• چهارشنبه / ۶ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۴:۵۴
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1400110604637
  • خبرنگار : 50176

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خبر داد:

تلاش برای بازگرداندن ۶۰۰ واحد تولیدی لرستان به چرخه تولید

تلاش برای بازگرداندن ۶۰۰ واحد تولیدی لرستان به چرخه تولید

ایسنا/لرستان معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان از تلاش برای بازگرداندن ۶۰۰ واحد تولیدی استان به چرخه تولید خبر داد.

سیروس ابراهیمی با همراهی مدیرکل جذب و سرمایه‌گذاری و سازمان صنعت معدن و تجارت استان از چند واحد تولیدی بازدید کرد و افزود: شرکت فولاد صدر خرم‌آباد یکی از واحدهای تولیدی استان است که اواخر سال جاری به بهره‌برداری برسد.

وی با اشاره به عدم رضایت از کیفیت و کمیت کار در این واحد تولیدی بیان کرد: در جریان بازدید میدانی جمعیتی از تعمیرکاران و اورهال‌کنندگان در کارخانه حضور داشتند و اگرچه از کمیت و کیفیت کار خیلی راضی نبودیم اما امیدواریم این واحد تا پایان سال‌جاری به بهره‌برداری مطلوب برسد و بخشی از جوانان استان را جذب و بتواند منشاء تولید باشد.

 معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان در ادامه به بازدید از شرکت ماشین‌سازی لرستان اشاره کرد و گفت: در این شرکت دستگاه‌ها و ماشین‌آلات مورد نیاز خریداری شده و مقداری تسهیلات برای راه‌اندازی نیاز است که در نشستی با مدیران این مجموعه تسهیلات را پیگیری کنیم.  

 ابراهیمی با اشاره به بازدید از  واحد صنعتی ماشین‌سازی کیهان خرم‌آباد گفت: واحد ماشین‌سازی در حال انجام کار است و کار خود را با جدیت و رونق انجام می‌دهد، این واحد قطعات نیروگاهی تولید می‌کند که سفارشات بسیار زیادی دارند و در عین حال جای افزایش ظرفیت نیز دارد.

بسیاری از واحدهای تولیدی در استان تعطیل هستند

 معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان با اشاره به برگزاری نشست با مدیران مجموعه گفت: با توجه به مصوبات سفرهیات دولت،  برای این شرکت هم تسهیلاتی در نظر گرفته شده و بتوانیم این مجموعه را تقویت و به ظرفیت اسمی خودش برسانیم.

وی افزود: این مجموعه‌ها در یک راستا کار می‌کنند و شرکت قطعات نیروگاهی و ماشین‌سازی چنانچه تجمیع شده و یکی دو واحد دیگر در کنار آنها قرار بگیرد یک زنجیره تولید نیروگاهی هستند و می‌توانند سطح و کیفیت صنعت لرستان را به نحو چشمگیری بالا ببرند.

سرمایه‌گذاری‌های جدید بر اساس آمایش سرزمینی انجام شود 

معاون اقتصادی استانداری لرستان افزود: بسیاری از واحدهای تولیدی در استان تعطیل هستند و ما در برنامه کوتاه مدت قصد داریم نگذاریم هیچ واحد تولیدی تعطیل شود و به سرعت به سمت رفع مشکلات واحدهای تعطیل برویم و رفع مشکل کنیم.

ابراهیمی گفت: قرار است در برنامه میان مدت از ۶۰۰ واحد تولیدی، تعدادی از آنها را به چرخه تولید بیاوریم و در بلندمدت هم با سرمایه‌گذاری‌های جدید بر اساس آمایش سرزمینی، کل مجموعه‌ها به فعالیت درآمده تا بتوانیم بخش اعظمی از بیکاری و موضوع اشتغال استان را حل کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha