• دوشنبه / ۷ شهریور ۱۴۰۱ / ۱۵:۱۷
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1401060705690
  • خبرنگار : 50040

استاندار گیلان تاکید کرد

لزوم رقابت پذیری بیمارستان های دولتی با خصوصی/ فعال سازی توریسم درمانی در منطقه آزاد انزلی

لزوم رقابت پذیری بیمارستان های دولتی با خصوصی/ فعال سازی توریسم درمانی در منطقه آزاد انزلی

ایسنا/گیلان استاندار گیلان، با تاکید بر ارتقای بیمارستان های دولتی با به روزرسانی امکانات و تجهیزات، عنوان کرد: باید بیمارستان های خصوصی اقدام به رقابت با بیمارستان های دولتی کنند و باید سطح بیمارستان های دولتی را آنقدر بالا ببریم که اقشار ضعیف جامعه نیز از امکانات لازم و کافی برخوردار شوند.

اسدالله عباسی در آیین افتتاح ۲۷ پروژه سلامت محور دانشگاه علوم پزشکی گیلان که در مرکز آموزشی درمانی ۱۷ شهریور رشت برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ویژه مدافعان سلامت و قدردانی از حضور نماینده عالی دولت در استان گیلان، اظهار کرد: حیات و زندگی ما به برکت مجاهدت کادر درمانی اعم از پزشکاران و پرستاران و نیروهای خدماتی به ویژه در ایام کروناست.

وی با بیان اینکه پزشکان دغدغه و نگرانی بیماران را برطرف می کنند، افزود: کادر درمانی ما علاوه بر تخصص، تعهد دارند و علم و حکمت را توامان به جامعه عرضه می کنند.

استاندار گیلان مهربانی و لطافت وجودی پزشکان و پرستاران را موجب امنیت روانی مردم دانست و تصریح کرد: امنیت روان و خاطر بخش مهمی از سلامت جشم را تشکیل می دهد.

عباسی با اشاره به اقتدار کشور در عرصه های دفاعی و نظامی، تصریح کرد: امنیت کشور مدیون مدافعانی است که در مقابل دنیا ایستادند و اجازه ندادند وجبی از خاک کشور جدا شود و دشمن را ناامید کردند؛ قطعا در حوزه بهداشت و درمان نیز قدردان مدافعان سلامت هستیم.

وی با بیان اینکه قبل از انقلاب پزشک عمومی ایرانی نداشتیم، خاطرنشان کرد: این کمبود پزشک داخلی به دلیل بی استعدادی نبود، بلکه به استعدادهای داخلی توجه نمی شد، اما جمهوری اسلامی مدیریت جهادی برگرفته از اخلاق اسلامی را سرلوحه خویش قرار داده و توانسته ظرفیت ها و استعدادهای جوانان را شکوفا کند.

استاندار گیلان با اشاره به نقشه راه انقلاب در بیانیه گام دوم، عنوان کرد: برای ارتقای سلامت جامعه باید همه ظرفیت ها را پای کار بیاوریم و همانگونه که با شکل گیری بسیج تزریق واکسن، فلج اطفال را ریشه کن کردیم، در دوران کرونا نیز شاهد حرکت های بسیج گونه تزریق واکسن بودیم و گیلان رتبه نخست را در تزریق دزهای اول و دوم کسب کرد.

وی با بیان اینکه در نخستین روزهای شیوع کرونا ماسک و کپسول اکسیژن کافی نداشتیم، خاطرنشان کرد: زمانی که آیت الله رئیسی دولت را تحویل گرفت خبری از واکسن کرونا نبود و دشمنان ناجوانمردانه ما را تحریم کرده بودند و مانع از ورود واکسن و تجهیزات پزشکی به کشور می شدند.

عباسی، با اشاره به دیپلماسی سازنده دولت سیزدهم در برقراری رابطه با همسایه ها، یادآور شد: طبق فرموده رهبر انقلاب، دولت سیزدهم مقابله با کرونا را اولویت خود قرار داد و امروز در تولید واکسن و دارو و تجهیزات پزشکی موفق هستیم.

استاندار گیلان از رسانه ها به ویژه صدا و سیما خواست به تحلیل و تبیین اهمیت تزریق دز سوم برای مردم بپردازند و شبهات را رفع کنند و گفت: با تلاش دولت می توانیم واکسن و تجهیزات پزشکی تولید و حتی صادر کنیم و مردم باید این را بدانند.

وی گیلان را از نظر جایگاه زیرساختی سلامت جزو استان های آخر کشور دانست و بیان کرد: دولت سیزدهم دیپلماسی متوازنی دارد و موفق به جبران کسری ارزی بودجه شده و به جای گره زدن همه مسائل کشور به اروپا، از ظرفیت های منطقه بهره می برد که بسیار هوشمندانه است و خوشبختانه شاهد ایجاد فضای خوب اقتصادی و تجاری در کشور هستیم که سود آن در حوزه بهداشت و درمان نمود پیدا خواهد کرد.

استاندار گیلان، با تاکید بر ارتقای بیمارستان های دولتی با به روزرسانی امکانات و تجهیزات، عنوان کرد: باید بیمارستان های خصوصی اقدام به رقابت با بیمارستان های دولتی کنند و باید سطح بیمارستان های دولتی را آنقدر بالا ببریم که اقشار ضعیف جامعه نیز از امکانات لازم و کافی برخوردار شوند.

عباسی، از تصویب اعتبار ۱۰۰۰ میلیارد تومانی از محل سفر رئیس جمهور برای بهسازی سه بیمارستان فرسوده پورسینا، رازی و شفا خبر داد.

وی با بیان اینکه امیدوارم در پایان دولت سیزدهم گیلان جزو ۱۵ استان اول کشور در زیرساخت های سلامت محور باشد، اضافه کرد: به زودی منطقه آزاد انزلی را در حوزه توریسم درمانی فعال می کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha