• یکشنبه / ۳۰ آذر ۱۳۹۹ / ۱۴:۵۵
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 99093023358
  • خبرنگار : 71381

پربازدیدترین اخبار سیاسی ۳۰ آذر ایسنا

پربازدیدترین اخبار سیاسی ۳۰ آذر ایسنا

بیانات مقام معظم رهبری به مناسبت روز پرستار/ تاکید قالیباف بر اهمیت توجه به منافع مردم/ انتقاد یک نماینده پارلمان اروپا از سیاست‌های اتحادیه اروپا درقبال حقوق بشر/ شرایط جدید مجلس برای کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری/ اصلاح‌طلبان از "لیست امید" تا "مانیفست اجماع‌ساز" و...در صدر اخبار مورد توجه و پربازدید امروز مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا بود که می‌توانید آنها را در این گزارش مرور کنید.

پرستاران ما کار بزرگی در دوران کرونا انجام دادند

به گزارش ایسنا،‌ بیانات مقام معظم رهبری به مناسبت روز پرستار در صدر اخبار پرمخاطب امروز قرار گرفت.

حضرت آیت الله خامنه ای در سخنان زنده و تلویزیونی به مناسبت میلاد حضرت زینب کبری سلام‌الله‌علیها و روز پرستار، با تاکید بر اینکه پرستاران امروز در چشم مردم ما از همیشه عزیزتر و شرافتمندتر هستند، فرمودند: پرستاران ما در بیمارستان در حالی که جانشان در خطر بود، کار بزرگی را در این مدت بیماری کرونا انجام دادند، این اقدام پرستاران را در چشم مردم عزیز کرد. پیش از این مردم توجه زیادی به پرستاری نداشتند اما الان مردم فهمیدند پرستاری چه کار بزرگی است، ولی این کافی نیست.

استخدام پرستاران با جدیت دنبال شود

رهبر معظم انقلاب اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود افزودند: همچنین استخدام پرستاران یکی دیگر از کارهای ضروری و خیلی خوب است که باید با جدیت دنبال شود تا وضع پرستاران به‌گونه‌ای باشد که با خیال راحت به کار خود بپردازند و خانواده‌های آنها هم نسبت به وضعیت آنها خاطر جمع باشند.

دیگر اخبار مرتبط را می توانید در لینک های زیر دنبال کنید.

دولت حمایت مالی مناسبی از پرستاران انجام دهد

تغییر وضعیت استخدامی پرستاران باید سریع‌تر اجرایی شود

امیر سرتیپ نصیرزاده فرا رسیدن روز پرستار را تبریک گفت

تبریک نایب رئیس مجلس به مناسبت روز پرستار

وظیفه سنگین پرستاران جز با ایثار میسر نخواهد بود

تلاش ما در مجلس جبران ایثارهای پرستاران است

پرستاران دلاورانه در صف مقدم مبارزه با کرونا ایستادند

***

آنچه به نفع مردم نیست را به دیوار می‌کوبیم

تاکید محمدباقر قالیباف بر ضرورت توجه به منافع مردم در نطق پیش از دستور جلسه علنی مجلس شورای اسلامی هم مورد توجه مخاطبان قرار گرفت.

رییس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: میان همۀ مسئولان باید یک اصل مشترک باشد و آن هم نفع مردم است؛ آنچه به نفع مردم نیست و به معیشت و منزلت اجتماعی آنها آسیب می‌زند را به دیوار می‌کوبیم و آنچه که به مصلحت آنهاست از زبان هر کسی گفته شود و با قلم هر کسی نوشته شود، روی چشم می‌گذاریم و تلاش خواهیم کرد تا با ریل‌گذاری و هدایت‌گری صحیح و با هماهنگی و همکاری با دولت،  کشور را به سمت حل مشکلات مردم سوق دهیم.

زمانی عاشق حقوق بشر می‌شویم که بتوانیم به چین و ایران لگد بزنیم

خبر بعدی،‌ انتقاد یک نماینده پارلمان اروپا از سیاست‌های اتحادیه اروپا درقبال حقوق بشر بود.

مایک والاس عضو ایرلندی پارلمان اروپا با انتشار پیامی در صفحه توئیتر خود نوشت: اتحادیه اروپا به مخالفان در بلاروس جایزه می دهد زیرا (این کشور) با روسیه مرز مشترک دارد. ما زمانی عاشق حقوق بشر می شویم که بتوانیم به چین و ایران لگد بزنیم اما در پارلمان نمی توانیم راجع به یمن بحث کنیم زیرا هم دست عربستان و امارات متحده عربی در نسل کشی (در یمن) هستیم که منجر به کشته شدن صدها هزار نفر و گرسنگی میلیون ها نفر شده است.

شرایط جدید مجلس برای کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری

تعیین شرایط جدیدی را برای کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی از دیگر اخبار پرمخاطب بود.

خبرهای دیگر در این رابطه را در لینک های زیر بخوانید.

مخالفت مجلس با حذف امکان داوطلبی فرماندهان نیروهای مسلح در انتخابات ریاست جمهوری

فضا را برای ثبت نام کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری محدود نکنیم

جلوگیری از کاندیداتوری فرماندهان نظامی در انتخابات ریاست جمهوری تبعیض نارواست

کاندیداتوری فردی با سابقه نظامی منعی ندارد

***

اصلاح‌طلبان از "لیست امید" تا "مانیفست اجماع‌ساز"

گزارش ایسنا از روند فعالیت و استراتژی جریان اصلاحات از سال ۱۳۹۲ تا امروز هم از پربازدید های بامداد امروز بود.

در بخشی از این گزارش آمده است: جریان اصلاحات دو استراتژی متفاوت و متوالی را در پیش گرفت. در چند سال پیاپی با استراتژی کاندیدای ائتلافی، چند انتخابات مانند یازدهمین و دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و همچنین مجلس دهم را  پیروز شد. اما از سال ۱۳۹۸ این استراتژی را تغییر داد و تاکید داشت که تنها در صورتی در عرصه رقابت های انتخاباتی شرکت می کند که با کاندیدایی کاملا اصلاح طلب و شناخته شده پا به عرصه انتخابات بگذارد. اکنون در آستانه انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستای ۱۴۰۰ این جریان از نهاد اجماع ساز خود رونمایی کرده است.

تشکیلات جدید اصلاح‌طلبان برای انتخابات ۱۴۰۰

در همین رابطه یک عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات گفت: با ایجاد جبهه جدید شورای هماهنگی جبهه اصلاحات و شورای عالی سیاست گذاری از بین می رود.

جواد امام درباره ایجاد تشکیلات جدید اصلاح طلبان اظهار کرد: این تشکیلات شاید در ظاهر شبیه شورای عالی سیاست گذاری باشد، اما در مقطعی که شورای عالی فعالیت می کرد، شورای هماهنگی جبهه اصلاحات هم وجود داشت اما احزاب اصلاح طلب تصمیم گرفتند تشکیلات جدیدی را جایگزین شورای هماهنگی و شورای عالی کنند و پس از تشکیل جبهه جدید، دیگر نه شورای هماهنگی خواهیم داشت نه شورای عالی سیاست گذاری . در واقع با ایجاد جبهه جدید دو تشکیلات قبلی از بین می رود.

باید به فکر دستور کار مذاکرات با ۱+۴ باشیم نه مشغول دعوای سیاسی

توصیه یک استاد دانشگاه بر پرهیز از دعواهای سیاسی هم از پرمخاطب ها بود.

مهدی ذاکریان گفت: معتقدم کشاندن بحث‌های سیاسی و انتخاباتی به موضوع برجام و مذاکرات بر سر جبران خسارات و چگونگی بازگشت همگان به این توافق، به امتیازگیری ایران در مقابل بیگانگان ضربه می زند.

وی با اشاره به مذاکرات کارشناسی و مذاکرات پیش رو در سطح وزیران خارجه ۱+۴ اظهار کرد: باید الان در داخل به فکر دستور کار این مذاکرات باشیم نه اینکه مشغول دعوای سیاسی شویم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha