• پنجشنبه / ۱۹ دی ۱۳۹۸ / ۰۹:۳۷
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 98101914845
  • خبرنگار : 50107

/انتقام سخت/

کریمی قدوسی: هژمونی آمریکا با پاسخ ایران در هم شکسته شد

کریمی قدوسی: هژمونی آمریکا با پاسخ ایران در هم شکسته شد

ایسنا/خراسان رضوی نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی گفت: آنچه در پاسخ ایران به اقدام آمریکا در به شهادت رساندن سردار سلیمانی مهم بوده، این است که نظام و هژمونی آمریکا و نظام سلطه و سرمایه‌داری در پیش چشم انظار عمومی و رسته‎های بین‌‎المللی که در آماده‌باش صددرصدی به سر می‌بردند، شکسته شد.

جواد کریمی قدوسی در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص ضرورت حفظ وحدت ایجاد شده پس از شهادت سردار سلیمانی، اظهار کرد: یکی از تجلی‌های الهی حادثه شهادت سردار سلیمانی، حضور ملت مسلمان، غیور و انقلابی ایران در عرصه کشور بود. این تعریف جامع از ملت ایران است، نه تعاریف جریان‌ها و احزاب سیاسی، چپ و راست، اصولگرا و اصلاح‌طلب، تندرو و کندرو. تمام این موارد برای ایجاد اختلاف و دودستگی بین ملت ایران به وجود آمده است.

وی افزود: ملت ایران اثبات کردند که فرهنگ، مرام، مکتب، سیاست و تمام هست و نیست آنها در محور اسلام تعریف می‌شود. این مبنای بحث وحدت در درون حکومت اسلامی و ملت ایران است و هر صدایی که خارج از این چارچوب باشد، صدای تفرقه خواهد بود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند که سردار سلیمانی تربیت‌یافته اسلام و مکتب امام خمینی(ره) بوده، بنابراین این اسلام و این مکتب امام خمینی نقشه دارد و نقشه آنها قطع کردن دست اشغالگران آمریکایی و اروپایی از بلاد اسلامی و به حکم دین است، هر کس با این امر مخالفت کند، از ملت ایران فاصله گرفته و در جهت تفرقه حرکت می‌کند.

کریمی قدوسی ادامه داد: درچنین وقایعی که به مسلمانی ضربه می‌خورد، خداوند صحبت از قصاص می‌کند و در آیه قران می‌گوید که در قصاص حیات، زندگی و امنیت است، نه نابودی، جنگ، از بین رفتن و تسلیم. اگر در این شرایط عده‌ای تیتر کنند که ملت ایران نباید پاسخ دهند، از ملت ایران فاصله گرفتند.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: اگر فردی بگوید که قاسم سلیمانی فدای ایران شد، درست نیست، ایران برای قاسم سلیمانی خانه بوده، اما خانه بزرگ‌تر سردار سلیمانی، جهان اسلام، بلکه کل جهان است، زیرا اسلام جهان را اینگونه تعریف می‌کند و همه بشر را بندگان خدا می‌داند. حاکم مطلق کل عالم، پرورگار متعال است. اینکه بخواهند بگویند چهره جهانی و بین‌المللی انقلاب اسلامی، سردار سلیمانی، تنها فدای ایران شد، درست نیست، اگر فدای ایران بود اینگونه در جهان موج از دنور کانادا گرفته تا آفریقا، اروپا و آسیا به وجود نمی‌آمد، زیرا دیدند سردار سلیمانی برای امینت آنها نیز کار می‌کند.

وی با بیان اینکه مسئولان باید سبک و سیره زندگی سردار سلیمانی را پیش روی خود بگذارند، عنوان کرد: سردار سلیمانی کسی بود که یک قدم برای مطرح کردن خود برنداشت و من و منیت در او وجود نداشت. مسئولان باید اینگونه زندگی کنند تا مردم به آنها با همان دیدی نگاه کنند که به سردار سلیمانی نگاه می‌کردند. یکی از ویژگی‌های سردار سلیمانی اطاعت از ولایت و رهبری بود و همواره در صحبت‌های خود بیان می‌کرد که هرچه عظمت می‌بینید کار ولایت است و من سرباز او هستم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: سردار سلیمانی هیچگاه برای خود شان و مرتبه‌ای قائل نبود و مانند امام(ره) که می‌فرمودند به من رهبر نگویید، به من یک خدمت‌گزار بگویید، سردار سلیمانی نیز وصیت می‌کرد که من سرباز هستم، کلماتی مانند مالک اشتر و سردار را برای من به کار نبرید. اگر این موارد در سبک زندگی مسئولان حاکم شود، این عظمت که بین مردم وجود دارد، تجلی پیدا می‌کند و اگر اینگونه نباشد، مسئولان مردم را دچار تفرقه و دودستگی می‌کنند.

کریمی قدوسی بیان کرد: خون این شهدا تمام سرمایه‌ای که دشمن طی 40 سال برای دوقطبی‌سازی ملت ایران هزینه کرده تا قشری را خاکستری، قشری را سفید و قشری را قرمز کند، شست و برد. از این به بعد هر فردی بگوید این افراد قشر خاکستری هستند، باید کلام او را رد کرد، زیرا در این حرکت دیدیم که همه ملت با تمام عشق و با همان ظاهری که ممکن است ایراد فرهنگی نیز داشته باشد، حضور داشتند. باید قدر این فرهنگ را بدانیم. همه ما خاضع و خاشع به درگاه خدا، اسلام، شهدا و این ملت هستیم و مسئولان اگر قدر بدانند، این کشور همان‌گونه که امام(ره) فرمودند با محور ولایت و اسلام در دنیا نمونه خواهد شد.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در خصوص واکنش ایران در برابر اقدام آمریکا در به شهادت رساندن سردار سلیمانی، گفت: نفس اقدام بسیار مهم است تا جزئیات اقدام. اراده ملت ایران در مجلس شورای اسلامی در طرح سه فوریتی تجلی پیدا کرد که بی‌سابقه بود، این طرح تا ظهر به قانون تبدیل و ابلاغ شد، در اختیار نیروهای مسلح و دولت قرار گرفت و به 24 ساعت نرسیده پاسخ داده شد.

وی خاطرنشان کرد: آنچه در این پاسخ مهم بوده، این است که نظام و هژمونی آمریکا و نظام سلطه و سرمایه‌داری در پیش چشم انظار عمومی و رسته‎های بین‌‎المللی که در آماده‌باش صددرصدی به سر می‌بردند، شکسته شد و این بسیار عظمت دارد، بیش از اینکه تعداد موشک عظمت داشته باشد. هژمون و تعریف قدرت سلطه از خود نیز فرو ریخت و این آغازی بر سرعت گرفتن اخراج آمریکایی‌ها از منطقه است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha