• دوشنبه / ۱ مهر ۱۳۹۸ / ۱۹:۴۹
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 98070100900

سرپرست پلیس راهور خراسان رضوی:

نقل‌وانتقال 80 هزار دانش‌آموز در مشهد با 7 هزار و 500 خودروی مدرسه

نقل‌وانتقال 80 هزار دانش‌آموز در مشهد با 7 هزار و 500 خودروی مدرسه

ایسنا/خراسان رضوی سرپرست پلیس راهور خراسان رضوی گفت: در مشهد بیش از 80 هزار دانش‌آموز با بیش از 7 هزار و ۵۰۰ خودروی مدرسه انتقال داده می‌شوند که بیش از 4000 نفر راننده خانم هستند.

به گزارش ایسنا، حمیدرضا دهنوی، صبح امروز در آیین استانی نواختن زنگ مهر و زنگ ایثار و شهادت که در هنرستان دخترانه لطیفه سلماسی برگزار شد، عنوان کرد: در شهر مشهد بیش 80 هزار دانش‌آموز با بیش از 7 هزار و ۵۰۰ خودروی مدرسه انتقال داده می‌شوند و بیش از ۴ هزار نفر راننده خانم هستند.  وظیفه ما در این حوزه نظارت است و انتظار ما از دانش‌آموزان این است که توصیه‌های لازم را به رانندگان بدهند.

وی افزود: در آستانه هفته نیروی انتظامی هستیم و شعار نیروی انتظامی «پلیس هوشمند و مقتدر امین مردم» است. این هفته با روز اول مهر و بازگشایی مدارس که با شعار امیدآافرینی و مشارکت‌پذیری است، متقارن است. ما به‌عنوان امین مردم، در بحث امیدآفرینی، مشارکت‌پذیری و مهارت‌آموزی در خدمت آموزش‌و پرورش خراسان رضوی خواهیم بود.

دهنوی با اشاره به اینکه «پلیس راهنمایی و رانندگی و نیروی انتظامی در دو بخش فعالیت خواهد کرد»، عنوان کرد:  بخش اول اجرای طرح ویژه ترافیکی در زمان و ورود ابتدای سال تحصیلی جدید است و در این بخش پوشش ترافیکی و امنیتی سایر مدارس در استان است. در بخش ترافیکی همکاران ما از امروز حضور پیدا کرده‌اند و با توجه به تدابیر استاندار که ساعات شروع ادارات به 8 و نیم تغییر یافت و  تا ۱۵ مهرماه ادامه پیدا خواهد کرد، تاثیر مثبتی بر روند ترافیکی در روز اول مهر داشتیم.

سرپرست پلیس راهور خراسان رضوی تصریح کرد: روان‌سازی ترافیک در مقابل مدارس و حاشیه معابر اصلی و فرعی را انجام خواهیم داد. هدف نیروی انتظامی از اجرای این طرح، ارتقای ایمنی عبور و مرور و تامین امنیت ترافیکی مطلوب دانش‌آموزان خواهد بود. نظارت بر سرویس مدرسه را هم در دستور کار داریم.

دهنوی خاطر نشان کرد: در سطح دانش‌آموزان، آموزش علایم و مقررات راهنمایی و رانندگی، اصول ایمنی و عبور و مرور را داریم. هدف ما در سال تحصیلی جدید این است که علی‌رغم اینکه مدارس ابتدایی را پوشش دادیم مقطع متوسطه را هم به صورت خاص داشته‌باشیم. در این طرح پلیس‌یار جوان و نوجوان خواهیم داشت. در سال تحصیلی جدید با کمک و همکاری مسئولان، دانش‌‎آموزان، والدین و سایر رانندگان سال بدون حادثه‌ای را خواهیم داشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha