• جمعه / ۱۷ بهمن ۱۳۹۹ / ۱۴:۳۶
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 99111712636
  • خبرنگار : 50239

امام جمعه همدان:

عدم پرداخت درست بیت المال بین‌تمام مردم از ضعف‌های امروز ما است

عدم پرداخت درست بیت المال بین‌تمام مردم از ضعف‌های امروز ما است

ایسنا/همدان امام جمعه همدان گفت: یکی از نقاط ضعفی که داریم، مسئله پرداخت حقوق‌هاست، درخور جمهوری اسلامی نیست که حقوق‌های اشرافی و آنچنانی داشته باشیم‌ و زیبنده نیست در یک اداره اختلاف حقوق‌های چندین برابری داشته باشیم و توزیع ثروت در کشور با تبعیض همراه باشد، عدم پرداخت درست بیت المال بین‌تمام مردم از ضعف‌های امروز ما است.

حجت الاسلام والمسلمین حبیب‌الله شعبانی موثقی امروز در خطبه های نماز جمعه شهر همدان، ضمن تبریک به مناسبت پیروزی انقلاب اسلامی، بیان کرد: امروز دشمن به دنبال این است که نقاط ضف ما را برجسته و قوت ما را کتمان کند و دوران رژیم شاهنشاهی را دورانی طلایی و دوران خوب اقتصادی_ فرهنگی معرفی کند که در فضای رسانه‌ها چنین مسائلی مطرح می‌شود. 

وی اظهار کرد: پس از گذشت ۴۰ سال از پیروزی انقلابی اسلامی نیازمند این هستیم که حوادث گذشته را با آمارهای دقیق و مستند بازخوانی کرده و بدون بی عدالتی و قضاوت باید تاریخ را قضاوت و نقاط ضعف کشور را نیز مانند دستاوردهای آن بررسی کنیم. 

شعبانی موثقی ادامه داد: نقاط ضعفی داریم و راه اصلاح آن تصمیم، همراهی مردم و برگشتن به آرمان‌های اصیل انقلابی است، هرجا ما با روش انقلابی عمل کردیم یعنی مطابق با آموزه‌ها دینی و قرآنی عمل شده است و هرجا اختلاس یا کوتاهی داریم ربطی به انقلاب ندارد بلکه انقلاب همانی است که مقام معظم رهبری در سخنان خود تبیین می‌کنند و نسبت به آن دغدغه دارند، همان چیزی است که مردم به دنبال آن هستند یعنی اصلاح ساختارهای سیاسی اقتصادی ما.

وی با بیان اینکه مسئله اقتصاد بسیار مهم و دغدغه اصلی امروز کشور ما و از ۱۰ سال گذشته دغدغه اصلی رهبر معظم انقلاب بوده است، اذعان کرد: همه ما وضعیت سخت معیشت و گرانی‌ها را احساس می‌کنیم و بارها به دولتمردان تذکر داده شده که باید به آن عمل کنند، اینها مطالبه مردم است که باید جدی گرفته شود.

وی اضافه کرد: در دهه ۵۰ درآمد نفتی ما چهار برابر شده و شرایط حاکم در دنیا موجب شده بود درآمد نفتی ما ۲۰ میلیارد دلار شود، در این زمان یک کارگر روزانه در سال ۵۶ درآمدش شش تومان است، با این وضعیت و آمارها باید نگاه کنیم ثروت این کشور در کجا هزینه شده است.

نماینده ولی فقیه در استان ضمن‌ تشکر از قوه قضائیه به علت برخورد قاطع و صریح با مفاسد اقتصادی و درخواست مبارزه مستحکم‌تر با این افراد، افزود: کسانی که در حال حاضر از مفاسد اقتصادی می‌گویند باید دقت کنند این ۲۰ میلیارد در دهه ۵۰ کجا هزینه شده است، اگر این پول در دست مردم بود چقدر مشکلات اقتصادی ما را حل‌ می‌کرد.

وی ادامه داد: براساس اسناد معتبر از همین درآمد شاه پول های زیادی را به معشوقه‌های فرانسوی خود داده و حتی با این افراد در مورد کلان کشور مشورت می‌کرده است، پول فروانی برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، ۵۴۰ میلیون تومان به پاکستان، یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به فرانسه، حدود ۸۰۰ میلیون تومان به انگلستان و ۵۰۰ میلیون به مصر داده شده، سالانه یک میلیارد دلار برای مهمانان و دوستان خارجی خود هدیه فرستاده و این در زمانی هزینه شده که شاه و فرح پهلوی هنگام فرار از کشور ۳۸۷ چمدان طلا، نقره و عتیقه با خود برده و گمانه‌زنی است که تا ۱۰۰ میلیارد دلار ثروت در حین فرار خود از کشور خارج کرده‌اند.

شعبانی موثقی اظهار کرد: در برخی نقل‌ها گفته شده محمدرضا پهلوی فقط در قمارهای شبانه خود ۵۰ میلیون‌تومان می‌باخت، ممکن است برخی این صحبت‌ها را سیاسی قلمداد کنند اما واقعیت این است که با انقلاب اسلامی ایران بسیاری از مفاسد مالی از بین رفت، رژیم پهلوی بنای از بین رفتن اسلام را داشت، پدر او رضا قلدر صریحا دین‌زدایی را مطرح کرده بود و بنا داشت کشور را مانند ترکیه کند اما این ملت نگذاشت.

نماینده ولی فقیه در استان بیان کرد: امروز به برکت جمهوری اسلامی ایران آزادی رسانه، نظارت دستگاه‌های نظارتی، جنبش‌های دانشجویی و مطالبات مردمی زیادی داریم اما وقتی مقایسه داریم باید اذعان کرد در طول ۴۲ سال گذشته اکثریت مسئولان ما از دولت‌های مختلف پاک دست بودند.

وی ادامه داد: متأسفانه عدم اعتقاد برخی مسئولان به مبانی انقلاب اسلامی، عدم تخلق به اخلاق الهی، عدم اعتقاد به ارزش‌های دینی، عدم شفافیت بعضی قوانین و نفوذ کشورهای خارجی موجب شده گاهی دچار شاهد بعضی اختلاس ها باشیم اما قابل مقایسه با مفاسدهای دوران پهلوی نیست.

شعبانی موثقی اظهار کرد: یکی از نقاط ضعفی که داریم، مسئله پرداخت حقوق‌هاست، درخور جمهوری اسلامی نیست که حقوق‌های اشرافی و آنچنانی داشته باشیم‌ و زیبنده نیست در یک اداره اختلاف حقوق‌های چندین برابری داشته باشیم و توزیع ثروت در کشور با تبعیض همراه باشد، عدم پرداخت درست بیت المال بین‌تمام مردم از ضعف‌های امروز ما است.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به سفر رئیس قوه قضائیه به همدان در هفته‌های آینده، اذعان کرد: بحمدالله امروز رویکرد قوه قضائیه، رویکرد مبارزه با فساد را جدی پیگیری می‌کند و از این رویکرد حمایت هم می‌کنیم.

وی بیان کرد: توصیه رهبر معظم انقلاب به اخلاق و ادب اسلامی در تعاملات سیاسی مردم این است که وقتی می‌خواهند مطالبه ای از مسئولان کنند نباید خارج از اخلاق باشد، مسئولان نیز وقتی می‌خواهند با مردم صحبت کنند باید ادب اسلامی را رعایت کنند، اینجا جمهوری اسلامی و در شأن این ملت مؤدب رفتار اسلامی است.

امام جمعه همدان در ادامه ضمن اشاره به روز نیروی هوایی و بیعت همافرا با امام راحل(ره)، از عملکرد نیروی هوایی تشکر و قدردانی کرد و ضمن دعوت همگانی به تقوا و اجتهاد اظهار کرد: از مصادیق اجتهاد و تلاش در راه خدا تلاش برای درک درست دین است و همواره توصیه‌ ائمه معصومین(ع) این است که انسان باید تلاشگر در راه خدا(فی سبیل الله) باشد.

وی ادامه داد: اشتباه در فهم دین یکی از آسیب‌هایی است که در جامعه‌های دینی ظهور و بروز پیدا می‌کند، قرآن کریم از زبان مسیحیان و یهودی‌ها نقل می‌کند که کسانی در زمان پیامبر خود توهم دینی داشتند و معتقد بودند هیچ یهودی یا مسیحی جهنم نمی‌رود مگر در مدت کوتاهی، قرآن کریم در این باره می فرماید «این توهم و آرزوهای آنهاست ولی واقعیت ندارد» و این امر را به عنوان یک توهم دینی مطرح می‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان مطرح کرد: انسان باید تلاش کند درک درستی از دین داشته باشد و دچار برخی خرافات در دین نشوند، درک درست دین همان چیزی است که قرآن و روایات ما تحت عنوان فقه در دین مطرح کردند، مراد از تفقه  «بصیرت و فهم درست عمیق از دین» است بنابراین توصیه شده است برای فهم دین وقت بگذارید.

وی تأکید کرد: در اصول دین نخستین مسئله توحید است، همه ۱۲۴ هزار پیغمبر انسان‌ها را دعوت به توحید کردند و همه موظف هستیم موحدانه فکر، زندگی و عمل کنیم.

وی اظهار کرد: برخی به خدای یگانه، توحید ذاتی، توحید عبادی و صفاتی معتقد هستند اما در مقام توحید عملی ممکن است دچار شرک شوند، در سوره نساء مطرح شده است که «علاوه بر اعتقاد به توحید خداوند و صفات او در مقام عمل هم موحدانه باید زندگی کنیم». 

شعبانی موثقی خاطرنشان کرد: خیلی از کسانی که در مکه و مدینه با پیامبر جنگیدند خدا را خالق خود می‌دانستند حتی نمرود هم ذات الهی را قبول داشت اما کافی نیست بلکه باید توحید ربونی توحید صفاتی و...را نیز قبول داشت.

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha