• سه‌شنبه / ۲۳ دی ۱۳۹۹ / ۱۸:۵۱
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 99102317790
  • منبع : نمایندگی چهارمحال و بختیاری

امام جمعه شهرکرد:

اقدامات در حوزه عفاف و حجاب کافی نیست

اقدامات در حوزه عفاف و حجاب کافی نیست

ایسنا/چهارمحال و بختیاری نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه اقدامات در حوزه عفاف و حجاب ناکافی است، گفت: اگر در جامعه‌ای نگاه توحیدی حاکم نباشد، عفاف و حجاب در آن جامعه حاکم نمی‌شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام ۲۳ دی‌ماه در شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری در خصوص ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی، سازمان‌ها و ارگان‌ها در بحث عفاف و حجاب، اظهار کرد: معمولا اقداماتی در این حوزه صورت می‌گیرد اما گزارشات و بازرسی‌ها در این حوزه باید واقعی و میدانی باشد.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه اقدامات در حوزه عفاف و حجاب ناکافی است، عنوان کرد: باید دستگاه‌ها در این حوزه به وظایف محوله عمل کنند و بازرسان طی مکاتبه‌ای گزارشات را در این خصوص با جدیت از دستگاه‌ها بخواهند.

وی افزود: همه افرادی که در نظام جمهوری اسلامی ارائه خدمت می‌کنند باید پرورش انسان را در اولویت خود قرار دهند، انسان‌سازی با نگاه توحیدی باید در همه تشکل‌ها مدنظر باشد.

نکونام با اشاره به آیات قرآن کریم در خصوص ویژگی‌های مشرکان و مسلمانان، گفت: طبق فرموده قرآن اگر مسئولی در جهت تربیت انسان توحیدی حرکت نکند، مشرک خواهد بود، بنابراین این مسئله برای همه افراد جامعه تلنگر است، اگر در جامعه‌ای نگاه توحیدی حاکم نباشد، عفاف و حجاب در آن جامعه حاکم نمی‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری در ادامه در خصوص اهمیت انتخابات، عنوان کرد: انتخابات یک مقوله مهم است و شاهدیم که کشورهایی که مدعی دموکراسی هستند نمی‌توانند یک انتخابات سالم برگزار کنند و ما نباید آن‌ها را الگوی خود قرار دهیم، جمهوری اسلامی توانایی برگزاری انتخابات سالم را دارد.

وی با بیان اینکه اجرای دقیق قوانین به سلامت انتخابات کمک می‌کند، یادآور شد: دستگاه‌های فرهنگی باید فضای سالمی را برای برگزاری انتخابات در جامعه به‌وجود بیاورند، انتخابات یک حق است و باید به خوبی ادا شود.

نکونام تاکید کرد: دستگاه‌های متولی در امر انتخابات باید برای سلامت انتخابات مراقبت لازم را انجام دهند، طبق وظایف اخلاقی و ایمانی، همگان نسبت به این مسئله مسئول هستند.

در پایان جلسه طبق گزارش ارائه شده از سوی دفتر امور اجتماعی استانداری چهارمحال و بختیاری در دستگاه‌های بالای ۵۰ نفر پرسنل، اداراتی از جمله سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، اقتصاد و دارایی، شرکت برق و دانشگاه علوم پزشکی، در دستگاه‌های زیر ۵۰ نفر پرسنل از جمله گمرگ، پزشکی قانونی و مدیریت درمان تامین اجتماعی عملکرد مطلوبی در حوزه عفاف و حجاب در مجموعه تحت امر خود داشتند، همچنین در عملکرد برون‌سازمانی نیز صدا و سیما، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و اداره‌کل صمت حائز رتبه‌های برتر در این حوزه شدند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha