخبار دقیق مرتبط با بیماری کرونا را رصد کرده و کسانی که برخلاف مصوبات ستادهای مربوطه و سیاست‌های ابلاغی خبر کار می‌کنند باید برخورد قانونی شود، زیرا نباید آرامش عمومی مردم را برهم زد.

استاندار زنجان با بیان اینکه جمعیت هلال‌احمر استان در راستای اجرای طرح وزارت بهداشت اعلام آمادگی کرده است، ادامه داد: دانشگاه علوم‌پزشکی استان باید در جلسه آتی گزارش دقیقی از روند اجرای برنامه‌های مرتبط با غربالگری کرونا، قرنطینه، ماسک و نتایج حاصل از آن را ارائه کند و به‌ صورت عملیاتی این کار را انجام دهد.

حقیقی با تاکید بر برخورد جدی با افراد، دستگاه‌های دولتی و اصناف استان که بر رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی اصرار دارند در چارچوب قانون، اظهار کرد: کسانی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند در مرگ مدافعان سلامت استان مقصر هستند.

وی با بیان اینکه هیچ‌کس حق ارائه سرویس به افرادی که نکات بهداشتی و پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک را رعایت نمی‌کند، ندارد و باید جدی در این زمینه اقدام شود، افزود: کسی که عامل اصلی آلوده شدن افراد به بیماری کرونا و مرگ ناشی از این بیماری می‌شوند باید خسارت پرداخت کنند.

این مسئول با تاکید بر اینکه هیچ مراسم و تجمعی به استناد اعلام قرارگاه عملیاتی پیشگیری و مقابله با کرونا در استان‌ها وجود ندارد، تصریح کرد: همه مطب‌های پزشکی باید بر اساس پروتکل‌های بهداشتی فعالیت کنند و رعایت این موارد نیازمند نظارت جدی است.

استاندار زنجان با تاکید بر تامین تجهیزات مورد نیاز دانشگاه علوم‌پزشکی استان در راستای مقابله با بیماری کرونا، خاطرنشان کرد: طی ۴۸ ساعت برای هر مورد اضطراری باید دستگاه اکسیژن‌ساز تهیه شود. گفتنی است مکتوب باید به دانشگاه علوم‌پزشکی استان اعلام شود که برای خرید دستگاه اکسیژن‌ساز به هر تعدادی مشکلی وجود ندارد و همه واحدهای اکسیژن‌ساز باید با نظارت استاندارد ۲۴ ساعته فعال باشند و همکاری لازم را داشته باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha