• سه‌شنبه / ۵ مرداد ۱۴۰۰ / ۱۱:۵۴
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1400050503093
  • خبرنگار : 50294

نماینده ولی فقیه در کردستان:

مختصرگویی با وقت مناسب لازمه سخنرانی‌ اثرگذار در ایام محرم است

مختصرگویی با وقت مناسب لازمه سخنرانی‌ اثرگذار در ایام محرم است

ایسنا/کردستان نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: مختصرگویی با وقت مناسب و محتوای موثر در سخنرانی‌ها لازمه سخنرانی اثرگذار در ایام محرم است.

حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی امروز سه شنبه (۵مرداد) در دیدار با مسئولان هیئات مذهبی شهرستان سنندج اظهار کرد: اهل سنت در سراسر کشور چه در هرمزگان، چه در سیستان و بلوچستان و چه در کردستان ارادت ویژه‌ای به امام حسین(ع) دارند و در برنامه‌های ایام محرم مشارکت اثربخشی داشته‌اند.

وی با تقدیر از گرداندگان مراسم ایام محرم و شهادت اباعبدالله الحسین(ع) افزود: هیئات مذهبی و مداحان و همچنین سخنرانان استان باید در برنامه‌ها و مجالس ایام محرم زمینه‌ساز جذب مردم به سمت برنامه‌های این ایام باشند و برنامه‌های اثرگذاری اجرا کنند.

وی اخلاص را شاکله اصلی پیشبرد برنامه‌های ایام محرم دانست و گفت: کار مخلصانه برای اباعبدالله الحسین(ع) می‌تواند مردم را بیشتر با ویژگی‌های بارز امام حسین و قیام ایشان آشنا کند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان اعلام کرد: مدرسه امام حسین(ع) در صورتی تاثیرگذاری خواهد داشت که با کلمات، گفته‌ها و شعائر در فضاسازی محیطی بهره ببرد.

حجت‌الاسلام پورذهبی اضافه کرد: امام حسین(ع) در روز عاشورا سخنرانی‌هایی داشته‌اند که باید سخنرانی‌های ایشان تبیین و برای مردم بازگو شود.

وی با اشاره به اینکه سخنرانان باید سخنرانی خود را با احکام و فقه شرعی آغاز کنند، افزود: بیان موارد تکراری برای مردم جذاب نیست و می‌توان از مواردی از جمله ارث، ازدواج، عقد، مهریه، احکام معامله و مواردی این چنینی را در محتوای سخنرانی‌ها به کار برد تا مردم بهره ببرند.

وی مختصرگویی با وقت مناسب و محتوای موثر در سخنرانی‌ها را لازمه سخنرانی اثرگذار دانست و گفت: سخنران باید بتواند در زمانی کوتاه مطالب موثر را برای مردم بازگو کند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان اضافه کرد: مجالس امام حسین(ع) باید مردمی اداره شود و انتظار کمک‌های دولتی باید پایین باشد، چرا که پرچم امام حسین(ع) باید توسط مردم بالا بماند.

حجت‌الاسلام پورذهبی همچنین بر تقویت هیئات بانوان در استان تاکید و خاطرنشان کرد: هیئات بانوان باید با استفاده از ظرفیت سخنرانان خوب و همچنین برگزاری مشاوره‌های خانوادکی در هیئات تحول آفرین باشند.

وی در پایان بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط هیئات مذهبی در برنامه‌های ایام محرم تاکید کرد و یادآور شد: حفظ سلامت مردم اولویت همه ماست و باید مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha