• پنجشنبه / ۱۵ آذر ۱۳۹۷ / ۱۷:۵۷
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 97091507523
  • منبع : نمایندگی قم

اجرای طرح ایمن‌سازی پل شکوهیه در جاده قدیم «قم - تهران»

اجرای طرح ایمن‌سازی پل شکوهیه در جاده قدیم «قم - تهران»

ایسنا/قم رئیس اداره نگهداری پل و ابنیه فنی راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قم از عملیاتی شدن طرح تعمیر ایمن‌سازی پل شکوهیه واقع در جاده قدیم «قم - تهران» خبر داد.

به گزارش ایسنا، «عباس شکوری» اظهار کرد: در قالب اعتباری افزون بر 11 میلیارد ریال (جهت بهسازی شش دستگاه پل جاده‌ای) طرح مرمت و ایمن‌سازی پل شکوهیه در محور قدیم «قم - تهران» عملیاتی شد.

در راستای صیانت و ایمن‌سازی پل‌ها و ابنیه فنی واقع در محورهای جاده‌ای استان قم، طرح مرمت و ایمن‌سازی پل شکوهیه (واقع در محور قدیم قم - تهران) عملیاتی شد.

رئیس اداره نگهداری پل و ابنیه فنی اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قم، افزود: با عنایت به اهمیت و نقش تقاطعی این پل که معبر اتصال شهرک صنعتی شکوهیه به جاده قدیم «قم - تهران» است، طرح مرمت و ایمن‌سازی این پل در دستور کار قرار گرفت.

وی تصریح کرد: هزینه اجرایی این طرح از محل تخصیص اعتبار 11 میلیارد ریال مرمت و ایمن‌سازی شش پل جاده‌ای در استان تأمین شده است.

شکوری بازه زمانی اجرا و تکمیل طرح مرمت و ایمن‌سازی پل شکوهیه را چهارماهه برآورد کرده و گفت: در صورت مساعد بودن شرایط جوی، عملیات اجرایی این طرح از نیمه دوم آذرماه امسال آغاز و تا پایان سال 97 تکمیل و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به بخشی از اقدامات فنی که در راستای مرمت و ایمن‌سازی پل شکوهیه صورت می‌گیرد، خاطرنشان کرد: تعمیر دال عرشه، محافظت از عرشه پل در برابر ضربه وسایل نقلیه عبوری، ارتقاء ایمنی پل با اجرای حفاظ تک شیب بتنی مسلح، تعمیر دیواره سنگی هدایت آب، اجرای رادیه و برید، اصلاح دریواسیون و هدایت آبهای سطحی، درزگیری آسفالت سطح رویه، از جمله مهمترین آیتم های فنی لحاظ شده در راستای تعمیر و ایمن سازی این پل مهم جاده ای است.

شکوری با تأکید بر رعایت کامل جوانب ایمنی، یادآور شد: از رانندگانی که از محل اجرای این طرح عبور می‌کنند، درخواست می‌شود تا در انجام این طرح، با عوامل اجرایی پروژه، همکاری کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha