• دوشنبه / ۱۳ آبان ۱۳۹۸ / ۱۰:۱۴
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 98081307352
  • خبرنگار : 50212

تا پایان دولت دوازدهم؛

۴۰ هزار مترمربع به فضای فرهنگی‌هنری استان مرکزی افزوده می‌شود

۴۰ هزار مترمربع به فضای فرهنگی‌هنری استان مرکزی افزوده می‌شود

ایسنا/مرکزی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی گفت: تا پایان دولت دوازدهم بالغ بر ۴۰ هزار متر مربع به فضای فرهنگی و هنری استان مرکزی افزوده می‌شود.

حجت‌الاسلام عباس دانشی در گفت‌وگو با ایسنا، به کمبود فضای فرهنگی و ضعیف بودن زیرساخت‌های فرهنگی اشاره کرد و افزود: تا پایان دولت دوازدهم یک تحول و انقلاب بزرگ در تامین زیرساخت‌های فرهنگی استان بوقوع خواهد پیوست و با افتتاح دو طرح کلان و با اهمیت فرهنگی شامل تالار مرکزی و کتابخانه مرکزی، قریب به ۳۲ هزار متر مربع به سرانه و زیرساخت‌های فرهنگی استان اضافه خواهد شد.

وی به افتتاح چهار مجتمع فرهنگی و هنری در شهرستان‌های زرندیه، محلات، کمیجان و آشتیان در دولت تدبیر و امید اشاره کرد و افزود: با افتتاح این چهار مجتمع افزون بر ۶ هزار متر مربع به سرانه فرهنگی استان افزوده خواهد شد.

او به افزودن شبستان‌های دیگر به مصلی بیت المقدس اراک در بخش غیردولتی اشاره کرد و افزود: با افزودن شبستان جدید که امید است در سال ۱۳۹۹ به بهره‌برداری برسد بالغ بر چهار هزار متر به سرانه فرهنگی استان افزوده خواهد شد. بدین ترتیب استان مرکزی تا پایان دولت دوازدهم در مجموع ۴۰ هزار متر مربع توسعه زیرساخت‌های فرهنگی را تجربه خواهد کرد و یک تحول و انقلاب بزرگ در این زمینه صورت خواهد گرفت.

حجت‌الاسلام دانشی از رسانه‌ها خواست تا با تقویت روحیه مطالبه‌گری از مجموعه مدیریتی استان بخواهند تا با تسریع در روند اجرایی احداث تالار و کتابخانه مرکزی، شاهد بهره‌برداری از این طرح‌های فرهنگی از سوی دولت دوازدهم در حوزه زیرساخت‌های فرهنگی باشیم تا به عنوان میراثی برای دولت بعدی باقی نماند.

وی همچنین به احداث پردیس سینمایی شهرستان ساوه به عنوان یک رویداد فرهنگی و هنری اشاره کرد و افزود: تفاهم‌نامه اجرای پردیس سینمایی ساوه بین سازمان سینمایی کشور، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی و شهرداری ساوه منعقد شده است و امیدواریم در سال ۱۳۹۹ عملیات اجرایی احداث آن تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

به گفته این مقام مسئول در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی با احتساب سرانه فرهنگی و هنری که توسط سینماهای بخش غیردولتی در شهر اراک قرار است به مجموعه زیرساخت‌های استان افزوده شود، به نظر می‌رسد که این آمار در مجموع به افزون بر ۵۰ هزار متر مربع افزایش یابد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha