• دوشنبه / ۷ خرداد ۱۳۹۷ / ۱۴:۴۰
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 97030703477
  • منبع : نمایندگی زنجان

انشعابات غیرمجاز، جدی‌ترین چالش هدررفت آب است

انشعابات غیرمجاز، جدی‌ترین چالش هدررفت آب است

ایسنا/زنجان مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان زنجان تاکید کرد: یکی از مهم‌ترین دغدغه‌ها در زمینه هدررفت آب، بحث انشعابات غیرمجاز است.

رضا کابلی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه وجود انشعابات غیرمجاز، از مهم‌ترین دلایل هدررفت آب به‌شمار می‌رود، افزود: آب‌دزدی و انشعابات غیرمجاز از تخلفاتی است که بیشترین تاثیر را در هدررفت آب دارد که در این زمینه تعداد انشعابات غیرمجاز مسدودی در سال گذشته رشد 10.5 برابری داشته و از 80 مورد در سال 95 به 856 مورد برخورد با انشعاب غیرمجاز رسیده است.

وی با یادآوری اینکه تعداد روستاهای تحت پوشش خدمات شرکت 595 روستا بوده و از جمعیت روستایی 341 هزار نفری استان، 302 هزار نفر مشترک شرکت آب و فاضلاب روستایی است، ادامه داد: عدم پوشش 12 درصدی برخی از روستاها نیز به دلیل فصلی بودن اقامت در روستاها، تعداد خانوار پایین آن‌ها و بالا بودن هزینه‌های بالای آب‌رسانی به این روستاها بوده است.

این مسئول با اشاره به اینکه بیش از 93 درصد مطالبات این شرکت در سال گذشته جمع‌آوری شده است، اظهار کرد: میزان بدهی مشترکان روستایی بیش از 5 میلیارد تومان است که بالغ بر 93 درصد از مطالبات پارسال شرکت از مشترکان دریافت شده و بدهی موجود مربوط به بدهی سال‌های گذشته است که در این راستا نیز برای کاهش بدهی مشترکان، اقدام به مکانیزه کردن قرائت کنتورها و ... کرده‌ایم.

 

مدیرعامل شرکت آبفار استان زنجان با اشاره به هزینه‌های تولید آب، هزینه تولید یک لیتر آب را 1500 تومان دانست و با یادآوری اینکه این آب به مشترکان به بهای 450 تا 500 تومان فروخته شده و باعث ایجاد ضرر مالی برای شرکت شده است، خاطرنشان کرد: این شرکت بر اساس وظیفه ذاتی خود در امر آب‌رسانی و حفظ سلامت آب‌شرب با کمک شبکه بهداشت کلرزنی آب مصرفی روستاهای غیرتحت پوشش را انجام می‌دهد.


انتهای پیام
برچسب‌ها:
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha