• شنبه / ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ / ۰۸:۰۴
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1400112317588
  • خبرنگار : 50038

نبود متخصص قلب ثابت در بیمارستان غرضی و نارضایتی بیماران

نبود متخصص قلب ثابت در بیمارستان غرضی و نارضایتی بیماران

ایسنا/همدان ملایر که فرمانداری ویژه محسوب می شود، زیبنده نیست که بیمارستان غرضی به عنوان یکی از مهمترین مراکز درمانی آن که شمار مراجعه کننده فراوانی دارد، فاقد "متخصص قلب و عروق" باشد و بیماران مجبور باشند به سایر مراکز درمانی مراجعه کنند و یا بیماران بستری به مطب‌های شخصی عودت داده شوند.

به گزارش ایسنا؛ چند ماهی است که نبود متخصص قلب در بیمارستان  ۱۶۰ تختخوابی غرضی ملایر با شمار بیمه شدگان فراوان، به بدنه درمان شهرستان ضربه وارده کرده و سبب شده بیماران که غالباً بدحال نیز هستند، به مطب‌های خصوصی مراجعه کنند.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان همدان بیان اینکه مشکل کمبود پزشک متخصص قلب در بیمارستان غرضی در دست پیگیری و رفع شدن به صورت موقتی است، گفت: رایزنی‌های لازم با دانشگاه علوم پزشکی همدان و شبکه بهداشت و درمان ملایر در زمینه بستن قرارداد ۶۰ ساعته با پزشکان متخصص قلب در این شهرستان انجام شده و به زودی و به طور موقت کمبود پزشک برطرف می شود.

دکتر حسن عروتی موفق در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: در سال های گذشته دکتر فراهانی متخصص قلب در بیمارستان غرضی ملایر مشغول به فعالیت بود اما چون چند سال از دوران تعهد کاری وی گذشته و این پزشک دوره فوق تخصص قبول شده بود، بنابراین از این بیمارستان برای ادامه تحصیل رفت.

این مقام مسئول ادامه داد: از سوی دیگر در سال‌های گذشته قانونی برای تأمین سهمیه سازمان تامین اجتماعی وجود داشت که طی آن ۱۰ درصد از فارغ التحصیلان رشته های مختلف پزشکی در حوزه‌های تخصصی با اولویت مناطق محروم در اختیار سازمان تامین اجتماعی قرار می گرفت اما این قانون در دوران تصدی دکتر قاضی زاده هاشمی، وزیر اسبق بهداشت و درمان با وجود پیگیری‌های انجام شده از مجلس حذف شد و ما را در زمینه تامین پزشک با مشکل مواجه کرد.

وی با اشاره به اینکه ازآنجا که تربیت نیروهای متخصص پزشکی و توزیع آن زیر نظر وزارت بهداشت و درمان صورت می گیرد و فارغ التحصیلان رشته پزشکی زیر نظر این وزارتخانه توزیع شده و به فعالیت می‌پردازند، خاطرنشان کرد: این امکان که بتوانیم پزشک طرحی برای مجموعه سازمان تامین اجتماعی بگیریم برای ما مقدور نیست.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان همدان افزود: از طرفی تنها تکیه گاه ما برای تامین نیروهای متخصص پزشکی در ملایر که از نظر پزشکی جزو مناطق محروم محسوب می شود، دانشگاه علوم پزشکی همدان و شبکه بهداشت و درمان هستند.

عروتی موفق با بیان اینکه امسال در راستای جذب پزشک متخصص قلب از طریق وزارتخانه، نمایندگان مردم ملایر در مجلس، دکتر مجذوبی رئیس دانشگاه علوم پزشکی، معاونت درمان دانشگاه و ... پیگیری‌های فراوان انجام دادیم، اظهار کرد: رایزنی‌هایی لازم را دانشگاه علوم پزشکی همدان و شبکه بهداشت و درمان انجام دادیم و مقرر شد چند تن از پزشکان متخصص قلب ملایر که به صورت آزاد فعالیت می‌کنند در قالب قرارداد ۶۰ ساعته، شب ها به صورت آنکال در بیمارستان حضور داشته باشند و به بیماران قلب و عروق خدمات پزشکی بدهند تا مشکل را به صورت موقتی حل بشود.

وی با تاکید بر اینکه قطعاً حضور یک پزشک متخصص قلب به صورت ثابت در بیمارستان مشکلات و کمبودهای موجود در این زمینه را حل می‌کند و مورد نیاز بیماران در مجموعه ملایر هست، افزود: بیمارستان غرضی ملایر یک مجموعه درمانی بزرگ با ظرفیت فراوان است و در حال حاضر تجهیزات بخش قلب، پرستار و امکانات لازم فراهم شده است و انتظار داریم با حضور تأمین نیروی پزشک متخصص قلب به صورت ثابت، خدمات مطلوبی به بیماران نیازمند ارائه شود.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان همدان به تداخلات کاری برای فعالیت پزشکان طرحی در قرارداد ۶۰ ساعته اشاره و اظهارکرد: در حال حاضر وزارت بهداشت تعهد دارد که در قالب "طرح قرارداد پزشکان ۶۰ ساعته"، کمبود پزشک متخصص در مناطق محروم را جبران کند، ما نیز امیدواریم با استفاده از این طرح به صورت موقتی این مشکل در ملایر برطرف شود، هرچند ضروری است با همکاری مسئولین مربوطه تدابیر لازم برای رفع کامل این مشکل اندیشیده شود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان ملایر نیز با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی تعهدی در زمینه تامین نیروی سازمان تامین اجتماعی ندارد، گفت: دانشگاه علوم پزشکی و سازمان تامین اجتماعی دو دستگاه کاملاً جدا از یکدیگر هستند و ما متولی تامین پزشک سازمان تامین اجتماعی نیستیم چراکه سیستم‌های ما از هم جداست.

دکتر کریم میرزایی در گفتگو با ایسنا؛ با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی موظف است نیروی مورد نیاز خود را تامین کند، افزود: ما تعهدی در زمینه تامین نیروی پزشک برای سازمان تامین اجتماعی نداریم و از سوی دیگر هر پزشک قانوناً باید در یک بیمارستان زیر مجموعه وزارت بهداشت به فعالیت مشغول باشد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر سه پزشک متخصص قلب و عروق زیر نظر شبکه بهداشت درمان، در بیمارستان امام حسین و مهر به درمان بیماران مشغول هستند، گفت: برای رفع مشکلات و کمبود نیرو در بیمارستان غرضی با توافقات انجام شده با دانشگاه علوم پزشکی ما تاکنون با این مرکز درمانی همکاری لازم را داشته ایم تا مشکلات بیماران رفع شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha