• یکشنبه / ۱ خرداد ۱۴۰۱ / ۱۳:۴۸
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1401030100540
  • خبرنگار : 50214

معاون اقتصادی استاندار یزد:

گام اول تولید دانش‌بنیان خودکفایی در تامین فناوریهای راهبردی است

گام اول تولید دانش‌بنیان خودکفایی در تامین فناوریهای راهبردی است

ایسنا/یزد معاون امور اقتصادی استاندار یزد ضمن تاکید بر اهمیت توسعه زیست‌بوم کارآفرینی و نوآوری برای نقش‌آفرینی هرچه بیش‌تر شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق، اولویت اول در تولید دانش بنیان را تمرکز روی فناوری مورد نیاز کشور و بی‌نیاز کردن کشور از واردات محصولات و فناوری‌های راهبردی خواند.

«سید مسعود عظیمی» در نشست ستاد اقتصاد دانش بنیان استان که با حضور نمایندگان بخشهای مختلف در دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان یزد برگزار شد، طی سخنانی به اهمیت توسعه زیست‌بوم کارآفرینی و نوآوری برای نقش آفرینی هرچه بیش‌تر شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق، تولید محصولات دانش‌بنیان و تجاری سازی دستاوردهای آنها پرداخت.

وی با تأکید بر این که نامگذاری سال توسط مقام معظم رهبری با یک فرایند کارشناسی و مبتنی بر نیازهای کشور انجام گرفته است، بیان کرد: اولویت اول در تولید دانش بنیان باید تمرکز روی فناوری مورد نیاز کشور باشد و همچنین در تولید دانش بنیان، باید کشور را از واردات محصولات و فناوری‌های راهبردی بی نیاز کنیم و پس از بررسی‌های دقیق، نیاز اساسی کشور در زمینه واردات شناسایی و بر تولید دانش بنیان آن محصول یا فناوری تمرکز شود.

عظیمی نداشتن روحیه‌ی کار تیمی و عدم تشخیص نیازهای مهم استان را از دلایل ناموفق بودن برخی شرکت‌های دانش بنیان استان دانست و گفت: تشکیل کارگروه‌های تخصصی در بخش‌های مختلف استان اعم از صنایع، کشاورزی و غیره به منظور حمایت همه جانبه از واحدهای تحقیق و توسعه ضروری است.

معاون استاندار نقش دانشگاه فنی و حرفه‌ای را به عنوان یک دانشگاه کارآفرین در راستای توسعه شرکت‌های نوآور و دانش بنیان و پیشبرد اهداف این شرکتها مهم دانست.  

«داوود عندلیب اردکانی» رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان یزد نیز تشکیل ستاد اقتصاد دانش بنیان و بکارگیری تمام امکانات و ظرفیت‌های دانشگاهی را گامی لازم و مهم جهت تحقق شعار سال از سوی مقام معظم رهبری دانست و با تقدیر از اهتمام ویژه استاندار به این موضوع، همراهی و همکاری دانشگاه فنی و حرفه‌ای را در مسیر توسعه دانش بنیان اعلام کرد.  

در ادامه‌ی این جلسه، نمایندگانی از پارک علم و فناوری، کارآفرینان برتر و مدیران عامل شرکت های دانش بنیان استان به بیان دیدگاههای خود پرداخته و پیشنهاداتی در رابطه با توسعه  اقتصاد دانش بنیان استان ارائه کردند.

گفتنی است؛ این نشست به منظور تحقق اهداف دانشگاه فنی در خصوص توجه به شعار سال و نیز همکاری همه جانبه با استان به منظور تهیه برنامه‌ای منسجم از نقاط قوت و ضعف استان و نیز دانشکده‌های زیر مجموعه استان و اقدامات و طرح‌های مشترک و مؤثر برای چهار سال آینده و همچنین تنظیم برنامه پیشرفت اقتصادی استان مبتنی بر دانش و فناوری تشکیل شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha