• یکشنبه / ۹ آذر ۱۳۹۹ / ۱۳:۴۶
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 99090906920
  • خبرنگار : 50042

استاندار گیلان:

فرصت‌های برابر آموزشی باید برای تمامی دانش‌آموزان ایجاد شود

فرصت‌های برابر آموزشی باید برای تمامی دانش‌آموزان ایجاد شود

ایسنا/گیلان استاندار گیلان با اشاره به نقش اثرگذار معلمان و فرهنگیان در بیان اهمیت رعایت توصیه‌های بهداشتی و مراقبتی به دانش‌آموزان گفت: فرصت‌های برابر آموزشی باید برای تمامی علاقمندان و دانش‌آموزان ایجاد شود، در این دوره گذار بیماری کووید ۱۹ با همدلی و انسجام می‌توانیم دستاوردهای خوبی در طرح تقویت بنیه علمی دانش‌آموزان به دست آوریم.

ارسلان زارع در جلسه شورای آموزش و پرورش گیلان با تسلیت شهادت شهید فخری‌زاده و محکومیت اقدام کوردلانه دشمنان ملت ایران اسلامی اظهار کرد: مهم‌ترین ماموریت آموزش‌وپرورش، تربیت نیروی انسانی و دانش‌آموزانی است که در کنار کسب علم و مهارت، در تعاملات اجتماعی نیز موفق باشند.

وی با بیان اینکه در مقابله با کرونا توصیه‌های معلمان و فرهنگیان در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و مراقبتی بسیار اثرگذار است، افزود: اصل یادگیری، شخصیت یادگیرندگان را شکل می‌دهد و آثار اجتماعی آن در سبک زندگی نمایانگر می‌شود.

رئیس شورای آموزش و پرورش گیلان به نقش کلیدی نهاد آموزشی کشور در تغییر سبک زندگی به ویژه با در نظر داشتن اولویت‌های حوزه سلامت اشاره کرد و گفت: براساس آمارها بیشترین فوتی‌های ناشی از کرونا در سنین بالای ۷۰ سال است که پرهیز از تجمعات خانوادگی و مراقبت از افراد مسن، باید مورد توجه باشد.

نماینده عالی دولت در گیلان با تاکید براینکه فرصت‌های برابر آموزشی باید برای تمامی علاقمندان و دانش‌آموزان ایجاد شود، افزود: در این دوره گذار بیماری کووید ۱۹ با همدلی و انسجام می‌توانیم دستاوردهای خوبی در طرح تقویت بنیه علمی دانش‌آموزان به ویژه در مقطع متوسطه دوم و کنکور نسبت به سال گذشته و بالاتر از میانگین کشوری به دست آوریم.

وی با یادآوری مجدد به این نکته که تعطیلی کلاس‌های حضوری درس به معنای تعطیلی آموزش نیست، بیان کرد: بر این مبنا باید همچنان زمینه رویش استعدادها، بارور کردن آنها و در عین حال فرصت برای بروز و ظهور خلاقیت‌ها فراهم آید.

استاندار گیلان خاطرنشان کرد: با همه گیری کرونا و بوجود آمدن تنگناهای ناشی از این بیماری، آنچه باید در حوزه آموزش و پرورش مورد توجه باشد؛ فرصتی است که برای خلق نگرشی نو، آغاز تحول در آموزش و کسب مهارت‌های جدید در آموزش بوجود می‌آید.

زارع ادامه داد: یکی از فرصت‌های به دست آمده پس از کرونا، پیوند خانواده‌ها با فرآیند آموزش فرزندان‌شان است که در شرایط کنونی، بیشتر از قبل شده و می‌تواند در حوزه‌های تربیتی و پرورشی، کمک‌کننده باشد.

وی اجرای طرح‌ها و برنامه‌هایی با رویکرد آموزش مجازی همچون طرح معلم یار در راستای ارتقای کیفیت تحصیلی دانش‌آموزان را بسیار موثر ارزیابی و اضافه کرد: تولید محتواهای آموزشی در بستر فضای مجازی به ویژه شبکه شاد نیز در تقویت انتقال مفاهیم و دروس می‌تواند بسیار اثربخش باشد.

رئیس شورای آموزش و پرورش گیلان، اجرای سند تحول بنیادین و دو موضوع دانش محوری و مهارت محوری را از مهمترین ماموریت‌های آموزش و پرورش مورد تاکید رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهوری عنوان کرد و افزود: تحقق سند تحول، در گام نخست نیازمند تحقق تحول در زمینه‌های تربیتی بوده و توجه به موضوعاتی همچون آشنا کردن دانش‌آموزان با مسائل اجتماعی و در واقع جامعه محور کردن آنان، مهم است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha