• دوشنبه / ۲ خرداد ۱۴۰۱ / ۱۱:۱۷
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1401030201234
  • خبرنگار : 50310

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خبر داد:

آبرسانی به ۱۷ هزار روستا توسط سپاه پاسداران

آبرسانی به ۱۷ هزار روستا توسط سپاه پاسداران

ایسنا/لرستان جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، گفت: طبق تفاهم نامه‌ای که با وزارت نیرو بستیم آبرسانی به بیش‌از ۱۷ هزار روستا در سراسر کشور به سپاه پاسداران واگذار شده است.

علی فدوی، در آیین افتتاح کارگاه متمرکز قطعات بتنی شهدای حاج عمران و پروژه‌های محرومیت زدایی بسیج سازندگی در خرم‌آباد، اظهار کرد: جبهه حق انقلاب اسلامی وقتی که توسط امام خمینی(ره) به محض پیروز شدن انقلاب اسلامی برپا شد، جبهه باطل شیطان بزرگ آمریکا و همه کسانی که دنباله‌رو آن هستند بر علیه انقلاب شروع به کار کردند.

وی ادامه داد: دشمنان ما سال‌های طولانی در شدیدترین وجه ممکن با انقلاب مبارزه کردند ولی یک پیروزی نمی‌توانند نام ببرند، چراکه این جبهه حق است و خداوند گفته که من از حق پشتیبانی می‌کنم، از حذب خدا پشتیبانی می‌کنم و حذب شیطان نمی‌تواند یک پیروزی به دست بیاورد.

فدوی عنوان کرد: دشمنان وقتی که همه توانمندی خود را به کار گرفتند و پیروزی به دست نیاوردند معلوم است که با تلاش‌های مذبوحانه نیز هیچ پیروزی به دست نمی‌آورند، و یک پاسدار نقطه عطف و آمال اصلی‌اش شهادت است، کسی‌که سال‌های طولانی در راه جهاد و شهادت گام برداشته نقطه مطلوبش است، مانند کسی که روزهای متمادی دسترسی به غذا نداشته و یک دفعه به غذا رسیده است، خوب این مطلوب اوست، پاسدار نیز اینگونه است، وقتی شهید می‌شود مطلوبش است، اینکه به خدا می‌رسد و بَدا به حال کسانی که بر اثر شهید کردن یک انسان و بنده خدا، خداوند وعده جهنم به آن‌ها داده است.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، بیان کرد: در قرآن خیلی صریح و واضح آمده کسی که یک بنده خدا را بکشد یا باعث شود جان او از دست برود، وعده خداوند جهنم است.

وی بیان کرد: این شهید در بهشت و کسانی که او را به شهادت رساندند در جهنم قرار می‌گیرند، اینها تلاش‌های مفصلی کردند که هیچ سودی از آن نبردند و این یک تلاش مذبوحانه و انفعالی است، اینها در این جهت یک سری خسارت هایی که دیدند دست و پایی می‌زنند و این پاسدار را شهید کردند.

فدوی تصریح کرد: در سپاه لرستان و همه سپاه‌های استان‌های کشور در حال حاضر یکی‌از اصلی‌ترین کارها این است که آن چیزی که در آن جغرافیا مردم نیاز دارند و کارهایی بوده که باید انجام می‌شده ولی زمین مانده و انجام نشده دارد انجام می‌شود.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان کرد: خدا را شکر وقتی که بسیج سازندگی را که حضرت امام خمینی(ره) درست کرد، به بهانه‌هایی عملاً در دولت‌های قبل از بین بردند، تقریباً همزمان با آن به دستور امام خامنه‌ای، بسیج سازندگی درست شد که قانون‌های محکمی را مصوب دارد و همه کارهایی که می‌کند در جهت کاری است که زمین مانده و باید انجام بدهد.

وی عنوان کرد: الان سپاه لرستان در حال احداث کانال آب رسانی است که از ۴۳ سال پیروزی انقلاب اسلامی تا الان این کارها صورت نگرفته و در همین مدت کم که قرار شده این کار صورت بگیرد یک ششم کانال‌هایی که در طول این سال‌ها انجام شده در این مدت انجام شده است.

فدوی با اشاره به این‌که روش کار ما جهادی است، اظهار کرد: این کارها که می‌کنند در جهت انجام پروژه‌ها به صورتی انجام می‌شود که صرفه‌جویی در ذات آن است یعنی با یک پول واحد کار بیشتری انجام می‌شود و این یک روند کلی است.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به این‌که در لرستان آبرسانی به ۱۲۵ روستا به سپاه پاسداران این استان واگذار شده است، عنوان کرد: طبق توفقی که با وزارت نیرو امضا شده، به میزانی که نیاز است و روستاهایی هست که باید در طرح قرار بگیرد اضافه می‌شود، پیش‌بینی این است که این تعداد در لرستان به ۳۰۰ روستا برسد که قرار است در کل کشور اتفاق بیفتد که بعد از کاری که در سپاه دارد انجام می‌شود روستایی نباشد که بگوید آب نداریم.

وی با اشاره به این‌که خیلی عجیب است لرستان یکی از استان‌های آبی کشور است و ۳۰۰ روستا آب ندارد، ادامه داد: معلوم نیست دولت‌هایی که از قبل در سال‌های طولانی حداقل بعد از جنگ تعداد زیادی دولت آمدند و رفتند، چرا روستاهایی آب ندارند.

فدوی تأکید کرد: در دوره های بعد همه روستاها از آب مطمئن و پایدار بهداشتی و سالم برخوردار هستند که این کار در سراسر کشور برقرار است، پیش‌بینی ما این است که آن قراردادی که داریم خیلی زودتر زمان تعیین شده به اتمام برسد.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: پروژه آب رسانی در استانی‌هایی که زیر ۱۰۰ روستا دارند تا پایان تابستان سال جاری و استان‌هایی که زیر ۳۰۰ روستا دارند تا آخر سال تمام کنیم و کل پروژه تا پایان سال آینده تمام شود.

وی ادامه داد: پروژه‌های دیگری مانند راه روستایی و کارهایی از این قبیل نیز به همین روش اضافه می‌شود.

فدوی تصریح کرد: علاوه‌بر آن در هر جغرافیایی یک سری کارها هست که ممکن است در کل جغرافیای کشور نباشد و مخصوص جغرافیای آن محل است، لیست پروژه‌های غیر آب رسانی در لرستان خیلی زیاد است که صاحب اختیار تصمیم‌گیری در این زمینه فرماندهان سپاه‌های استان‌ها هستند که به نیازمندی مردم اشراف دارند تصمیم می‌گیرند و سپاه نیز کمک می‌کند که این کار صورت بگیرد.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، عنوان کرد: در تفاهم نامه که با وزارت نیرو بستیم در فاز اول بیش از ۷۰۰۰ روستا را داریم و در فاز دوم نیز ۱۰ هزار روستا که در جلسه پیگیری که داشتیم سپاه‌های استان‌ها گفتند برخی از روستاها در این طرح جا مانده‌اند که آن‌ها نیز اضافه شده‌اند و بیش از ۱۷ هزار روستا در دستور کار داریم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha