• جمعه / ۳ بهمن ۱۳۹۹ / ۱۶:۲۵
  • دسته‌بندی: هرمزگان
  • کد خبر: 99110301752
  • منبع : نمایندگی هرمزگان

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان:

تمام بار نیازهای بندری را نباید بر دوش بندر شهیدرجایی گذاشت

تمام بار نیازهای بندری را نباید بر دوش بندر شهیدرجایی گذاشت

ایسنا/هرمزگان نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان گفت: امروز اقتدار درون‌زا و عزت ملت ایران که به واسطه وجود فرزندان انقلابی در عرصه‌های علمی و دفاعی به دست آمده؛ در منطقه و جهان مثال‌زدنی است.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمد عبادی‌زاده، نماینده ولی‌ فقیه در استان هرمزگان، سوم بهمن‌ماه، در خطبه‌های نماز جمعه بندرعباس، اظهار کرد: افزایش قدرت دفاعی کشور سد راه زیاده‌خواهی‌های دشمنان ملت ایران است، کسانی که می‌خواستند ذلت ملت ایران را ببینند، به خفت و خاری افتادند و تاریخ هرگز صحنه‌ای از شکست ملت‌های متحد و منسجم و همدل را به یاد ندارد. اتحاد و انسجام عمومی ملت ایران، بزرگ‌ترین سرمایه برای پیشبرد انقلاب اسلامی است و تداوم توفیقات ما در عرصه‌های بین‌المللی به همت‌مان در حفظ استقلال و همبستگی ملی در برابر دشمنان و گوش به فرمان مقام عظمای ولایت بودن بستگی دارد.

وی افزود: اقتدار دفاعی ایران حفظ یکپارچگی کشور را در پی خواهد داشت، اگر کشور ضعیف بود و یا قوای مسلح کشورمان در مسیر اقتدار و پیشرفت نبودند، هر دشمنی فکر تعرض به ملت ما را در سر خود می‌پروراند اما امروز اقتدار درون‌زا و عزت ملت ایران که به واسطه وجود فرزندان انقلابی در عرصه‌های علمی و دفاعی به دست آمده در منطقه و جهان مثال‌زدنی است.

نماینده ولی‌ فقیه در هرمزگان تصریح کرد: سیاستمداران و سیاست‌گذاران کشور نگاه ویژه‌ای به توسعه سواحل و بنادر به خصوص در هرمزگان داشته باشند. در همین زمینه صنایعی که به آب نیاز دارند باید در کنار سواحل شکل گیرند و توسعه به  سمت مناطق ساحلی کشیده شود. همه بار نیازهای بندری را نباید بر دوش بندر شهید رجایی گذاشت و تعدد و توسعه بنادر از نظر پدافند غیرعامل از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و آبادانی و بهبود معیشت را برای ساحل‌نشینان و همه مردم کشور فراهم می‌کند.

عبادی‌زاده ادامه داد: استان هرمزگان با هزار و ۲۰۰ کیلومتر نوار ساحلی، ظرفیت بالایی برای راه‌اندازی و توسعه بنادر و دسترسی به آب‌های آزاد دارد، در این زمینه کارهای خوبی نیز در حال انجام است که اگر روند توسعه آن شتاب بگیرد و به ثمر برسد آثار مفیدی برجای می‌گذارد.

وی بیان کرد: با توجه به محدودیت منابع استانی و محلی باید برای کمبود این منابع مخصوصاً در بخش راه‌های روستایی که امروز  ۴۰ درصد آن‌ها خاکی است، تلاش مضاعفی از سوی مسئولان و نمایندگان صورت بگیرد. امروز دو راه روستایی مرگبار میناب به هشتبندی و سیاهو به احمدی، زخم‌های کهنه‌ای در زمینه راه روستایی هستند  که روزانه جان بسیاری از هم‌استانی‌هایمان را می‌گیرند و باید در اولویت ساخت و تکمیل قرار گیرند. همچنین در خصوص تأمین اعتبارات لازم جهت ارتقای دهستان‌های استان به بخش باید تلاش بیشتری شود تا رفع مشکلات زیرساختی آن‌ها نیز شتاب بیشتری بگیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha