• سه‌شنبه / ۲۷ آبان ۱۳۹۹ / ۱۳:۱۶
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 99082718736

افتتاح اولین سالن مطالعه عمومی مجوزدار در شیراز

افتتاح اولین سالن مطالعه عمومی مجوزدار در شیراز
عکس آرشیوی است.

ایسنا/فارس در ادامه ویژه برنامه‌های بزرگداشت هفته کتاب، طی مراسمی نخستین سالن مطالعه عمومی دارای مجوز، شهر شیراز در شهرک گلستان، رسما افتتاح شد و آغاز به کار کرد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان فارس سه‌شنبه ۲۷ آبان در مراسم افتتاح نخستین سالن مطالعه عمومی شهرستان شیراز، با تأکید بر اینکه سالن های مطالعه عمومی باید مجوز فعالیت داشته باشند، ادامه داد: پیش از این نظارتی بر فعالیت ها و خدمات سالن های مطالعه عمومی وجود نداشت.

او گفت: از سال گذشته نهاد کتابخانه های عمومی کشور، عهده دار نظارت بر سالن های مطالعه شد که در این راستا دستورالعمل ها و بخش نامه مشخص شده و سالن های مطالعه سرو سامان گرفتند.

منوچهری ضمن اشاره به اینکه راه اندازی سالن های مطالعه هزینه های کلانی را در بردارد عنوان کرد: پیگیری هایی در این زمینه با سازمان های مختلف انجام شده تا تسهیلاتی دراختیار افراد قرار گیرد تا سالن های مطالعاتی به تجهیزات به روز و جدید مجهز شوند.

او در ادامه گفت: سالن های مطالعه به مردم کمک می کند تا بخشی از نیازهای آنها برطرف شود و فرزندان و جوانان این مرز و بوم آینده بهتری داشته باشند.

منوچهری ضمن اشاره به شیوع ویروس کرونا گفت: چه خوب بود که افتتاح اولین سالن مطالعه در استان فارس با جشن و شادی گروهی همراه می شد  اما با توجه به شرایط کنونی امکان برگزاری مراسم وجود ندارد؛ امیدواریم هر چه زودتر با اتمام بیماری همه گیر کرونا، کتابخانه ها و سالن های مطالعه مانند قبل به روی علاقه مندان به کتاب، کتابخوانی و مطالعه باز شوند.

گفتنی است سالن مطالعه دکتر معین با زیربنای ۲۵۰ مترمربع در شهرک گلستان شیراز با ظرفیت پذیرش پنجاه نفر اداره خواهد شد. این سالن مطالعه دارای بخش VIP ، اینترنت پرسرعت، و اتاق های مطالعه است. سالن مطالعه دکتر معین طبق مصوبات ستاد ملی کرونا همزمان با بازگشایی کتابخانه ها برای اعضا از ساعت ۷:۳۰ تا ۲۳ فعالیت خواهد کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha