• دوشنبه / ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ / ۱۵:۲۲
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 99121108100
  • خبرنگار : 50295

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره):

بهبود وضعیت اقتصادی کشور نیاز به کمک دارد

بهبود وضعیت اقتصادی کشور نیاز به کمک دارد

ایسنا/زنجان معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: نباید خودمان را درگیر حواشی کنیم.

حجت‌الله عبدالملکی ظهر امروز (۱۱ اسفندماه) در نشست هم‌فکری مجمع جهادگران استان زنجان، با بیان اینکه در مقطعی از اقتصاد ایران هستیم که اگر نهادهای انقلاب اسلامی در حوزه اقتصاد و معیشت مردم کاری نکنند، هیچ اتفاقی نمی‌افتد و مشکلات سنگین اقتصادی بر شانه مردم سنگینی می‌کند، اظهار کرد: برخی‌ها به راحتی می‌گویند که مشکلات ما ریشه‌دار است، در حالی این طور نیست.

وی تصریح کرد: نباید خودمان را درگیر حواشی کنیم. واقعیت این است که ما انقلاب اقتصادی نکردیم، تاریخ ایران از ۲۰۰ سال قبل، جولانگاه بیگانگان بود و در برهه‌های مختلف، بیگانگان بر کشور مسلط شدند و بدترین دوران تاریخ معاصر ایران ۲۵ سال آخر قبل از انقلاب اسلامی بود که رسماً آمریکای‌ها بر ایران مسلط شدند.

عبدالملکی اضافه کرد: در آن دوران آمریکایی‌ها تلاش کردند ایران را به قطب قدرت به نفع خودشان در منطقه تبدیل کنند و بنابراین اقتصاد ایران در آن زمان به نفع آمریکایی‌ها ساخته و طراحی شد و باید عنوان کرد عملاً اقتصاد کشور در اختیار آمریکا بود و منافع آن‌ها را تامین می‌کرد.

این مسئول با اشاره به خصوصیات اقتصادی ایران که بر پایه نظر آمریکایی‌ها بنا شده بود، ادامه داد: دو ویژگی اقتصادی بارز در آن برهه، دوری از تولید داخلی با تکیه بر واردات بی‌رویه و نیز خام‌فروشی بود، در حالی ‌که ایران با داشتن ذخایر عظیم نفت و گاز می‌توانست خود، تولیدکننده و صادرکننده باشد.

وی بیان کرد: در حال حاضر ۵۰ درصد اقتصاد آمریکا به صورت مستقیم و ۵۰ درصد نیز به صورت غیرمستقیم به نفت بستگی دارد، در حالی که ۴۰ درصد نفت و گاز جهان در منطقه غرب آسیا قرار دارد و به همین خاطر چشم طمع به منابع و ذخایر این منطقه دوخته است.

عبدالملکی با بیان اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی، دست آمریکا از منابع ایران کوتاه شد، افزود: مصیبت‌های اقتصادی موجب شده تا همچنان درگیر مشکلات باشیم؛ چراکه هنوز اقتصاد آمریکایی را دنبال می‌کنیم.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) با اشاره به اینکه ۹۰ درصد بدبختی جامعه ناشی از سیستم بانکی است، ابراز کرد: این سیستم به سرعت پول خلق می‌کند که به ضرر مردم تمام می‌شود. کشور با مشکلات اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کند و معیشت مردم را تحت تأثیر قرار داده است و برای بهبود این وضعیت، نیازمند کمک نهادهایی همچون سپاه و بسیج هستیم.

وی در مورد سطح معیشت و درآمد مردم، تصریح کرد: بر اساس یک نظرسنجی ۵۰ درصد مردم دخل‌شان با خرج‌شان هم‌خوانی ندارد، ۳۰ درصد مردم دخل و خرج‌شان مساوی و ۲۰ درصد از مردم نیز پس‌انداز محدودی دارند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha