• دوشنبه / ۲۶ فروردین ۱۳۹۸ / ۲۱:۲۲
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: shahrekord-43832
  • خبرنگار : 50123

خسارت بیش از 81 میلیارد ریالی به فضاهای آموزشی چهارمحال و بختیاری

خسارت بیش از 81 میلیارد ریالی به فضاهای آموزشی چهارمحال و بختیاری
مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: مجموع خسارت وارد شده به فضاهای آموزش و پرورش استان 81 میلیارد و 909 میلیون تومان برآورد شده که بیشترین خسارت مربوط به شهرستان‌های فارسان، کوهرنگ و کیار به ترتیب با 22 میلیارد و 80 میلیون ریال، 21 میلیارد و 190 میلیون ریال و 15 میلیارد و 200 میلیون ریال گزارش شد. 
به گزارش ایسنا - منطقه چهارمحال و بختیاری - فرحناز قائدامینی ۲۶ فروردین‌ماه در شورای آموزش و پرورش استان، اظهار کرد:  سیل به 218 فضای آموزشی استان خسارت وارد کرد که بیشترین خسارت مربوط به 49 فضای آموزشی شهرستان‌ فارسان و  49 فضای آموزشی شهرستان‌ کوهرنگ بوده است.
وی افزود: 25 هزار و 205 متر مربع از ساختمان‌های اصلی دچار خسارت شدند که هزینه بازسازی آن‌ها 46  میلیارد و 414 میلیون ریال گزارش شد و بیشترین خسارت به ساختمان‌ها در شهرستان کوهرنگ بود که 18 میلیارد و 890 میلیون ریال خسارت وارد کرد.
قائدامینی گفت: سیلاب به هفت هزار و 737 متر از حصارکشی فضاهای آموزشی  خسارت وارد کرد که هزینه بازسازی 35 میلیارد و 459 میلیون ریال برآورد شد و بیشترین خسارت وارد شده با 14 میلیارد و 830 میلیون ریال مربوط به شهرستان فارسان بود.
وی با اشاره به اینکه مجموع خسارت وارد شده به فضاهای آموزش و پرورش استان 81 میلیارد و 909 میلیون تومان برآورد شد، تصریح کرد: بیشترین خسارت مربوط به شهرستان‌های فارسان، کوهرنگ و کیار به ترتیب با 22 میلیارد و 80 میلیون ریال، 21 میلیارد و 190 میلیون ریال و 15 میلیارد و 200 میلیون ریال گزارش شد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: اداره کل آموزش و پرورش استان با آماده کردن 65 مدرسه و 9 سالن ورزشی اسکان اضطراری 889 نفر را در سیل فراهم کرد.
وی با اشاره به اینکه در سال گذشته تعداد پذیرش اسکان مسافران نوروزی 12 هزار و 107 خانوار بود، تصریح کرد: امسال پذیرش مسافران نوروزی اسکان یافته در مدارس چهار هزار و 290 خانوار گزارش شد که به دلیل وقوع سیلاب به نصف کاهش یافت، به این معنا که پذیرش مسافران نوروزی در مدارس منفی 65 درصد بود.
قائدامینی گفت: 21 پایگاه، 112 مدرسه و 888 کلاس درس در قالب گروه الف و ب برای اسکان مسافران در نظر گرفته شده بود.
وی با اشاره به اینکه بیشترین خسارات ناشی از بارش‌ها مربوط به شهرستان فارسان بوده است، تصریح کرد: متاسفانه با وجود بارش کم، خسارات بسیاری به فضاهای آموزشی این شهرستان وارد شد که مدارس این شهرستان استحکام بنا ندارد و دچار فرسودگی هستند که لازم است توجه ویژه‌ای به مدارس این شهرستان صورت گیرد.
در ادامه مدیرکل نوسازی‌، توسعه و تجهیز مدارس استان با اشاره به اینکه بیشترین آسیب به فضاهای آموزشی مربوط به شهرستان فارسان بود، گفت: علل اصلی در فارسان آبگرفتگی بود و با بالا آمدن سطح آب و وزش بادهای نسبتا شدید، موجب شد حصارهایی که قدمت 40 ساله داشتند منجر به خسارت در شهرستان شوند.
محمدرضا براتی بیان کرد: لازم است اعتباراتی در اختیار این اداره کل گذاشته شود تا قبل از سال تحصیلی جدید حصارکشی و سقف مدارسی که آسیب دیدند بازسازی شوند.
در ادامه مدیرکل مدیریت بحران استان با اشاره به وجود کاستی‌ها از لحاظ تجهیز در مدارس استان، تصریح کرد: لازم است به این مدارس توجه ویژه صورت گیرد.
ستار فرهادی بیان کرد: از سال 95 تاکنون پیگیری‌های لازم برای مدارس غیر مقاوم و غیرانتفاعی در حال انجام است، زیرا برخی مدارس غیرانتفاعی غیر مقاوم هستند که با بروز حادثه مشکل‌ساز خواهند شد.
وی خاطرنشان کرد: لازم است از سال تحصیلی آینده مدارس غیر مقاوم تخلیه و اجازه فعالیت به آن‌ها داده نشود.
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha