• پنجشنبه / ۱۰ بهمن ۱۳۹۸ / ۰۸:۴۳
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 98111006704
  • منبع : نمایندگی زنجان

ارتقای ظرفیت مرکز ترک اعتیاد نوای آرامش در زنجان

ارتقای ظرفیت مرکز ترک اعتیاد نوای آرامش در زنجان
عکس تزئینی است

ایسنا/زنجان رئیس اداره اجتماعی پلیس مبارزه با موادمخدر استان زنجان گفت: ظرفیت مرکز ترک اعتیاد موضوع تبصره ۲ ماده ۱۶ یا به عبارتی مرکز نوای آرامش واقع در روستای دو اسب به ۱۰۰ نفر ارتقا یافت.

محسن حسین‌خانلو در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: هدف از راه‌اندازی مرکز تبصره ۲ ماده ۱۶ در گام نخست سامان‌دهی معتادان متجاهر ولگرد بوده است تا مکانی برای نگه‌داری معتادان متجاهر ولگرد با حمایت‌های دولت فراهم شود. همچنین نسبت به درمان آن‌ها و ترک موادمخدر برای افراد مذکور اقدام شود؛ در حال حاضر دو نوع کمپ ماده ۱۵ و ماده ۱۶ در استان زنجان دایر و مشغول به فعالیت بوده و کمپ‌های ماده ۱۵ نیز تحت عنوان کمپ‌های خصوصی است.

وی با بیان اینکه به غیر از کمپ «نوای آرامش» مابقی کمپ‌ها جزو کمپ‌های ماده ۱۵ محسوب می‌شود، افزود: در حوزه ماده ۱۶ ناجا و پلیس مبارزه با موادمخدر، تنها در مبحث جمع‌آوری معتادان متجاهر و تحویل آن‌ها به کمپ فعالیت می‌کنند که این مهم نیز هم با هماهنگی مقام قضایی صورت می‌گیرد. انجام سایر امورات اعم از فضاسازی، تامین اعتبارات و امکانات از طریق بهزیستی صورت می‌گیرد.

رئیس اداره اجتماعی پلیس مبارزه با موادمخدر استان زنجان با اشاره به اینکه معتادان خودمعرف به مرکز ماده ۱۵ ارجاع داده می‌شوند، عنوان کرد: در کمپ‌های مذکور خانواده‌ها خود نسبت به تامین و پرداخت هزینه‌های درمان و ترک موادمخدر فرد معتاد تا زمان پاک‌سازی کامل اقدام می‌کنند. همچنین ارجاع فرد به کمپ‌های مذکور نیازی به اخذ دستور قضایی ندارد.

حسین‌خانلو با بیان اینکه افراد معتادی که با شکایت خانواده‌ها یا با دستگیری پلیس معرفی می‌شوند به مرکز ۱۶ ارجاع داده می‌شوند، ادامه داد: در حوزه کمپ‌های درمانی تبصره ۲ ماده ۱۶ که تنها یک واحد از آن در سطح استان وجود دارد، تحت عنوان پروتکلی که در مبحث درمانی است نسبت به درمان فرد معتاد اقدام می‌شود و هزینه‌های درمانی آن از طریق دولت تامین خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha