• جمعه / ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۱۵:۱۲
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1402021509144
  • منبع : نمایندگی مرکزی

نماینده ولی فقیه استان مرکزی:

خدمات شهرداری و شوراها باید عادلانه و متوازن باشد

خدمات شهرداری و شوراها باید عادلانه و متوازن باشد

ایسنا/مرکزی نماینده ولی فقیه استان مرکزی گفت: تعامل ها و توازن های منطقه ای باید مورد توجه باشد تا خدمات شهرداری به همه عادلانه برسد.

 آیت الله قربانعلی دری نجف‌آبادی ۱۵ اردیبهشت در خطبه های این هفته نماز جمعه اراک اظهار کرد: تقوا موجب علم واقعی می شود؛ برخی علم ها از جمله علم کربلایی کاظم ساروقی علم مدرسه نیست بلکه علم ولایی و الهی و ملکوتی است. در سایه تقوا خداوند به انسان نورانیت می دهد و حجاب های غفلت برطرف می شود.

وی افزود: هفته گذشته ۸ شوال روزی بود که ال سعود و وهابیت قبور مطهر ائمه بقیع را ویران کردند که امیدواریم در روابط جدید برنامه ای برای بازسازی مرقد ائمه بقیع فراهم شود و دولت باید با جدیت موضوع را دنبال کند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به مناسبت های این هفته تصریح کرد: ۱۵ شوال سالروز شهادت حضرت حمزه سیدالشهدا(ع) در جنگ احد است که وی اولین سیدالشهدا دنیای اسلام است؛ همچنین سالروز شهادت حضرت عبدالعظیم حسنی نیز در این روز است که بیش از ۱۰۰ روایت در رابطه با وی وجود دارد.

دری نجف‌آبادی در خصوص هفته آموزش و پرورش بیان کرد: مقام معظم رهبری در خصوص جایگاه و اهمیت و نقش آموزش و ضرورت توجه به معلمان و طرح تحول آموزش و پرورش و... نکات آموزنده ای را فرمودند. آموزش و پرورش یعنی گنجینه واقعی علم و معرفت و دانش و... است.

وی همچنین با اشاره به روز کارگر اضافه کرد: این هفته در کمیسیون خبرگان وزیر کار حضور داشته و صحبت های خوبی از جمله معیشت کارگران و بهره وری در کشور داشت؛ عدالت در خصوص کارگران باید اجرا شود و مورد توجه باشد.

امام جمعه اراک با بیان اینکه یکی از عالی ترین بسترهای تجلی مردم سالاری دینی، شوراها و انتخابات است، گفت: اگر مردم صحبتی دارند باید از طریق انتخابات نظر خود را اعلام کنند و به جای حضور در خیابان و ایجاد آشوب و فتنه باید از طریق انتخابات که مصداق مردم سالاری دینی است اقدام کرد.

وی ادامه داد: هر چه شوراها مردمی تر و قوی تر باشند و شخصیت های مورد اعتماد مردم در آن حضور داشته باشند، نقش آفرینی موثرتری خواهند داشت و باید شخصیت های هویت دار با شناسنامه در این عرصه حضور یابند. بیش از ۳۰ وظیفه قانونی در قانون بر عهده شوراها گذاشته شده است.

دری نجف‌آبادی تاکید کرد: برنامه ریزان و شورا و شهرداری ها باید جامع‌نگر باشند چراکه امانت دار مردم هستند و باید دقیقا به جا و در جای خود هزینه کنند. بودجه شهرداری ها از جمله شهرداری اراک کم نیست لذا باید این منابع به خوبی استفاده شود تا شاهد معجزه باشیم.

وی ادامه داد: هلال احمر یک سازمان خدماتی یین المللی است و هفته هلال احمر از فردا آغاز می شود؛ در داخل و خارج کشور این سازمان اهمیت بالایی دارد و انگیزه های دینی در آن وجود دارد و همه با همه وجود با انگیزه های الهی خدمت می کنند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی افزود: امیدواریم روابط سوریه تحت روابط بین المللی منطقه ای ایران و عربستان و سوریه و لبنان و فلسطین و... قرار گیرد و یک جبهه واحد با عظمت در برابر جبهه رژیم صهیونیستی، ایجاد و با محوریت جمهوری اسلامی ایران، جبهه واحد قدرتمند مقابله با اسرائیل تشدید شود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه مسئله عفاف و حجاب یکی از ضروری ترین مسائل جامعه و رمز امنیت و سلامت و عزت خانواده و شخصیت و شرافت بانوان است، استان در این زمینه باید فعالیت و توجه ویژه داشته باشد. اگر کسی به حجاب اعتقاد ندارد، باید به جامعه و قانون احترام بگذارد، قانون برای همه لازم الاجراست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha