• سه‌شنبه / ۲۴ فروردین ۱۴۰۰ / ۱۱:۴۷
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1400012413373

چرا اعزام پارابدمینتون‌بازان شیرازی به امارات لغو شد؟

چرا اعزام پارابدمینتون‌بازان شیرازی به امارات لغو شد؟

ایسنا/فارس دو بانوی پارابدمینتون باز شیرازی که قرار بود نیمه اول فروردین در مسابقات گزینشی پارالمپیک شرکت کنند، به دلیلی که هنوز به طور دقیق مشخص نشده، از حضور در این رقابت ها بازماندند.

خانم ها زالی پور و بلورکش، دو بانوی معلول و عنوان دار پارابدمینتون کشور بودند که پس از ماه ها تمرین، قصد داشتند با هزینه شخصی خود راهی رقابت های بین المللی امارات شوند، اما چند روز پیش از اعزام، به آنها اعلام شد که نمی توانند راهی این پیکارها شوند.

به گزارش ایسنا، بعضی از اظهارنظرها حاکی از آنست که موافقت نکردن فدراسیون با پرداخت هزینه سرپرست همراه این دو ورزشکار، علت لغو این اعزام عنوان شده بود اما رئیس هیئت بدمینتون استان فارس در گفت و گو با ایسنا، این موضوع را رد کرد.

ابراهیم راضی به ایسنا گفت: این مسابقات اصلا در تقویم فدراسیون نبود که برنامه ریزی برای اعزام داشته باشد، لذا اعتبار سالیانه برای آن در نظر گرفته نشده بود؛ ورزشکاران از قبل اعلام کرده بودند که حاضرند با هزینه شخصی به این رقابت ها اعزام شوند.

راضی اضافه کرد: زمانی که اعلام شد چنین مسابقاتی در امارات برگزار می شود، فدراسیون طی تماسی در خصوص اینکه آیا ورزشکاران شیرازی حاضر به شرکت در این رقابت‌ها هستند، سئوال و اعلام کرد که اگر ورزشکاری قصد حضور را دارد، مقدمات کار دنبال شود.

وی با بیان اینکه فدراسیون طی همان تماس اعلام کرده بود که هیچ اعتباری را نمی‌تواند برای این اعزام تامین کند اما هزینه اعزام سرپرست و نماینده وزارت ورزش را را تامین خواهد کرد، گفت: این موضوع به ورزشکاران اعلام شد و آنان ابراز تمایل کردند که با هزینه شخصی در رقابت ها شرکت می‌کنند و ما نیز نامه نگاری لازم را با فدراسیون انجام دادیم و فدراسیون هم با سطوح آسیایی و جهانی مکاتبه کرد و ثبت نام انجام شد؛ بنابراین هدف همه اعزام ورزشکاران بود.

رئیس هیئت بدمینتون فارس ادامه داد: همانطور که می دانید، اعزام ورزشکار به مسابقات بین‌المللی یک امتیاز برای هر هیئتی محسوب می‌شود که تاثیرات مثبتی به دنبال خواهد داشت، بنابراین در بودجه هم پیش بینی می‌شود؛ پس اعزام ورزشکار به رقابتهای امارات برای هیئت و فدراسیون هم علاوه بر ورزشکاران سود داشت.

راضی خاطرنشان کرد که به ورزشکاران اعلام کرده بود که در اعتبارات آینده سعی می کند بخشی از هزینه ‌هایشان را جبران کند، بنابراین به هیچ عنوان مبحث مالی مانع اعزام ورزشکاران به رقابتهای امارات نبوده است.

او با اشاره به اینکه همه اقدامات لازم انجام و همکاری مناسبی با ورزشکاران وجود داشت، گفت: در آخرین روز اسفند سال گذشته، نامه ای از وزارت ورزش و جوانان به فدراسیون بدمینتون ارسال و طی آن اعلام شده بود که شورای برون مرزی با اعزام تیم پارابدمینتون موافقت نکرده است. چنین موضوعی سابقه دارد و سالها پیش از این، دو بار برای من هم اتفاق افتاده بود. یک بار کشور اسپانیا به بچه های ما ویزا نداد و بار دیگر هم شورای برون مرزی به دلیلی خاص، اجازه اعزام را به ما نداد.

راضی با اعلام اینکه در خصوص علت چنین تصمیمی، اطلاعاتی در اختیار ندارد، گفت: به دنبال این هستیم که علت لغو اعزام توسط شورای برون مرزی را بفهمیم زیرا این اعزام هم برای ورزشکاران و هم برای هیئت و فدراسیون بدمینتون، مفید بود و در ارتقاء جایگاه ما تاثیر داشت.

رئیس هیئت بدمینتون فارس با ابراز ناراحتی از چنین واقعه‌ای و با بیان اینکه فدراسیون هم عذرخواهی کرده است، گفت: دو ورزشکار ما بابت کنسل شدن بلیت‌هایشان مبلغی را متضرر شده‌اند، فدراسیون مدارک را خواسته تا در جبران این خسارت کمک کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha