• پنجشنبه / ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ / ۲۱:۲۸
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 00061737079
  • منبع : نمایندگی اردبیل

مدیر کل فنی و حرفه‌ای استان اردبیل:

تائید صلاحیت 19 هزار مهارت‌آموز در اردبیل

تائید صلاحیت 19 هزار مهارت‌آموز در اردبیل

ایسنا/اردبیل مدیر کل فنی و حرفه‌ای استان اردبیل گفت: 19 هزار مهارت‌آموز با برگزاری آزمون تائید صلاحیت در سطح استان اردبیل وارد بازار کار می‌شوند.

امامی روز سه شنبه 14مرداد ماه در مراسم تجلیل از فعالان حوزه مهارت در اردبیل اظهار کرد: فنی و حرفه‌ای استان اردبیل در 25 مرکز و رشته‌های مختلف حوزه صنعت، کشاورزی، خدمات و گردشگری مشغول ارائه خدمات به جوانان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی هستند.

وی با اشاره به فقر مهارتی در بین بیکاران به ویژه فازغ‌التحصیلان دانشگاهی خاطرنشان کرد: در ورود به بازار کار آموزش‌های مهارتی جزو ضرورت‌های اصلی است و تلاش بر این است تا به تناسب نیاز بازار مهارت‌های ارائه شده در فنی و حرفه‌ای نیز متنوع باشد.

مدیر کل فنی و حرفه‌ای استان اردبیل با بیان اینکه فنی و حرفه‌ای استان اردبیل تلاش می‌کند تا برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی و نیروهای آماده به کار دوره‌های مختلف مهارتی و صلاحی حرفه‌ای را برگزار کند، گفت: در سال گذشته این اداره کل در دو بخش دولتی و خصوصی موفق شده بیش از 3 میلیون نفر ساعت دوره آموزشی را در قالب 15 هزار نفر روز دوره برگزار کند.

امامی ارائه خدمات آموزشی را در گروه‌ها و جمعیت مختلف بیکار یادآور شد و بیان کرد: علاوه بر ارتباط موثر با صنعت و دانشگاه ما در مناطق روستایی و جوار پادگان‌ها و زندان موفق به برگزاری دوره‌های آموزشی شده‌ایم.

وی ادامه داد: آزمون‌های مهارتی فنی و حرفه‌ای با توجه به شرایط کرونایی به صورت آنلاین و در پنج بخش برگزار شده که در مجموع 19 هزار نفر در این آزمون تائید صلاحیت شرکت کرده‌اند.

مدیر کل فنی و حرفه‌ای استان اردبیل موفقیت اردبیل را در مسابقات ملی مهارت یادآور شد و بیان کرد: این مسابقات در سه سطح شهرستانی، استانی و ملی برگزار شده و در هر سال نفراتی از استان اردبیل موفق شدند در این آزمون‌ها بدرخشند.

امامی گفت: با توجه به شرایط کرونایی دوره‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای و ارتقای مهارت داوطلبان در بخش تئوری به صورت مجازی و عملی به صورت حضوری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در حال انجام است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha