• پنجشنبه / ۱۹ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۱:۲۸
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1402051911830
  • خبرنگار : 50034

وحیدی:

کارخانه شیشه همدان از صنعت تولیدمحور به سمت صنعت دانش‌محور برود

کارخانه شیشه همدان از صنعت تولیدمحور به سمت صنعت دانش‌محور برود
عکس تزئینی است

ایسنا/همدان وزیر کشور با تأکید بر تولیدات دانش محور، گفت: کارخانه شیشه همدان از صنعت تولید محور به سمت صنعت دانش محور برود.

احمد وحیدی پنجشنبه ۱۹ مرداد در بازدید از کارخانه شیشه همدان، با اشاره به اینکه امسال در سال رشد تولید هستیم، ظهار کرد: اقتصاد زیرساخت‌ مهمی برای سلامت جامعه است.

وی بیان کرد: اگر تولید دانش بنیان باشد نه تنها در بخش اقتصادی بلکه بخش برندسازی و پرستیژ جهانی هم مؤثر خواهد بود.

وحیدی گفت: تجربه ۴۰ الی۵۰ ساله مسئولان کارخانه شیشه و چهره های متعهد مهندسان و کارگران این کارخانه نشان می‌دهد عزم جزمی برای افتخارآفرینی دارند و امیدوارم دروازه های فناوری را یکی پس از دیگری بگشایید.

وی با تأکید بر اینکه صنعت دانش محور برای ما مهم است، خطاب به مدیران کارخانه شیشه همدان، تصریح کرد: از صنعت تولید محور به سمت صنعت دانش محور بروید که این موضوع برای ما مهم است.

استاندار همدان نیز گفت: واحدهای بسیاری داشتیم که بلاتکلیف بودند و بیش از ۱۵۲ واحد را به چرخه برگرداندیم و کار در برخی از صنایع از جمله کارخانه شیشه متوقف شده بود که خوشبختانه در حال حاضر فاز سوم این کارخانه هم به بهره‌برداری رسیده و ۳۰۰ نیروی متخصص در این حوزه به کار گرفته شده است.

علیرضا قاسمی‌فرزاد اظهار کرد: خوشبختامه رونق خوبی در استان صورت گرفته و امروز هر واحد تولیدی درخواست جذب نیرو دارد.

مدیرعامل شرکت شیشه همدان نیز بیان کرد: در حال حاضر در کارخانه شیشه همدان ۸۰۰ نفر مشغول به کار هستند که ۷۵۰ نفر آنها بومی‌اند در ضمن با افتتاح فاز سه ۳۰۰ نفر نیرو به این مرکز اضافه شدند.

هاشمی اضافه کرد: ارزش افزوده این کارخانه ۱۵ تا ۲۰ درصد است و ۵۱ درصد محصولات‌مان هم به عراق و ترکمنستان صادرات می‌شود.

احمد شانیان، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان همدان نیز بیان کرد: به زودی سرمایه‌گذاری ۶۰۰۰ میلیارد تومانی در تولید شیشه خودرو آغاز و کلنگ‌زنی خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha